LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keller en Systemat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bern2908
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:21

Keller en Systemat

Ongelezen bericht door Bern2908 »

wat zijn de verschillen tussen keller en systemat active 130 keuken:?:

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door GWTE »

Keller is Nederlands...Systemat is Duits.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Bern 2908,

Verschil is heel duidelijk als het om hang- en sluitwerk gaat. Keller gebruikt Blum, Systemat gebruikt Hettich. Gebruik de zoekfunctie om daar de verschillen tussen te vinden.

Systemat gebruikt daarnaast de dempprofielen, Keller niet. Het nut van deze profielen is een punt van discussie.

MVG

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door Kulta »

Hacker, de fabrikant van Systemat heeft verschillende productlijnen:

Classic
Activ 130
Systemat
Systemat edition

Systemat active 130 bestaat niet

Bij Systemat worden inderdaad dempprofielen gebruikt.

Bij Activ 130 niet.

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door sr »

het verschil is het makelijkst uit te leggen dat je met systemat ofwel in de luxe lijn of wel activ een zeer goede keuken koopt en dat doe je met keller zeker niet

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door rayke »

een Keller is net zo goed als een systemat, de romp is zelfs nog stijver (en dus stabieler) dan een Systemat

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door sr »

rayke je weet dus echt niet waar je het over hebt een systemat steekt met kop en schouders boven veel merken uit en zeker boven keller

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door rayke »

zeker nog nooit een kast los gezien :-)

gast286
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 jun 2005 14:40

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door gast286 »

Rayke heeft gelijk, een Keller (Red, Black of Gold label) kan met de beste merken mee kwalitatief.

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door sr »

juist vaak genoeg een kast los gezien vandaar mijn opmerkingen
maar helaas door jullie kortzichtigen niet gezien

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door WARNING! »

Volgens mij heeft Keller een 18MM dikke korpus.....weet het eigelijk wel zeker. Dat is natuurlijk wel iets sterker dan Hacker..die heeft 16MM!

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door loesjes »

pfieuwwwwww 2 mm verschil......ja duidelijk heel goed beargumenteerd waarom keller dan beter zou zijn dan systemat.........

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door rayke »

een keller keuken heeft een volledig gesloten romp.
En wordt de boel niet net als bij systemat bij elkaar gehouden door twee vurenhouten latjes van 4 cm. Moet je dat eens plaatsen en zaag dan de kookplaat maar eens uit. Dondert de rest van dat latje over de grond want het wordt met twee (tekorte) duveltjes bijmekaar gehouden.

en dan de rest : keller biedt een uitgebreider programma dan systemat, levert maatwerk en onbeperkt in lakkleuren.

Goh, verkocht ik ook maar Keller :-)

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door sr »

helaas blijkt deze site door een aantal onbekende in keukenland gelezen en bezocht te worden toch jammer

OmeBen
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 okt 2006 22:08

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door OmeBen »

Keller
heeft geen geintegreerde ventilatie bij koelkasten

heeft geen vaste legplankhouders

levert veel onderdelen zonder bevestigingsmateriaal, bijvoorbeeld rugwanden voor onderkasten

vergeet nogal eens af fabriek belangrijke zaken te monteren, bijvoorbeeld kunststof plugjes in zijwanden voor het vastzetten van ladegeleiders

tussen onderkasten en werkblad een kier van ruim 1 cm.

achterwanden zijn niet geschroeft maar worden vast geniet

Hpl fronten zijn regelmatig gepsplinterd aan de randen

Prospect
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 mei 2007 12:55

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door Prospect »

sr de grote onbekende :shock:
Pas op de plaats kan geen kwaad mr. kleurenblind

[
Natuurlijk gaan ze geen kleur buiten hun eigen collectie maken ze hebben er al genoeg en geen eenmerk gaat op aanvraag een willekeurige kleur maken

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door sr »

eindelijk iemand die er verstand van heeft
gelukkig bedankt ome ben

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door WARNING! »

2 mm verschil......ja duidelijk heel goed beargumenteerd waarom keller dan beter zou zijn dan systemat.........
Dat is waar....jou reactie schept veel meer duidelijkheid? Zeker last van een burnout....kan inderdaad beter stoppen op dit forum.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door GWTE »

Geachte lezers,

Meerdere keren is er door forum bezoekers gevraagd om meer transparantie wanneer het gaat om reactie's van de "deskundigen" en dan met name over de persoon of functie. Slechts een enkeling zal hier gehoor aan geven (omwillen van diverse redenen). Ook ik kan (ook al zou ik willen) vanwegen mijn functie deze informatie niet met u delen. Mijn functie is, naast onze eigen keukenspeciaalzaak en twee montage bedrijven, wel van dermate hoog niveau dat ik bij veel zaken binnen de keuken branche betrokken ben. U moet denken aan een test- en certificeringinstantie op het gebied van veiligheid, belastbaarheid, materiaalconstantheid, bedieningscomfort en dergelijke. En alles met betrekking tot keukens en apparatuur. In die hoedanigheid kan ik me vaak niet mengen in het gekissebis van de mensen in het veld. Hier kan ik dat wel.....soms lekker cynisch of sarcastisch...heerlijk! Toch probeer ik natuurlijk ook nog wat zinnigs bij te dragen...bij deze. Ben het weer niet eens met Maxx..sorry Maxx.
Verschil is heel duidelijk als het om hang- en sluitwerk gaat. Keller gebruikt Blum, Systemat gebruikt Hettich. Gebruik de zoekfunctie om daar de verschillen tussen te vinden.

Systemat gebruikt daarnaast de dempprofielen, Keller niet. Het nut van deze profielen is een punt van discussie.
Kijk Maxx de geleiders van Hacker zijn een instinker..het staat er namelijk niet duidelijk op. De scharnieren zijn van Hettich dat klopt maar de geleiders zijn dat zeker niet. Ooit gehoort van Lamello of HAILO vuilsystemen, of van je geliefde Festool,.. vast wel. Deze en nog enkele producten worden in Nederland vertegenwoordigd door Mac lean Agencies BV uit breda. Dit bedrijf leveren een zeer goede lade geleider van het merk Grass. In de geleider staat een G* met een ster, geen Hettich dus maar Grass onthouden dus. Zou je deze fout kunnen toegeven a.u.b.
Over het nut van de fluisterprofielen verschillen we ook van mening maar dat terzijde.

sr
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:22

Re: Keller en Systemat

Ongelezen bericht door sr »

niks is beter als hettich dus gaat heen met uw info
of vertel gewoon wie je bent en wat je doet óf betekent in keukenland

Gesloten