LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuekhandels in Den Haag

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Peter1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2006 22:49

Keuekhandels in Den Haag

Ongelezen bericht door Peter1975 »

Een voorspelbare vraag met een moeilijk antwoord. Wat is een betrouware keukehandel in den haag. Tot nu toe geweest bij v&D (almat keuken), en woonkeuken in de megastores. Ziet er allemaal even mooi uit, maar je hebt altijd het idee dat ze teveel geld aan je verdienen. Wie doet dat niet in Den Haag? Hoe belangrijk is een CBW lidmaatschap? Almat schijnt hier geen lid van te zijn, wat voor gevolgen heeft dit? Enfin, enig licht op dit onderwerp zou helpen.

fabrikantje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:44

Re: Keuekhandels in Den Haag

Ongelezen bericht door fabrikantje »

Op http://www.cbw.org/erkend/cbwerkend.php kun je vanalles nalezen over de CBW.
Ik vind het een wassen neus. In het kort: Wanneer je je keuken hebt aangekocht en de betreffende keukenzaak gaat failiet kun je je aanbetaling tot 25% van de keuken terugkrijgen. Dit terugkrijgen betekent je keuken anschaffen bij een ander CBW lid die uiteraard alle ruimte heeft de keukenprijs te bepalen en op te bouwen waardoor je nooit zeker bent van het wel of niet terugkrijgen van die 25%, het enige wat je zeker weet is dat het in de offerte word meegenomen. Elk voordeel heeft een nadeel en zo ook deze. Wannner jouw order bij de curator ligt kun en mag je niet ergens anders kopen, voor je het wet heb je dan 2 keukens gekocht als het failiette bedrijf word overgenomen of een doorstart maakt.
Het is verschrikkelijk om mee te maken dat dit je overkomt, het is nooit 100% uit te sluiten maar op dit moment zitten we in een groeiende markt waardoor deze situaties weinig zullen voorkomen de komende jaren. Dit is misschienwat kort door de bocht maar verdiep je er maar eens in op de site want er zitten meer kanten aan dit verhaal.

Wat betrouwbare dealers betreft is je vraag idd erg moeilijk. Veelal word er hier gesproken over negatieve ervaringen over dealers, elke dealer in Nederland kent wel enkele van deze situaties. Een keuken bestaat uit vele componenten en daardoor vele leveranciers voor 1 keuken. Door al deze schakels is dit product extra gevoelig voor manco's, beschadigingen noem maar op. De keuken blijft ne eenmaal een complex product. Oa word de kwaliteit en betrouwbaarheid van een keukenzaak bepaald door hoe er word omgegaan met deze gebreken , de service dus, Voor elk van de zaken die negatief in het forum staan zullen er tegenhangers zijn met een verhaal met niets dan lof, maar die bezoeken vaak geen forum :wink:
Er zullen altijd uitzonderingen blijven.

Wooning in de Megastore is naar mijn mening een betrouwbare winkel, ook Top Keukens er tegenover is zeer goed. Beide zijn eeen onderdeel van een grote/middelgrote organisatie.

Succes

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Keuekhandels in Den Haag

Ongelezen bericht door slik »

Ik vind het een wassen neus. In het kort: Wanneer je je keuken hebt aangekocht en de betreffende keukenzaak gaat failiet kun je je aanbetaling tot 25% van de keuken terugkrijgen.
Fabrikantje jou kennis van de voorwaarden van het CBW liggen ver achter op de feiten. Het is gewoon genant. Ik weet niet wat je fabriceert zoal maar het heeft weinig met keukens te maken. Ik zou zeggen verdiep je nog eens in de aangepaste nieuwe CBW voorwaarden. Zijn al enige tijd in gebruik namelijk!
Elk voordeel heeft een nadeel en zo ook deze.
Nep Cruijff.......[/url]

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuekhandels in Den Haag

Ongelezen bericht door 16again »

Koop je bij een CBW winkel, dan kun je bij problemen naar de geschillencommissie stappen. Dit is makkelijker dan een gewone rechter.

De aanbetalingsregels zijn weliswaar recent aangepast, maar toch zou ik om problemen te voorkomen simpelweg aanraden niets aan te betalen.
In de nieuwe regels geld nog steeds dat je een vervangende aankoop moet doen bij een andere CBW winkel om via een "korting" je eerder verloren gegane aanbetaling terug te krijgen.
Probleem is dat de winkelier niet verplicht is deze korting ook te leveren zodra je een reeds afgeprijsd product koopt! Dit terwijl er vrijwel niets verkocht wordt in deze branche zonder korting.

fabrikantje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:44

Re: Keuekhandels in Den Haag

Ongelezen bericht door fabrikantje »

Ik ben niet vies van kritiek maar geef dan wel goede kritiek slik. Niet roepen dat iets niet klopt en vervolgens niet praten over wat er niet klopt en hoe het "volgens jou"dan wel zit. Misschien heeft dan de topic maker er wat aan. Ben benieuwd.........

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Keuekhandels in Den Haag

Ongelezen bericht door ronan »

ga eens kijken bij bemmel en kroon keukens in het forepark heb daar ook mijn keuken gekocht.
www.bemmel-kroon.nl

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Keuekhandels in Den Haag

Ongelezen bericht door slik »

Kun je lezen fabrikantje?...mooi....je kunt ze bij elke CBW aangesloten winkel gratis verkrijgen....haal ze,..lees ze,..leef ze.....Cruijff laat zich ook niks voorlezen. Hou je aan je rol!

Gesloten