LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gelakte keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
yo681
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 jan 2008 11:42

gelakte keuken

Ongelezen bericht door yo681 »

een vraag aan jullie.
ik ben van plan om een tristar keuken aan te schaffen en wil deze zelf laten spuiter door een meubelspuiter in hoogglans wit.
dit is namelijk een stuk goedkoper dan dat tristar de keuken in hoogglans wit spuit/politoerd.
Is het verschil dan goed merkbaar tussen spuiten in hoogglans wit en politoeren in hoogglans wit?
Laatst gewijzigd door yo681 op 17 dec 2008 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: gelakte keuken

Ongelezen bericht door oostd188 »

Ik zou hem nooit door een meubelmaker laten spuiten!!
Is net als een brood halen bij de garage!! :?

Maar goed ieder voor zich

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: gelakte keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Even in reactie op oostd188:
Advies van een bankmedewerker op het lakwerk van een keuken is als een medicijnvoorschrift bij de badmeester halen..........


On topic:
Tristar koopt de lakfronten ook in bij een meubelspuiterij (google maar even op meubelspuiterij..en Bladel, zijn er gelijk een paar die voor meerdere keukenleveranciers werken!).
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het veel goedkoper uitkomt want hoe zet u de zelf verzorgde fronten er op. Maakt u zelf de scharnier- en greepboringen?
Neem dit a.u.b. wel mee in uw vergelijk.

Enfin.....Hoogglans lakken is "gewoon" de lak aanbrengen welke een sterk glanzende kleur heeft. Het politoeren is het polijsten van de top-laklaag zodat deze een glad cq spiegelend oppervlak krijgt.

Al met al heeft Tristar hier in geen slechte prijs/kwaliteitsverhouding!

suc6 met kiezen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: gelakte keuken

Ongelezen bericht door loesjes »

Zelfstandige klopt dit wel wat je zegt? ik ben blij tristar in de fabriek geweest en zag daar toch zeker wel hun eigen lakstraat......

oostd188
Berichten: 166
Lid geworden op: 04 dec 2008 12:26

Re: gelakte keuken

Ongelezen bericht door oostd188 »

Ohow,, zelfstandige!

Hoor ik hier iemand zeggen, misschien word het tijd om in vaste dienst te gaan kom je ook eens in een fabriek!! :P
Je bedoelt het zo goed

voor de rest houden we van je 8)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: gelakte keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Tja......ik kwam altijd bij de buren van Tristar (Beda) in de fabriek en die hebben ook eigen lakstraat (doch extern bedrijf die het lakwerk doet, gebruiken inpandige lakstraat).

Inderdaad kan het zo zijn dat Tristar eigen straat heeft...sorry.




Ben gaan informeren, het is inderdaad zo dat Tristar eigen lakstraat heeft, zelfs eigen folie-pers.
Zo leer ik ook nog eens wat :)

Raven001
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 dec 2007 18:24

Re: gelakte keuken

Ongelezen bericht door Raven001 »

Alleen een beetje jammer dat de kwaliteit van de lak het effect heeft van een sinasappelhuid.


Mvg,

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: gelakte keuken

Ongelezen bericht door maxx »

Het is ook jammer dat Tristar geld bespaart op de capaciteit van de ladegeleiders. 30kg voor een voorraadlade is echt te weinig. Met een beetje belading is het hele effect van de Blumotion te verwaarlozen.

MVG

Gesloten