LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken geleverd, verkeerde maten, kasten e.d. Wat nu?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
twinklestar28
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2007 19:36

Keuken geleverd, verkeerde maten, kasten e.d. Wat nu?

Ongelezen bericht door twinklestar28 »

We hebben maanden geleden een keuken besteld van Hebaform. We zouden de keuken zelf plaatsen (mijn man is timmerman). Inmiddels is hij hieraan begonnen en blijkt er heel wat niet te kloppen. Het kookeiland is extreem hoog ( ruim 1.05). Het is een greeploze keuken met rvs/ alimuniumkleurige strips die te lang zijn. Ook past de apparatuur (koffiezetapparaat, magnetron etc.) niet in de gaten in de kasten. Dit schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij Hebaform, maar is een foefje voor. Verder zijn de stollenwanden te laag.
Nou heeft de man van de zaak waar we de keuken gekocht hebben geen oplossing voor het probleem. Aangezien alle monteurs op vakantie zijn en hij vindt dat we het dan maar zelf moeten oplossen door middel van de poten korter te zagen etc.
Ik vind dit echt belachelijk aangezien het een hele dure keuken was (is ook allemaal al betaald). Dit gaat heel veel tijd kosten en ik vraag me af of het er fraaier op wordt.
Maar wat moeten we nu doen?

twinklestar28
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2007 19:36

Re: Keuken geleverd, verkeerde maten, kasten e.d. Wat nu?

Ongelezen bericht door twinklestar28 »

dus wel zelf korten maken etc. Of blijven klagen bij de keukenman (die ook op vakantie gaat)...

ronan
Berichten: 125
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:42

Re: Keuken geleverd, verkeerde maten, kasten e.d. Wat nu?

Ongelezen bericht door ronan »

kan me niet voorstellen dat net alle monteurs op vakantie zijn,dus ze moeten toch echt een passende oplossing bieden.

En pootjes niet afzagen kan je ze niet meer gebruiken want dan moet je het schroefdraad erafzagen

dat de grepen langer zijn is normaal afzagen en aan het eind de sierkapjes erop doen

0612
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2007 21:41

Re: Keuken geleverd, verkeerde maten, kasten e.d. Wat nu?

Ongelezen bericht door 0612 »

De hoogte van het eiland kan eenvoudig verlaagd worden middels andere stelpoten. De stelpoten die Heba gebruikt zijn vrij universeel. Meerdere keukenmerken gebruiken deze. Wel is het zo dat de greeplijsten door Hebaform altijd te lang geleverd worden. Deze dienen in het werk te worden ingekort. Het feit dat de nismaten tbv de apparaten niet juist zijn. Dit is wel een fout van Hebaform of van de leverancier die deze niet juist heeft aangegeven.

thomas1
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:56

Re: Keuken geleverd, verkeerde maten, kasten e.d. Wat nu?

Ongelezen bericht door thomas1 »

Doe dit bedrijf een fair voorstel en hou je hierbij aan hetgeen op papier is vastgelegd (koopovereenkomst). Zaken die niet conform zijn, moeten door Heba binnen een redelijke termijn in orde worden gebracht, zo niet schakel je je rechtsbijstandverzekering in en indien je die niet hebt, schakel je de geschillencommissie in. Ga ook bij een consumenten programma te rade. Je staat gewoon in je recht en dat moet jezelf m.b.v. een jurist gaan halen. Heel eenvoudig. Ik garandeer je dat hun toon zal veranderen.
Groet en succes

Gesloten