Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Borntobite
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2022 09:25

Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Borntobite »

Hi beste mensen,

Met de huidige gasprijzen ben ik overtuigd om over te stappen naar volledig elektrische woning, en daar hoort inductie koken ook bij.
Nou ben ik rond gaan zoeken en vond ik bepaalde Falcon modellen heel mooi. Ik zag dat DeNardi een showroom heeft staan waar ik ze van dichtbij kan bezichtigen, maar dat is nog wat rijden voor mij en mijn vrouw. Dus ik wil jullie ervaring weten met Falcon en DeNardi. Zo wil ik graag weten of zo'n showroom afspraak wel waard is en of een Falcon Fornuis even goed is als dat hij mooi is.
Alvast bedankt voor al jullie reacties!

~Nathan

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34
Beste antwoord
Gekozen door Borntobite

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

door Marktkenner » 25 okt 2022 12:00

1. Koop in ieder geval géén Boretti. Lelijk qua (detail) afwerking, meerdere gebruikerszaken niet doordacht gemaakt. Relatief duur in prijs/kwalitiet verhouding. Is qua marketing allemaal prima geregeld, de rest is het écht niet vind ik.
2. Heb regelmatig Falcon fornuizen verkocht en ben erg tevreden over uitvoering (degelijk) en gebruikersgemak. (doordacht). Fornuizen zijn netjes afgewerkt, degelijk gebouwd en werken goed en prettig. Geen negatieve ervaringen bekend bij mij.
3. Kijk misschien ook eens naar STEEL fornuizen. Zij hebben inmiddels ook enkele erg fraaie inductie modellen op de markt gebracht. Ook deze zien er mooi uit en er is nagedacht over details en gebruikersgemak.
4. indien Falcon of STEEL te prijzig is, kun je ook eens kijken naar Stoves of Belling Fornuizen, deze zijn wat voordeliger in aanschaf, maar kunnen ook prima mee in prijs/kwaliteit.

Succes.
HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Heel vreemd voornemen, als je het komende jaar van gas overgaat op volledig elektrisch dan ziet het er tot nu toe uit dat je duurder uit bent omdat je boven de 2900 kwh uit komt.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door riddert »

Zoek een dealer in de buurt van je huis.
https://www.denardi.nl/dealers?gclid=Cj ... vIQAvD_BwE

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Jablan »

Borntobite schreef:
19 okt 2022 09:35
Hi beste mensen,

Met de huidige gasprijzen ben ik overtuigd om over te stappen naar volledig elektrische woning, en daar hoort inductie koken ook bij.
Nou ben ik rond gaan zoeken en vond ik bepaalde Falcon modellen heel mooi. Ik zag dat DeNardi een showroom heeft staan waar ik ze van dichtbij kan bezichtigen, maar dat is nog wat rijden voor mij en mijn vrouw. Dus ik wil jullie ervaring weten met Falcon en DeNardi. Zo wil ik graag weten of zo'n showroom afspraak wel waard is en of een Falcon Fornuis even goed is als dat hij mooi is.
Alvast bedankt voor al jullie reacties!

~Nathan
Na een snelle blik op de site: als je deze kwaliteit en service wilt, dan is een afspraak in een showroom altijd de moeite waard. Dit zijn nu eenmaal apparaten, die je niet elke twee jaar koopt.

Persoonlijk zou ik ook naar andere merken kijken. Boretti lijkt mij een geduchte concurrent van DeNardi.

Borntobite
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2022 09:25

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Borntobite »

Mijn vrienden hebben een Boretti maar waren er blijkbaar niet geheel tevreden mee (kan ook volledig eigen preferentie zijn natuurlijk). Ik had gekeken naar dealers bij mij in de voor een Falcon, maar ik werd al snel verwezen naar DeNardi. Daarom was ik benieuwd. In ieder geval bedankt voor de tips. Ik ga contact met ze opnemen. Ik zal zeker Boretti zelf ook een kans geven. Update volgt!

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

1. Koop in ieder geval géén Boretti. Lelijk qua (detail) afwerking, meerdere gebruikerszaken niet doordacht gemaakt. Relatief duur in prijs/kwalitiet verhouding. Is qua marketing allemaal prima geregeld, de rest is het écht niet vind ik.
2. Heb regelmatig Falcon fornuizen verkocht en ben erg tevreden over uitvoering (degelijk) en gebruikersgemak. (doordacht). Fornuizen zijn netjes afgewerkt, degelijk gebouwd en werken goed en prettig. Geen negatieve ervaringen bekend bij mij.
3. Kijk misschien ook eens naar STEEL fornuizen. Zij hebben inmiddels ook enkele erg fraaie inductie modellen op de markt gebracht. Ook deze zien er mooi uit en er is nagedacht over details en gebruikersgemak.
4. indien Falcon of STEEL te prijzig is, kun je ook eens kijken naar Stoves of Belling Fornuizen, deze zijn wat voordeliger in aanschaf, maar kunnen ook prima mee in prijs/kwaliteit.

Succes.

Borntobite
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2022 09:25

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Borntobite »

Marktkenner schreef:
25 okt 2022 12:00
1. Koop in ieder geval géén Boretti. Lelijk qua (detail) afwerking, meerdere gebruikerszaken niet doordacht gemaakt. Relatief duur in prijs/kwalitiet verhouding. Is qua marketing allemaal prima geregeld, de rest is het écht niet vind ik.
2. Heb regelmatig Falcon fornuizen verkocht en ben erg tevreden over uitvoering (degelijk) en gebruikersgemak. (doordacht). Fornuizen zijn netjes afgewerkt, degelijk gebouwd en werken goed en prettig. Geen negatieve ervaringen bekend bij mij.
3. Kijk misschien ook eens naar STEEL fornuizen. Zij hebben inmiddels ook enkele erg fraaie inductie modellen op de markt gebracht. Ook deze zien er mooi uit en er is nagedacht over details en gebruikersgemak.
4. indien Falcon of STEEL te prijzig is, kun je ook eens kijken naar Stoves of Belling Fornuizen, deze zijn wat voordeliger in aanschaf, maar kunnen ook prima mee in prijs/kwaliteit.

Succes.
Dank je voor je heldere antwoord. Ik heb onderhand een afspraak kunnen maken voor hun showroom. Aardige man aan de lijn gehad, dus dat is een goed begin. Weet iemand ook wat meestal de levertijden zijn? Is 2 maanden realistisch of zit ik al snel tegen de 6-9 maanden aan?

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Marktkenner »

[/quote]
Weet iemand ook wat meestal de levertijden zijn? Is 2 maanden realistisch of zit ik al snel tegen de 6-9 maanden aan?
[/quote]

Er zullen enkele modellen op voorraad staan wellicht, maar vrees dat een levertijd van een maand of 2 aannemelijk is. Vraag dit echter (goed) na tijdens je bezoek aan de showroom. Gezien de tijd waar we nu in zitten zal het lastig zijn om een "harde" levertijd af te geven denk ik. Als je tijd genoeg hebt is dat niet zo heel erg, als je haast hebt is het misschien goed te zoeken naar voorraad modellen bij verschillende leveranciers.
Als je op zoek bent naar een specifiek type/kleur e.d. zal je geduld moeten hebben vrees ik,maar dat is een aannames.

Borntobite
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2022 09:25

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Borntobite »

Marktkenner schreef:
26 okt 2022 10:28

Er zullen enkele modellen op voorraad staan wellicht, maar vrees dat een levertijd van een maand of 2 aannemelijk is. Vraag dit echter (goed) na tijdens je bezoek aan de showroom. Gezien de tijd waar we nu in zitten zal het lastig zijn om een "harde" levertijd af te geven denk ik. Als je tijd genoeg hebt is dat niet zo heel erg, als je haast hebt is het misschien goed te zoeken naar voorraad modellen bij verschillende leveranciers.
Als je op zoek bent naar een specifiek type/kleur e.d. zal je geduld moeten hebben vrees ik,maar dat is een aannames.
Gelukkig hebben wij ons fornuis pas februari volgend jaar nodig. Maar het is altijd fijn om te weten inderdaad waar je voor klaarstaat en hoe lang je moet wachten. Dank je voor de tip, ik ga dit goed bij hun vragen!

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Borntobite schreef:
25 okt 2022 15:03
Dank je voor je heldere antwoord. Ik heb onderhand een afspraak kunnen maken voor hun showroom. Aardige man aan de lijn gehad, dus dat is een goed begin. Weet iemand ook wat meestal de levertijden zijn? Is 2 maanden realistisch of zit ik al snel tegen de 6-9 maanden aan?

Een onaardige verkoper is de functie verkoper niet waard natuurlijk. Maar dat zegt helemaal niets over zijn betrouwbaarheid dus stellen dat het een goed begin is, lijkt mij iets te voorbarig :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Jablan »

Borntobite schreef:
25 okt 2022 15:03
Weet iemand ook wat meestal de levertijden zijn? Is 2 maanden realistisch of zit ik al snel tegen de 6-9 maanden aan?
Reken met 6 maanden. Is het fornuis er eerder, dan is het een meevaller.
De grootste vertraging zit momenteel in de chips, daarna in de verkrijgbaarheid van aluminium en staal.

Borntobite
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 okt 2022 09:25

Re: Iemand ervaring met Falcon (DeNardi)?

Ongelezen bericht door Borntobite »

Hi Allen, hierbij een update.

Mijn vrouw en ik hadden eindelijk onze showroom bezoek bij DeNardi. We waren op de dag iets vroeger dan afgesproken, maar de deur werd voor ons opengedaan. Na een kopje koffie werden we netjes door de showroom begeleid. We werden goed te woord gestaan. Na alle duidelijke uitleg was het tijd om onze eigen vragen te stellen. Na wat rond te kijken hadden we besloten dat mijn vrouw en ik echt de Falcon Elise willen hebben. De grootste reden voor die keuze is omdat mijn vrouw en ik verliefd zijn op de kleur China Blue.

Enfin, we kregen te horen dat de order 6 tot 8 weken zou duren, dus prima!

Voordat we weggingen kregen we nog kleurstaaltjes mee, zodat we nog goed konden beslissen welke we wilden hebben.

Mijn ervaring met DeNardi was van bellen t/m de showroom afspraak heel goed. De jongeheer was informatief goed en heel eerlijk over de mogelijkheden, wat ik meestal wel mis als ik bij een keukenzaak sta. Bij een keukenvakzaak krijg ik toch meer het gevoel dat ik overtuigd wordt om een specifieke model te kopen, terwijl ik hier juist meer voelde dat ze mij alle informatie geven over de Falcon en mij zelf de keuze geef of dat allemaal wel of niet bij mij past.

Conclusie het past bij ons! Wij kunnen niet wachten.

Dank jullie allemaal voor jullie snelle reacties en hulp!

Plaats reactie