LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Grando Keukens Hoofddorp

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
avanderg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2008 15:37

Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door avanderg »

Vorig jaar zomer 2007 keuken gekocht. Eur 500,-- achter gehouden. En ja service bleek niet voldoende. Lange tijd zonder kookplaat en wasbak gezeten. Nu eisen ze toch Eur 500,-- op (pas aan het einde van het jaar!). Echter wij hebben ruim 5 weken zonder keuken gezeten met gezin met 3 kinderen. Wij zien de Eur 500,-- als compensatie van de extra gemaakte kosten zonder keuken. Wij hebben nu 2 nette brieven gestuurd, wij krijgen alleen maar klantonvriendelijke aanmaningen en dreigingen met incassoburo terug. Hoe kunnen we dit verder aanpakken? Hebben zelfs voorstel gedaan wel de helft te betalen om de kosten te delen, geen reactie. Alhoewel een 3e aanmaning!

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door 16again »

Je kan overwegen om gewoon te betalen, en vervolgens je zaak bij de geschillencommissie voor te leggen, zodat zij een passende schadevergoeding kunnen bepalen.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Ja, dat lijkt me de juiste weg. Ze hebben uiteindelijk geleverd, dus je moet lappen. En verder voor een schadevergoeding gaan als je schade aannemelijk kan maken.

Pfffff

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door Pfffff »

Je kan overwegen om gewoon te betalen, en vervolgens je zaak bij de geschillencommissie voor te leggen, zodat zij een passende schadevergoeding kunnen bepalen.
Zeer slecht advies 16, je betaald aan de geschillencommissie !
Als de zaak gegrond wordt verklaard dan wordt je door hun betaald in dit geval.

( maar ZEER grote kans dat de leverancier het zo ver niet laat komen gezien het luttele bedrag )

Dat verdienen ze wel weer terug als je voor service komt

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door 16again »

Zeer slecht advies 16...
Heb je een beter alternatief?
Er is geleverd, dus uiteindelijk zal een incassoburo aan het langste eind trekken. Tevens is de winkel blijkbaar niet bereid tot enige schadevergoeding.

Pfffff

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door Pfffff »

Je moet betalen aan de geschillencommissie, dan heb je ook geen last meer van incassoburo.
Wordt de klacht ongegrond verklaard, dat betaald de geschillencom. het geld uit depot, heeft de klant gelijk, dan krijgt de klant het terug.

Zo werkt het

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door GWTE »

Het is weer veel geblèr maar weinig wol. En natuurlijk denkt weer iedereen zich een prima beeld te kunnen vormen van deze situatie uit 6 onduidelijke zinnetjes van de een of andere krentenweger. Om zelf ook een duidelijk beeld te kunnen vormen zou ik graag nog aanvullende informatie willen hebben. Hier volgen nog een aantal vragen:

(Vorig jaar zomer 2007 keuken gekocht. Eur 500,-- achter gehouden.)

De zomer duurt ongeveer drie maanden dus dat scheelt nog al een paar weekjes. Lijkt me wel relevant om te weten hoelang dit alles heeft gespeeld. Was het juni of augustus?

(En ja service bleek niet voldoende. Lange tijd zonder kookplaat en wasbak gezeten.)

Service bleek niet voldoende.....wat bedoel je? En hoe lang is lang, vraag ik me dan af en wat was het probleem…..kon de apparaten leverancier bijvoorbeeld niet leveren of was het een probleem van de winkel?

(Nu eisen ze toch Eur 500,-- op (pas aan het einde van het jaar!).)

Dat lijkt mij alleszins redelijk…..eerst problemen oplossen en dan het restant innen. Waarschijnlijk is dat ook de afspraak. Dat de 500 € niet meer hoeft te worden voldaan bij gebreken van de keuken lijkt mij niet te zijn afgesproken.

(Echter wij hebben ruim 5 weken zonder keuken gezeten met gezin met 3 kinderen.)

Hoezo zonder keuken? Ik dacht zonder kookplaat en spoelbak of mis ik wat…….en waarom heb je zonder keuken gezeten? Heb je de oude keuken te vroeg verwijderd of waren ze de keuken vergeten te bestellen? En met drie kinderen…..daar kunnen ze bij Grando natuurlijk niets aan doen….dat moet je op een ander moment eerder bedenken (grapje). :lol:

(Wij zien de Eur 500,-- als compensatie van de extra gemaakte kosten zonder keuken.)

Welke kosten bedoel je……een tosti, soep met stokbrood, broodje ham/kaas, magnetron maaltijd, Hema broodje worst, tonijn salade of een pizza enz. maken kan altijd natuurlijk. Verder kun je voor zeer weinig geld lekker rotti, kip kerrie of moxie metie halen bij de Surinamer of een lekker makreeltje op een witte boterham. Een heerlijke gegrilde kip of wat kippenpoten van de grill, of wat dacht je van een heerlijke boterham met pindakaas, daar zijn we allemaal groot mee geworden en dat kost allemaal niks meer dan normaal en is nog lekker ook, dus dat snap ik niet zo goed. De kosten zijn waarschijnlijk uit de dikke duim gezogen. 8)

Kortom laat maar komen die details daar zijn we allemaal erg nieuwsgierig naar…… :wink:

GWTE

Pfffff

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ik niet echt nieuwsgierig naar de details, want er zullen 2 kanten aan het verhaal zitten.
( wat is er makkelijker dan een noodvoorziening te treffen bv ? )

50 euro per dag vergoeding overigens voor een compleet niet bruikbare keuken is op zich de te hanteren maatstaaf voor het CBW

alfatrion
Berichten: 21915
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zorg er voor dat je het bedrijf en het incasso bureau aangetekend schriftelijk laat weten waarom je dat bedrag hebt achter gehouden. Verwijs dan ook naar de norm die hier boven staat. Bij een eventuele rechtzaak en het verliezen daarvan kan dit het bedrag dat de rechter als incasso kosten in rekening brengt flink beperken. Zolang er geen rechtzaak is hoef je niet te betalen.
Wij hebben nu 2 nette brieven gestuurd, wij krijgen alleen maar klantonvriendelijke aanmaningen en dreigingen met incassoburo terug.
Misschien zijn dat blafbrieven? Blafbrieven staan vol met dreigende taal en uit einderlijk komt het er op neer dat ze iets van je willen. Blaffende honden bijten niet!

Ik zou deze brieven hier neer zetten, maar er wel privacy gevoelige informatie er wel uit halen. Naam van de winkel en hun contactadres is natuurlijk prima.

denhaag1971
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 nov 2007 19:50

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door denhaag1971 »

Niet betalen..

Ik heb zoiets meegemaakt met een aannemer..
Die maakte er een rechtzaak van en die heb IK gewonnen...!!!!!!

En op incasso buro's gewoon niet op reageren..

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door WARNING! »

Niet betalen..
En op incasso buro's gewoon niet op reageren..
Heel stoer, ik heb ook dat soort klanten gehad, die dat dachten maar geloof me ik heb tot nu toe altijd mijn centjes gehad!

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door loesjes »

Ik vind het beschamend dat je die 500 euro niet betaald. Dat had je moeten melden voordat ze de keuken bij je afmaakten, dan hadden zij ook de keuze gehad om het wel of niet te doen.

zelf wel verlangen dat de keuken geleverd wordt volgens afspraak, ( het zij dan iets later dan gepland was, maar soms kunnen er fouten zijn, en dan gaat het erom dat ze gewoon netjes opgelost worden) maar zelf kom je je afspraak van betalen neit na.


BAH BAH BAH

als ik het keukenbedrijf was, pakte ik je aan.....

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door GWTE »

Inderdaad……het plaatsen van deze klacht op dit forum geeft natuurlijk wel aan met wat voor type klanten we hier te maken hebben. Het is altijd eenvoudig een bedrijf zwart te maken zonder verdere details, toedracht of motivatie te noemen. Eerst kun je als bedrijf alle problemen verhelpen met alle kosten van dien en dan smeken en bedelen om de laatste Eurotjes. Hoewel bij Grando maakt dat natuurlijk niet uit die hebben toch gratis montage.

GWTE

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door 16again »

Ik vind het beschamend dat je die 500 euro niet betaald. Dat had je moeten melden voordat ze de keuken bij je afmaakten, dan hadden zij ook de keuze gehad om het wel of niet te doen.
Die keuze heeft de winkel NIET. Zolang het achtergehouden bedrag in verhouding staat tot het ontbrekende (en dat is hier het geval) dan is de winkel verplicht om het werk af te maken. Doet de winkel dat niet dan kan de gehele koop ontbonden worden.
Eerst kun je als bedrijf alle problemen verhelpen met alle kosten van dien
Die problemen zijn niet veroorzaakt door de consument. Die is echt niet gebaat bij lange wachttijden en incomplete keuken. Ongetwijfeld gaan er beschuldigende vingers naar leveranciers, maar dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van de winkel.
het plaatsen van deze klacht op dit forum geeft natuurlijk wel aan met wat voor type klanten we hier te maken hebben
Het zegt ook iets over de winkel:
Uit de gehanteerde voorwaarden:
Bij een overeenkomst met een consument is de ondernemer gehouden die schade te vergoeden die in een zodanig verband met de overschrijding staat, dat zij haar mede gezien de aard van de aansprakelijkheid en de aard van de schade kan worden toegerekend.
Als je 5 weken nog geen aardappels kan afgieten (geen wasbak!...) is er blijkbaar nog steeds geen schade geleden.

Had de winkel een passende schadevergoeding toegewezen, dan stond er geen bericht op het forum.


Wel ben ik met GWTE en loesjes eens dat al eerder, en dus niet pas na het voltooien van de keuken, afspraken gemaakt hadden moeten worden over schadevergoeding door uitloop.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door GWTE »

Als je 5 weken nog geen aardappels kan afgieten (geen wasbak!...)
Maar dat weten we dus niet......details ontbreken ondanks mijn verzoek!

Volgens de CBW voorwaarden heb je als levancier 6 weken om eventuele gebreken te verhelpen. Mocht blijken dat binnen deze termijn en in alle redelijkheid dat deze termijn niet haalbaar is, dan krijgt de leverancier nogmaals een termijn van 6 weken. Dat is in totaal dus 12 weken om problemen of gebreken te verhelpen.

Pfffff

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door Pfffff »

Tja, maar we weten nu in welk segment
je werkzaam bent.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door 16again »

Dat is in totaal dus 12 weken om problemen of gebreken te verhelpen
Dat betekent echter niet, dat de winkel de eerste 12 weken geen vervolgschade aan de klant hoeft te vergoeden.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door GWTE »

De schade moet aantoonbaar zijn en redelijk, bovendien is het niet zo ingewikkeld om even wat noodvoorzieningen te treffen. Wat voor schade praat je dan nog?

GWTE

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Grando Keukens Hoofddorp

Ongelezen bericht door 16again »

De winkel zelf is de eerst aangewezen partij om die noodvoorzieningen ter sprake te brengen, en desgewenst zelf een tijdelijke tussenoplossing te bieden.
In dit geval ontbrak kookplaat en wasbak, zaken die je volgens mij niet zo even voor 5 weken elders kan huren....

Gesloten