Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Kurt de olijke belg
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2021 19:53

Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Kurt de olijke belg »

Beste noorderburen,

Als belg viel mijn oog op de website tweedehandskeukenpaleis.nl . Iemand hier ervaring mee? De keukens zijn dus tweedehands, en staan best laag geprijsd. Indien interesse moet je een keuken reserveren. Na storting van 300€ is ze dan gereserveerd. Pas daarna kan de keuken ook bezichtigd worden. Dit alles lijkt me een rare handelswijze? Ik had reeds op reservatie knop gedrukt, zonder geld over te maken. Enkele uren later kreeg ik dan een mail in erg gebrekkig nederlands waarin 1 zin stond: gelieve het geld over te maken voor reservatie. In de mail nergens een logo, geen factuur, rek nr . Dit alles deed me twijfelen en ben nu blij dat ik geen voorschot heb betaald. Groetjes, Kurt
Laatst gewijzigd door Radar op 04 feb 2021 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

google op klacht ...

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door D34M0N »

Kurt de olijke belg schreef:
03 feb 2021 20:19
Dit alles lijkt me een rare handelswijze?
Dat lijkt mij ook. Klinkt als een variant van oplichters die zogenaamd woonruimte aanbieden, waar je moet betalen om toegang tot de website te krijgen.
Nog een slecht voorteken is dat de teksten op de website in gebrekkig Nederlands zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Oplichting zal het niet zijn, wel een rare manier van zaken doen. In hun ogen kan je een keuken dus blind op internet kopen. Ik zou er niet aan beginnen, ik wil kunnen zien wat ik koop.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Jablan »

D34M0N schreef:
04 feb 2021 11:52
Dat lijkt mij ook. Klinkt als een variant van oplichters die zogenaamd woonruimte aanbieden, waar je moet betalen om toegang tot de website te krijgen.
Nog een slecht voorteken is dat de teksten op de website in gebrekkig Nederlands zijn.
Er staan op zich genoeg contact- en controlegegevens op de site. Komt op mij over als een kleine zelfstandige, met een goed zakelijk idee.
Gebrekkig Nederlands zegt niet alles, want waar leg je die lat? De woorden 'gelieve' en 'reservatie' zijn in Vlaanderen normaal.

Enige advies: bellen! Overtuig jezelf en vraag gelijk waarom men werkt met eerst voorschot betalen en dan bezichtigen. Er moet een reden zijn voor deze volgorde en als de ondernemer betrouwbaar is, dan krijg je ook een eerlijk antwoord.

sake1987

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

Zie al 🚩 🚩 bij het lezen van TS.
Zou er eerst gaan kijken maar zeker niks aanbetalen .

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Ik zoek vaak op KvK

Het is een eenmanszaak, geen BV of dergelijke. Op de website mis is zekerheden, zoals een disclaimer en met wie doe ik zaken e.d,. Dit is voor mij een reden om hier geen zaken mee te doen.

KVK 74507990

Tweedehandskeukenspaleis

KVK 74507990Vestigingsnr. 000042459060Ceresstraat 13 4811CABreda
74507990 0000 000042459060 Tweedehandskeukenspaleis Detailhandel via internet in een algemeen assortiment non-food www.tweedehandskeukenspaleis.nl Eenmanszaak Tweedehandse ...

Bestaande handelsnamen
Tweedehandskeukenspaleis | Facings Alternatief

KVK 74507990Vestigingsnr. 000044319436Molenstraat 8 5111CEBaarle-Nassau Nevenvestiging
74507990 0001 000044319436 Tweedehandskeukenspaleis Detailhandel via internet in voedingsmiddelen en drogisterijwaren Eenmanszaak Detailhandel in mondstukjes

evenlatenweten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2021 19:28

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door evenlatenweten »

Op 16-02 is de keuken geleverd door de leverancier aangesteld door Tweedehandskeukenspaleis. De keuken stond vermeld "als nieuw "op de site maar wat zijn we geschrokken. Er zijn vele beschadigingen aan de kasten .Het werkblad zou van graniet zijn maar schijnt marmercomposiet te zijn .Er is een stukje uit en heeft vlekken die niet weggepoetst kunnen worden. Er is een stuk uit de kookplaat en het glas van de ovendeur is kapot en het zijstuk steekt vooruit. We konden op dat moment niemand bereiken van Tweedehandskeukenspaleis en de mannen van het transportbedrijf zeiden dat ze volgens afspraak moeten afleveren.
Dus daar zitten we nu met een keuken die wel betaald is. Ik heb hun foto's laten toekomen via hun eigen site , mail en ook via een aangetekende brief . Ik heb gisteren wel een reactie mogen ontvangen op de mail en deze heb ik letterlijk overgenomen

"De schade van de apparatuur kunnen vergoed worden zodat jullie een tweedehandse kunnen kopen.
Nieuw apparaten vergoeden wij niet en hierbij verwijs ik u ook naar onze algemene voorwaarden.
Het kastwerk is niet uit te sluiten nog te bewijzen dat dit bij levering gebeurd is.
Dan hadden jullie de keuken niet ontvangst moeten nemen maar annuleren.

Mvg
Tweedehandskeukenspaleis"

De laatste twee zinnen zeggen wel genoeg ,denk ik zo.
Ik wacht nu officiële reactie af op de aangetekende brief .

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door cherokee »

Molenstraat 8 5111CEBaarle-Nassau staat leeg en is te huur. Kantoorunit.

Henri S
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2021 00:02

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Henri S »

Ik heb op 5 maart een keuken van tweedehandskeukenpaleis uit Breda gekregen die niet conform de foto’s was. Er ontbreekt een kast, de ombouw van de afzuigkap was er niet bij en een lade past niet. Er was geen afleverbon die ik kon tekenen en de factuur heb ik nog steeds niet gekregen. Hierover heb ik gebeld maar steeds kreeg ik de band te horen dat ik teruggebeld zou worden. Dit is nog steeds niet gebeurd. Op mijn mail werd wel gereageerd:

Hallo,

U heeft de keuken ontvangen en uiteraard monteert u de keuken zelf.
U kan ons daarom ook niet aansprakelijk stellen indien deze niet door ons gemonteerd.
De geleverde keuken is compleet geleverd.
U kan ook niet bewijzen dat de keuken niet compleet is afgeleverd.
Dit soort situaties laten we dan ook graag aan de bevoegde rechtbank over.

MarjoleinJ88
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2021 19:25

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door MarjoleinJ88 »

In ons nieuwe huis was nog een zeer nette keuken aanwezig, vanwege wens tot kookeiland toch besloten tot een nieuwe. Lang getwijfeld of we de 'oude' via marktplaats zouden verkopen, uiteindelijk waren we in de veronderstelling dat een partij als Tweedehandskeukenpaleis de keuken wellicht netter kon demonteren aangezien ze dit veel doen en we er dan andere mensen nog blij mee konden maken.
Er zat goede apparatuur in en we verkochten de keuken incl. alle apparaten en excl. de (Gröhe) quooker. In een onoplettend moment hebben ze snel toch de Quooker in hun busje weggemoffeld (aanvankelijk dachten we mogelijk nog per ongeluk, aangezien het demontage-team slecht Nederlands sprak...). Natuurlijk is dit deels onze eigen schuld en hadden we hen nauwlettend in de gaten moeten houden. Dit deden we ook, echter vooral om ervoor te zorgen dat de muur en tegelvloer niet beschadigd zou raken. Hoe dan ook moet je je aan de afspraak houden en niet zomaar spullen stelen.

Direct geprobeerd te bellen, ze zijn alleen sindsdien telefonisch (bij ons in ieder geval) niet meer te bereiken. We hebben inmiddels meerdere malen een mail en nu een aangetekende brief verstuurd, maar nog zonder reactie.

Uiteindelijk hebben we dus voor een nog prima keuken 800E gekregen, terwijl de Quooker ook ong. die prijs is. Het ergste vind ik dat ze dit blijkbaar normaal vinden, je moet gewoon met je vingers van andermans spullen afblijven.

Natuurlijk direct nadien marktplaats doorgespit voor de Quooker, maar deze is waarschijnlijk allang verkocht.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat dit topic nu tevoorschijn komt, zodat ik anderen kan waarschuwen voor deze malafide partij.

Daarmee vraag ik me af: weet iemand nog een plek waar ik dit verhaal kan melden zodat mensen zich kunnen behoeden voor praktijken? De website heeft geen mogelijkheid om recensies achter te laten (logisch).

sake1987

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door sake1987 »

MarjoleinJ88 schreef:
20 mar 2021 19:45
In ons nieuwe huis was nog een zeer nette keuken aanwezig, vanwege wens tot kookeiland toch besloten tot een nieuwe. Lang getwijfeld of we de 'oude' via marktplaats zouden verkopen, uiteindelijk waren we in de veronderstelling dat een partij als Tweedehandskeukenpaleis de keuken wellicht netter kon demonteren aangezien ze dit veel doen en we er dan andere mensen nog blij mee konden maken.
Er zat goede apparatuur in en we verkochten de keuken incl. alle apparaten en excl. de (Gröhe) quooker. In een onoplettend moment hebben ze snel toch de Quooker in hun busje weggemoffeld (aanvankelijk dachten we mogelijk nog per ongeluk, aangezien het demontage-team slecht Nederlands sprak...). Natuurlijk is dit deels onze eigen schuld en hadden we hen nauwlettend in de gaten moeten houden. Dit deden we ook, echter vooral om ervoor te zorgen dat de muur en tegelvloer niet beschadigd zou raken. Hoe dan ook moet je je aan de afspraak houden en niet zomaar spullen stelen.

Direct geprobeerd te bellen, ze zijn alleen sindsdien telefonisch (bij ons in ieder geval) niet meer te bereiken. We hebben inmiddels meerdere malen een mail en nu een aangetekende brief verstuurd, maar nog zonder reactie.

Uiteindelijk hebben we dus voor een nog prima keuken 800E gekregen, terwijl de Quooker ook ong. die prijs is. Het ergste vind ik dat ze dit blijkbaar normaal vinden, je moet gewoon met je vingers van andermans spullen afblijven.

Natuurlijk direct nadien marktplaats doorgespit voor de Quooker, maar deze is waarschijnlijk allang verkocht.
Eerlijk gezegd ben ik blij dat dit topic nu tevoorschijn komt, zodat ik anderen kan waarschuwen voor deze malafide partij.

Daarmee vraag ik me af: weet iemand nog een plek waar ik dit verhaal kan melden zodat mensen zich kunnen behoeden voor praktijken? De website heeft geen mogelijkheid om recensies achter te laten (logisch).
Kassa Forum, eventueel zelf een topic starten.

Marieke Glenn
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mar 2021 16:07

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Marieke Glenn »

Ik heb gisteren de keuken ontvangen en ben wel tevreden , bezorgers waren ook gewoon vriendelijk,
Ook de stappen doorlopen en in het begin had ik zelf ook een naar gevoel, eigenlijk komt het erop neer dat je niet verplicht bent te reserveren. Ik heb ook eerst gebeld en kreeg te horen dat er bij elke keuken een datum van beschikbaarheid staat. Dus in principe was ik niet verplicht om te reserveren en aan de andere kant kan ik hun ook begrijpen, want ze kunnen wel een keuken vasthouden weken of dagen zonder aanbetaling, maar als de koper niet reageert meer dan missen ze ook eventuele potentiële kopers.
Zelf heb ik wel besloten een aanbetaling te doen en ik heb mijn keuken gisteren middag bezorgd gekregen en het rest van het geld betaald en de factuur netjes per mail gekregen.

Alleszins , een tevreden klant !

Marieke

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Goh, een tevreden klant, wie had dat verwacht.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Altijd vreemd "ineens" vele nieuwe forumleden met "ineens" allemaal soortgelijke problemen en dan ook nog iemand die vreemd genoeg wel positief is.
Iedereen die een beetje kan nadenken snapt dat je niet ongezien online een keuken moet gaan kopen.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Altijd raar als een TS een bericht start, en nooit meer reageert. Ook raar zijn de ineens de eenmalige positieve en negatieve reacties.

Als ik een keuken koop, dan wil ik deze zien.

evenlatenweten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 feb 2021 19:28

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door evenlatenweten »

Op advies een kort bericht : Wij zijn tot afhandeling gekomen door het accepteren van het voorstel van 200 €

Blondin
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 apr 2021 20:48

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Blondin »

Graag wil ik persoonlijk in contact komen met de gedupeerde hierboven.
keuken werd geleverd en ik moest 200 euro extra betalen anders werd hij op de stoep gezet. Volgens hun is Begane grond niet binnen. niet gedaan dus.
Ijskastdeur kapot.
Marmere platen niet ingepakt.
Ikea kookplaat i.P.v. Whirlpool
Ijskast werk niet naar behoren
Oven geleverd ipv combioven.
Kraan zat er niet bij.
Afvoer syphons etc afgebroken.
ben zeer onbeschoft behandeld en krijg geen antwoord meer. heb alles zelf gedaan en de echt apparatuur stiekem verkocht.
Inmiddels advocaat in de arm genomen. er zijn 2 aangetekende brieven verstuurd maatvoeren reactie met als gevolg dat we nu eengerechtelijke procedure gaan starten en hij binnenkort bezoekje gaat krijgen vd deurwaarder om hem op te roepen.
iemand moet Dhr [...] eens aanpakken.
Dus graag wil ik in contact komen met jullie. Misschien dat we samen nog meer kunnen bereiken.
Laatst gewijzigd door Radar op 17 apr 2021 10:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd

Henri S
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mar 2021 00:02

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Henri S »

Ik heb slechte ervaring met ze na de onvolledige levering. Zie mijn bericht van 19 maart Henri S.
Er werd nooit teruggebeld en op mails reageren ze met wat loze kreten en ze geven geen antwoorden op vragen. Ook wordt er nooit een naam genoemd als ze reageren... Waar kan dit oplichtersbedrijf gemeld worden of kunnen we met enkele gedupeerden eens bij hun langs gaan?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Ervaringen gezocht met tweedehandskeukenpaleis.nl

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:
24 mar 2021 20:55
Altijd vreemd "ineens" vele nieuwe forumleden met "ineens" allemaal soortgelijke problemen en dan ook nog iemand die vreemd genoeg wel positief is.
Iedereen die een beetje kan nadenken snapt dat je niet ongezien online een keuken moet gaan kopen.
Ze gaan er al gelijk van uit dat ze na wel/geen levering een dekkingskoop kunnen doen en zo gratis een nagelnieuwe keuken in huis halen.

Plaats reactie