LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuken plaatsing voorbereiding

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door thecure »

Als je een offerte laat maken met tekening van de nieuwe keuken, krijg je altijd een tekening mee met alle water, gas en electra punten. Was het zo moeilijk om die thuis zelf te vergelijken met de huidige situatie?
Dan kun je toch zelf zien of alle punten op de goede plaats zitten!
En waar waren de extra groepen voor? Vaak hebben een combi of stoomoven, vaatwasser enz een eigen groep nodig.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door kweenie »

De keukenwinkel verkoopt je primair de keuken, waarbij er vanuit wordt gegaan dat de leidingen op de juiste plaatsen zitten. Als er leidingen moeten worden verlegd, dan is dit altijd (meer) werk dat voor eigen rekening komt. Dus ook als ze dit meteen hadden aangegeven had je die kosten gehad.

Maar waarom moet het wel dat eerst 950 euro kost ineens 2000 euro kosten?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door crazyme »

Keuken staat er inmiddels, maar de rit erheen was eerlijk gezegd het niet waard.
Wat een negatieve reactie zeg.

U heeft een splinternieuwe keuken helemaal zoals u wilde hebben en omdat u eigenlijk de kosten van het leidingwerk niet had willen betalen heeft u geen plezier van uw keuken ?

Ik denk dat u beter af bent bij een psycholoog dan bij een consumentenorganisatie.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door 16again »

Naar psycholoog verwijzen is in mijn beleving gek verklaren. Dat is ook wel knap negatief richting TS.
De bijkomende kosten van leidingwerk zijn TS te laat duidelijk gemaakt, ook bij inmeten is dit niet gebeurd, wat kwalijk is.
Wat ik gek vind is hoe keukenconcurrent het plaatselijke bejaardenhuis chartert om bij verkoop gemaakte fouten te verdoezelen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door crazyme »

Het mocht allemaal niets kosten waarschijnlijk, dus dan kom je bij een zwartwerker uit.

En wanneer jij iemand die met pensioen is direct in het bejaardenhuis plaatst, denk ik dat je de realiteit niet kent.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door 16again »

BramBuunk schreef:Wij hebben aangegeven onze eerste keuken aan te schaffen, daarvoor inderdaad de leiding advies schema gekregen waarvan de verkoper zei dat het verplaatsen niet nodig was omdat er altijd speling is achter de kasten, oven etc (zoals hij het had verteld) .......
@kweenie als je voor het eerst iets koopt, en je neemt de locaties mee van het gas, water en elektra en de verkoper verteld dat leidingen etc verleggen niet nodig is en de service niet aanbeveelt omdat "het niet nodig is" ga je daarvan uit omdat hun tenslotte diegene zijn die keukens verkopen. Dan ga je uit van expertise van diegene.
De enige expertise in deze is....het verkopen. De verkoper belooft in deze fase alles wat los en vast zit, om de handtekening maar op papier te krijgen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
BramBuunk schreef:Wij hebben aangegeven onze eerste keuken aan te schaffen, daarvoor inderdaad de leiding advies schema gekregen waarvan de verkoper zei dat het verplaatsen niet nodig was omdat er altijd speling is achter de kasten, oven etc (zoals hij het had verteld) .......
@kweenie als je voor het eerst iets koopt, en je neemt de locaties mee van het gas, water en elektra en de verkoper verteld dat leidingen etc verleggen niet nodig is en de service niet aanbeveelt omdat "het niet nodig is" ga je daarvan uit omdat hun tenslotte diegene zijn die keukens verkopen. Dan ga je uit van expertise van diegene.
De enige expertise in deze is....het verkopen. De verkoper belooft in deze fase alles wat los en vast zit, om de handtekening maar op papier te krijgen.
Jaja, dat liedje kennen we wel van jou. Bedrijven zijn alleen op geld belust en verkopers zijn niet te vertrouwen. De klant kan niets en weet niets en is altijd het slachtoffer van deze gewetenloze bende.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door Brahms »

BramBuunk schreef:De keuken die wordt geplaatst op 13 december moest worden voorbereid qua werkzaam heden. Dit werd ons in het begin verteld door werknemer 1 van tekenen en intekenen dat wij ons geen zorgen hoefden te maken qua water, gas en elektra punten en dat dit niet veranderd hoefde te worden en het advies was.

Nu een week voor plaatsing kregen wij toch nog een brief over de punten (leiding schema) over de juiste hoogtes en locaties. Dus ik vertrouwde het niet helemaal en liet mijn vrouw verhaal halen. Bleek dat werknemer 1 er niet was maar werknemer 2 er wel was en die vertelde dat er juist wel leidingen moesten worden verlegd qua water, gas, elektra en dat wij maar moesten kijken of wij het nog via werkspot konden regelenaar het in feite ons probleem is.

Zelf de dag erop de klantenservice gebeld om te vragen of ze niet wat konden betekenen voor de situatie, wat blijkt er is een service die Keuken concurrent aanbiedt en dus de leidingen etc op de gewenste plaats verzorgd. Maar ik moest zelf contact opnemen met het filiaal want ze konden niks betekenen.

Dus naar het filiaal gereden, uitgelegd aan nieuwe werknemer 3 dat ik met een probleem zit qua water, gas, elektra en wat we eventueel kunnen doen. Verteld werknemer 3 dat ik inderdaad niks hoef aan te passen en dat het een advies schema is, 15 minuten in gesprek en hij wilde toch bij werknemer 2 nog laten controleren. Komt terug en inderdaad het kon toch niet (blijkbaar zijn werknemer 1 en 3 niet handig) maar wel hetgeen waardoor wij problemen hebben en extra kosten moeten maken terwijl alles al is betaald.

Werknemer 3 wist niet of hij wat kon betekenen en dat wij onze hoop bij een installatie bedrijf moesten leggen en anders een service konden afnemen voor het probleem wat hun hebben veroorzaakt van 950,- euro om alles goed te plaatsen qua Elektra, water en gas.

Kortom ik zit in de problemen qua kosten door een fout van onwetendheid van werknemer 1, geen service vanaf het begin aangeboden omdat dit "niet" nodig was en daarvan de kosten niet mee gerekend is.

Update vervolg:
Beste Mariska,
Ik ben gisteren op bezoek geweest bij het filiaal in Doetinchem, de beste man gaf zijn fouten toe en zou dit ook proberen op te lossen.

Hij heeft beloofd vandaag contact op te nemen telefonisch.

Ondertussen is een elektricien /loodgieter langs geweest (erkend bedrijf) gisteren en die wist te vertellen dat er o.a. zelfs een nieuwe stoppenkast moest worden geplaatst of extra groepen(vindt hij niet verantwoord). Hij vindt het ook raar dat diegene die kwam intekenen hier ook niks over heeft gezegd en bij keuken concurrent zelf ook niet. Kunnen we afspreken dat het bedrijf de werkzaamheden uitvoert en de rekening doorstuurt naar jullie zodat de keuken naar tevredenheid kan worden geïnstalleerd?

Dan denk ik nog mee aan een oplossing waarin we beide tevreden zijn met afronding


Update vervolg:
Hierbij wisselend contact gehad, ze hadden toch iemand kunnen vinden (omdat hun alleen een deel vergoeden mits het via hen gaat). Volgende dag komen er twee gepensioneerde langs, die waarvan 1 zich voorstelde als de vader van de keuken concurrent verkoper en het erop neerkwam dat ik geld moest geven als voorschot zodat hij kon winkelen bij de Gamma en anders materiaal zou gebruiken uit de schuur om o.a. gasleidingen te verleggen ook deed de man niet aan offertes opstellen voor de werkzaamheden.

Hiermee kon ik niet akkoord gaan, omdat ik bij schade etc dan niet verzekerd ben en het niet kan verhalen omdat het geen erkend bedrijf is.

Alsnog eigen geregeld bedrijf weten te strikken voor de werkzaamheden, die het professioneel oppakken. Aan de keuken concurrent doorgegeven dat wij de gepensioneerde niet laten werken aan onze elektra en gas/water leidingen, daaruit zou de klachten service overleggen of ze misschien een deel zouden vergoeden. Uiteindelijk is de uitkomst dat ze niks meebetalen, wij 2000 euro extra kosten hebben gekregen die wij niet van te voren konden meenemen in het onderhandelen van de keuken.

Iemand die weet wat wij kunnen doen? Keuken staat er inmiddels, maar de rit erheen was eerlijk gezegd het niet waard.

https://www.klacht.nl/complainer-accoun ... _id=665239
Het gaat al fout in de eerste zin: "De keuken wordt geplaatst op 13 december", terwijl het bericht wordt geplaatst op 16 december.......
We lezen verder: "Nu een week voor plaatsing"

Kreeg je op een ander forum te weinig aandacht en dacht je, ik plaats het gewoon ook hier ?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door 16again »

crazyme schreef:Jaja, dat liedje kennen we wel van jou. Bedrijven zijn alleen op geld belust en verkopers zijn niet te vertrouwen.
Als je je beperkt tot feitelijkheden in deze , zal TS mijn "same old song" wel kunnen beamen. Keukenverkopers werken doorgaans op commissie, dat lijkt me geen goede basis voor vertrouwensrelatie.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door crazyme »

Zoals zo vaak is communicatie het probleem. In de keukenwereld is het verleggen van leidingen altijd een groot aandachtspunt en leidingen moeten in de meeste gevallen worden verlegd. Dat soort kosten kun je nooit vooraf begroten dus wat ts hier stelt is gewoon ongeloofwaardig.

Tel je daar de bijzondere (overtrokken) reactie dat hij nu helemaal die keuken niet meer had gewenst, dan vraag ik mij af wat ts nu eigenlijk wil bereiken.

Het zou best kunnen dat de verkoper gemakkelijk heeft gedacht over het verleggen van de leidingen omdat “er ruimte achter de kastjes was”, om de keuken op papier te krijgen. Het was dan aan de klant om dat ook zwart op wit te zetten.
Het kan ook zijn dat de klant dacht: dat verleggen gaat mij natuurlijk een enorme berg geld kosten, dus ik stel dat gemakkelijk voor (de leidingen liggen al bijna op die plek) om de meerprijs te voorkomen.

Grote kans dat de klant, juist bij de Keukenconcurrent, extreem veel energie moet steken in het bereiken van een marktconforme prijs. Maw: je bent drukker met onderhandelen dan met het ontwerp van je eigen keuken.

Het was beter geweest om bij een eerste keuken een winkel binnen te lopen waar je gewoon direct de goede prijs krijgt.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door rvjapio »

Een vervelende ervaring, zeker als u denkt dat alles is geregeld. De rest is helaas geschiedenis.
Maar misschien wil de directeur van kc nog naar u luisteren?

https://www.keukenconcurrent.nl/zakelijk/

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Keuken plaatsing voorbereiding

Ongelezen bericht door crazyme »

rvjapio schreef:Een vervelende ervaring, zeker als u denkt dat alles is geregeld. De rest is helaas geschiedenis.
Maar misschien wil de directeur van kc nog naar u luisteren?

https://www.keukenconcurrent.nl/zakelijk/
Of je kunt je ei hier kwijt : http://www.bengenaaid.nl

Gesloten