LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea keuken :?:

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Keukengek
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2005 01:17

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Keukengek »

Vele mensen hebben al moeite en echte keuken zelf te plaatsen dus laat staan een zelfbouw keuken uit toch niet de beste materialen.

Daarnaast ben jezelf helmaal verantwoordelijk voor de maatvoering.

Er zijn echt goede keukenzaken waar je voor minimaal het zelfde geld en zeker voor minder meer kwaliteit koopten veeeel meer service.

Ikea zal niet supper slecht zijn maar is nou eenmaal niet gebaseerd op lang gebruik

De meeste mensen die daar kopen zijn toch types die graag van verandering houden en dus niet echt op kwaliteit letten.

Een keuken koop je meestal voor vele jaren en dus zou ik niet voor Ikea kiezen

In de reakties hierboven heb ik nog niets gelezen over een keuken ouder dan 5 jaar en vraag me af of je redelijk goede exemplaren zal aantreffen die het heel veel langer uithouden.

Afgeplakt met dunkanten = vragen om ellende. Dit dunne laagje zal verdrogen en zal bij licht stoten gaan brokkelen. Dit is het begin van het einde.
10 jaar garantie Ik geloof er niets van. Er zal dan altijd met een vereekening worden gewerkt van de inmiddels verstreke gebruiks duur.

En na 9 jaar een deur vervangen geeft altijd de vraag is het dan nog leverbaar. En als dat al het geval is dan heb je met 100 % zekerheid kleur verschil.

Laat je eens hier en daar informeren over een een goede keuken. Ook hier weer wees eerlijk tegen een verkoper
Leg duikdelijk je budget op tafel en vertel wat je verlangt.
Je zal dan zeker niet bedrogen uitkomen.

Veel succes met je beslissing.

cissie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:43

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door cissie »

hoi hoi,
leuke discussie hier over de kwaliteit van Ikea, haha. Ik verhuis binnenkort en ga volgende week maar eens een dagje keukens kijken, want die moet er nog komen. Bij Ikea ben ik al geweest en daar zag ik wel een leuke keuken met alles erop en eraan voor ongeveer 4.000 euro. Maar ook ik weet niet hoe de kwaliteit van Ikea is. Daarom wil ik ook eens een kijkje nemen bij anderen. Maar ik wil niet te veel betalen, hooguit 6.000 euro. Weten jullie keukenzaken die een vergelijkbare prijs hebben als Ikea? Ik hoor over zaken als de Keukenconcurrent en Keukenkampioen ook slechte geluiden, zeker over service en opdringerigheid.
Groet,
Cissie

Blauw Dopje
Berichten: 83
Lid geworden op: 28 nov 2005 14:28

Re: Ikea keuken :?:

Ongelezen bericht door Blauw Dopje »

hoi cissie,

De door jou genoemde keukenzaken schijnen nogal eens opdringerig te zijn idd. En geloof me, ondanks wat de naak doet vermoeden zijn ze echt niet goedkoop.

We mogen hier geen reclame maken maar je kunt eens kijken bij o.a.

http://www.superkeukens.nl/ of

http://www.houtsma.nl/ of

http://www.schouw.nl/

Zij hebben vast wel wat voor jouw budget. De laatste twee zijn nog gewoon filiaalbedrijven en zijn naar mijn mening wat klantvriendelijker en minder opdringerig (hoop ik).

succes

Gesloten