LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoe duur is servo-drive systeem?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

hoe duur is servo-drive systeem?

Ongelezen bericht door roosje12 »

Hallo,

Weet iemand hoe duur het is als ik servo-drive wil gaan toepassen in mijn keuken?

Gaat het per kast? Ik bedoel dat je per kast moet laten installeren?

Heeft iemand het al in zijn/haar keuken nu? Is het goed bevallen?

Ik heb het hier op het forum gelezen. Lijkt mij heel handig, tijdens het voorbereiden met vieze handen.

Graag jullie reacties.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: hoe duur is servo-drive systeem?

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Hoe duur het is weet ik niet, maar het zal wel een totaal plaatje zijn voor de keuken wat het zal gaan kosten. Eerlijk gezegd, zou ik er niet aan moeten denken als je kinderen of huisdieren hebt, want bij de kleinste aanraking............Lijkt me wel leuk voor kinderen, kijk mama, la open en la dicht, kastje open en dicht............ Dan vraag ik me af, na drie kinderen, wat zal jij in je kastjes en laatjes nog hebt liggen in de keuken? :wink:

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: hoe duur is servo-drive systeem?

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Roosje12,

Wil je het Servodrive inbouwen bij een bestaande keuken of in een nieuwe?

De meeste keukenleveranciers die Blum ladesystemen monteren bereiden hun kasten (wat inwendige kastdiepte betreft) voor op het Servodrive. De kosten van het systeem in een nieuwe keuken (dus voorgemonteerd) zullen verschillen per leverancier.

Het is, voor een normale doehetzelver, goed mogelijk om Servodrive in te bouwen in een bestaande keuken (mits de ruimte achter de laden dit toelaat).
De elektra loopt via een soort trafo, het koppelen van de Servodrive-uitwerpers is kinderlijk eenvoudig door een soort bajonetsluiting. Blum heeft gezorgd voor diverse soorten montageprofielen zodat montage in vrijwel iedere situatie mogelijk is.

Kosten per ladekast 3 laden circa 350,= (1e kast is duurder door noodzakelijke aanschaf trafo, de trafo kan meerdere kasten van stroom voorzien).

Wie een technische montagetekening kan lezen, kan ook Servodrive monteren.

MVG

roosje12
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 okt 2010 16:52

Re: hoe duur is servo-drive systeem?

Ongelezen bericht door roosje12 »

Beste Kaarsje69,

Het is inderdaad heeel goed idee om voor de kinderen uit te kijken, al heb ik die nog niet (over 3 of 4 jaar pas) maar ik denk dat als mijn nichtjes en neefjes komen dat het dan een feest voor hen zal worden met die laden. Bedankt voor de reacties. Ook wel fijn om de nadelen te horen.


Beste Maxx,

Voor onze nieuwe keuken wil ik het misschien gaan toepassen.

Moeten de kasten naar voren geschoven worden dan om ruimte te creëren?
Hoe duur is het voor de eerste kast?
Kan ik het ook uitzetten ivm kinderen? Mocht de stroom ooit uit zijn gevallen dan kan ik nog steeds met de hand de lade uittrekken toch?

Graag je reacties.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: hoe duur is servo-drive systeem?

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo Roosje12,

Wij adviseren altijd om een schakelaar te maken waarmee je de trafo kunt schakelen. Probleem met kinderen is dan direct opgelost. Je kunt tijdens een stroomstoring de laden normaal openen. Het ServoDrive systeem werkt met een uitwerpsysteem dat niet aan de lade gemonteerd zit maar in de kast zelf.

Ik begrijp dat je met een Siematic-offerte bezig bent? Daar zullen ze wel weer de hoofdprijs vragen voor ServoDrive vooral omdat het hele Blumverhaal nogal nieuw is voor ze. Ach je ziet maar, verstand komt met de jaren, toch Pffff? :wink:

MVG

KWiggers
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 okt 2010 18:25

Re: hoe duur is servo-drive systeem?

Ongelezen bericht door KWiggers »

Ik kan wel lekker reageren op je berichten ;-) Wij hadden(keuken is eruit na brand, komt een nieuwe in) servodrive en komt ook in de nieuwe keuken. Wij hebben het genomen omdat we een greeploze keuken wilden/willen en dan geen greep tussen de bovenste en onderste lades(hebben alleen lades behalve koelkast en vaatwasser). Nu hebben we alleen een klein naadje tussen de twee ladefronten. Voor ons dus vooral gekozen omdat het mooier stond niet voor het handige. Kosten vielen wel mee, zoiets als Maxx aangaf.

Gesloten