LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fluisterstil

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Rschap
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 22:42

Fluisterstil

Ongelezen bericht door Rschap »

Met een redelijk budget (systemat - nextline) ga ik mijn eerste keuken kopen. Nu kan ik heel slecht tegen tikkende, brommende en zoemende apparatuur. Iemand ideeen over wat de stilste apparaten zijn? Dat geldt natuurlijk met name voor koelkast, vriezer en vaatwasser. Dank!

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Fluisterstil

Ongelezen bericht door pufje »

Sneu :D
wat dacht je er van om eens wat boekjes te kijken of wie weet is er een verkopertje die dat wil uitleggen ??

42 Db of 46 Db ? pffff, dat is een verschil hoor. (wasemkap waar je het niet over hebt )

Rschap
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 aug 2008 22:42

Re: Fluisterstil

Ongelezen bericht door Rschap »

Tja, die wasemkap staat niet de hele dag aan... :wink:

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Fluisterstil

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Vaatwasser; Bauknecht / AEG / Miele 41-42 dBa
Koelkast/vriezer: Liebherr / Miele / ATAG (gefabriceerd door Liebherr)
Afzuiger: Itho / Bauknecht / Fagor (fagor echt de stilste) / Berbel ,of u neemt gewoon een externe motor :wink:

suc6

ferry100nl
Berichten: 34
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:09

Re: Fluisterstil

Ongelezen bericht door ferry100nl »

bosch/siemens hebben ook een nieuwe machine 42 db-met interieur light, ziet er stoer uit , gebruikt slechts in eco progamma 1 kwh en 10l water

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Fluisterstil

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij kan er bij (magnetron) ovens ook nog wel een groot verschil zijn tussen de verschillende merken en types, hoeveel lawaai ze maken (met name de ventilator). Maar ik kan hierover nergens in de boekjes informatie vinden. Omdat niet alle adviseurs zulk soort dingen over elk merk weet, vind ik dat wel erg moeilijk om te achterhalen.
Ik heb bijvoorbeeld een keer een Gaggenau oven gehoord, of eigenlijk niet gehoord, die heel erg stil was. Terwijl ik bij een magnetron van een merk als Bosch (toch niet echt heel slecht) soms het idee heb dat er een straalmotor aan staat.
Weten 'de experts' op dit forum misschien welke merken of typen veel/weinig lawaai maken?

Gesloten