LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Mare50
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mar 2009 17:38

Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door Mare50 »

Op zoek naar een keuken voor ons nieuwbouwhuis inmiddels al de nodige keukenboeren bezocht. Vanmorgen nog bij Keukenloods in Zaandam geweest.

We lopen tegen het volgende aan. We vinden een greeploze keuken erg fraai. Eigenlijk zoals in het draadje van CocaCola 81, de eerste foto. Glanzend wit, met zwart composiet blad. Daarbij een los fornuis, rest inbouw, apparatuur liefst bv Bosch of vergelijkbaar.

We blijken echter een nogal lastig 'eisenpakket' te hebben; in huidige keuken hebben we een erg lage plint van 7 cm. en dat vinden we allebei heel erg mooi. Keuken lijkt daardoor ahw te 'zweven' en dat ziet er fraai uit. Daarnaast hebben we, ook omdat mijn man bijna 1.90 is, een extra hoge keuken van 97 cm. Destijds gekocht bij Almat - inmiddels failliet begrijpen we.
Hoe dan ook; de extra hoge kastjes in combinatie met de lage plint zorgen ervoor dat we over de gehele breedte vd keuken een extra lade hebben en dus veel extra bergruimte.
Dat bevalt uitstekend!

In onze zoektocht staan dus een aantal zaken op een rijtje;
- een zo laag mogelijke plint,
- een totale keukenhoogte van (ca.) 97 cm.
- een greeploze keuken

Die combi blijkt (te?) lastig. Althans, dat werd ons ook vanmorgen weer gemeld. Ik heb me er sinds de laatste keuken (6 jaar geleden) niet meer in verdiept, maar kan me toch niet voorstellen dat greeploos niet in extra hoog verkrijgbaar zal zijn? Mensen worden steeds langer toch?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen...

groet
Mare

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door rayke »

Kijk dan eens naar een keuken van het merk Leicht. ( www.leicht.de )
De romphoogte is 80cm, plint van 10/11cm erbij en een mooi dik blad erbij kom je aan je 97cm.

Nobilia heeft een romphoogte van 86,4 cm (beperkt aantal kasten), met een plint van 9cm (minimum voor vaatwasser) en een 2cm dik blad ook weer ± 97cm.

Er zijn nog wel een aantal merken die hogere rompen hebben.

Rayke

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door legoleek »

yep, Leicht of..
Eggersmann, en dan wordt het geheel op maat gemaakt maar dan wordt het best prijzig.

wil je meer weten klik op m'n envelop

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door zaankanter »

wil je meer weten klik op m'n envelop
Gaan de zaken zo slecht dat je zo aan je klanten moet komen??

Kijk anders even bij Ballerina, korpus 78 plint 15 en blad 4 cm.

Nog betaalbaar ook.

http://www.ballerina.de

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door ice1982 »

Lees eerst eens voordat je reageert Zaankanter! Er staat toch duidelijk dat ze een zo laag mogelijke plint wenst! 15 cm, echt laag zeg :roll:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik heb in mijn 'zoektocht' ook wel eens gehoord in een winkel da ter soms mogelijkheden zijn om bovenop de 'standaard'-hoogte kast, nog een lade te laten plaatsen. Volgens mij zij de verkoper toen dat dat ook bij greeploos kon. Ik weet niet of het werkelijk kan, of dat hij het alleen maar zei, maar het is wellicht iets om te overwegen (als het werkelijk kan)?

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door legoleek »

Gaan de zaken zo slecht dat je zo aan je klanten moet komen??
nee hoor, we blijven lekker "laag" onder de rivieren.
Sjaandam isj veul te ver.

zaankanter
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 okt 2005 18:59

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door zaankanter »

Sjaandam isj veul te ver.
:wink:

h999
Berichten: 121
Lid geworden op: 03 apr 2008 20:33

Re: Hoge keuken (97 cm.) kan niet bij greeploos??

Ongelezen bericht door h999 »

Ik heb ook de greeploos van Leicht ,plint 10 cm ,korpus 80 cm en een blad van 2 cm,kom ik op 92 cm,is voor mij perfect.Dus je kan je hoogte halen met een dikker blad.

Gesloten