LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukencenter Leiderdorp

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
leandra1975
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2008 21:37

keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door leandra1975 »

Ik wil graag mijn recente ervaring delen over een bezoek aan de Siematic dealer Keukencenter Leiderdorp.

Ons nieuwbouwhuis wordt over een maand of drie opgeleverd dus het wordt nu echt tijd om ergens een mooie keuken te bestellen. Dus zijn wij samen afgelopen weekend op pad gegaan met een missie. Terecht gekomen in Leiderdorp bij de Siematic dealer. Het was zaterdag best warm, en dus niet druk op het meubelplein. Bij binnenkomst in de winkel was er niemand van het personeel dat ons opmerkte. We liepen een beetje rond, keken hier en daar en vervolgens hebben wij ook nog beneden gekeken.

Er was werkelijk waar in al die tijd dat we binnen zijn geweest geen "kip" in de winkel te zien. Drie verkopers zaten achter het bureau te lezen en niemand is in de 15 minuten dat wij binnen waren naar ons toe gekomen om te vragen of ze ons konden helpen...

Omdat ik niet zelf heb gevraagd of ze ons aub een keuken wilde verkopen (zo werkt het volgens mij niet) zijn we uiteindelijk maar de winkel uitgelopen. Ook toen niemand die ons gedag heeft gezegd. We kregen enkel een schamper "tot ziens" te horen nadat wij dit zelf hadden gezegd.

We zijn echt enorm verbaasd rond deze hele gang van zaken! Zeker in deze tijd waar iedere klant er een is, blijkt verkopen nog een kunst voor sommigen. We gingen echt naar Leiderdorp om een keuken te kopen (mits de prijs goed zou zijn geweest natuurlijk). Zelfs al waren er afspraken gepland die middag met andere klanten, dan had het verkopend personeel ons tenminste kunnen vragen of wij op een later tijdstip terug konden komen, maar zelfs dat kwam blijkbaar niet in ze op.

We gaan volgend weekend een nieuwe poging doen, maar niet meer in Leiderdorp want daar wil men blijkbaar niet verkopen...

keukenlelystad
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2009 13:09

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door keukenlelystad »

Hallo
Toch raar dat in deze tijd dat voorkomt.
Ik ben blij met elke klant die langs komt,als je dan wel of geen keuken verkoopt hoor je ze altijd te woord te staan.
Zelf verkoop ik ook keukens in Lelystad maar de klant is bij mij Koning.
Dat hoord ook op een warme dag.
Hoop dat je volgende week meer succes hebt.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door jawi »

Ondanks dat we daar uiteindelijk de keuken niet besteld hebben, waren wij wel tevreden over Harry de Vries keukens in Lelystad (waar ze wel Siematic verkopen).
Heb van buren die in het nieuwbouwproject wonen in Amstelveen (westwijk2) ook goede verhalen gehoord over deze zaak over de kwaliteit van levering.
Dus wellicht is dat iets voor jullie.

laa-laa
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 feb 2008 22:18

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door laa-laa »

Wij zijn daar ook geweest en ze wilden in 1e instantie niet eens een offerte maken. Kennelijk vooringenomen dat wij (jong stel) dat niet kunnen betalen. Toen hij na een lange tijd ineens wel serieus wilde praten, haakten wij af en hebben wij de keuken bij Goedhart in Alphen a/d Rijn gekocht.

keukenlelystad
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2009 13:09

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door keukenlelystad »

Het is met siematic zo dat je veel voor de naam betaald, dat moet je ook voor de verkoper betalen.
Mensen er zijn ook merken net zo goed als siematic , meen bijvoorbeeld Tristar oer degelijk nederlands fabrikaat.
Kijk bij kleine keukenshowrooms daar staat het helpen met advies en servic nog hoog op het lijstje.
www.nieuwekeuken.nl

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Hi Keukenlelystad, gaat lekker met de reclamevoering he!?

Een Tristar vergelijken met een SieMatic en dan reclame voor een bedrijf maken welk adverteert met "Wij helpen u graag de juiste keuze's te maken, afgestemd op uw wensen en budget." Om vervolgens te melden dat ze Punto, Wellmann, Nobilia en Tristar verkopen. Haha dan kunnen ze zelf al geen keuze maken, alleen tristar wijkt af.
Kijk eens in de topic " ranking the kitchens" steekt u wat van op!

Ontopic: is inderdaad zeer vreemd ze hadden u ieder geval wel even kunnen aanspreken. Dan maar op zoek naar een ander welwillend bedrijf..........

p.s. keukenlelystad, geef even aan uw webdesigner door dat het "Galerij" is en niet "Gallerij" :wink: (hij of zij is wel consequent!)
Laatst gewijzigd door zelfstandigste op 28 aug 2009 23:33, 2 keer totaal gewijzigd.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Keukenlelystad wil gelijk even van de gelegenheid gebruik maken om te spammen... Beetje jammer...

Ben in Leiderdorp ook wel eens binnengestapt.
Ik vind het zelf juist fijn als men niet gelijk op je afstapt.
Maar bij hun hangt er wel een raar vooringenomen sfeertje...

Gelukkig zijn niet alle zaken die SieMatic verkopen zo...

geerblink
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2009 16:04

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door geerblink »

We zijn ons aan het orienteren op een nieuwe keuken (volgend jaar moet huis nieuw te bouwen huis worden opgeleverd) en wij zijn ook bij het keukencenter Leiderdorp geweest. en inderdaad, hoor, wat een snob van een verkoper :(
Hij is nog wel met ons gaan praten maar we kregen direct het Siematic boek in de handen gedrukt met het advies maar eens met een binnenhuisarchitect te gaan praten :shock: Waarschijnlijk omdat hij ons nog een beetje te vaag vond. Maar ja, je moet toch ergens beginnen in je keukenzoektocht....
we wilden eigenlijk dat hij ons enthousiast zou maken voor zijn keukens. Je verwacht toch een beetje creativiteit en enthousiasme? Hij wilde duidelijk zijn tijd niet aan ons besteden en ging weer lekker met zijn collega kletsen die ondertussen een boterhammetje zat te eten achter haar buro.
Overigens zijn we ook bij woonweide in Leiderdorp geweest omdat ze reclame maakte met hun kom vrijblijvend bij ons langs en we spuien alle ideeen en maken een leuke keukenopzet voor u. Nou, echt niet waar, hoor. Er waren 2 verkopers bezig met klanten en we spraken iemand van de keukenmontageplanning die ons niet wilde helpen. Geen tijd, kom over een paar uur maar terug, maar waarschijnlijk hebben we dan ook geen tijd omdat we al afspraken hebben staan. Die hele reclametoestand klopte dus van geen meter. Verder was de man echt ontzettend suf; het lijkt wel of ze geen keuken willen verkopen ofzo. dit is echt het tegenovergestelde van wat je hoort over dwingende verkopers.
Het is gewoon nog lastig om eengeode keukenzaak te vinden, met mooie keukens, goede service, enthousiaste mensen en leuke ideeen.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: keukencenter Leiderdorp

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Erg is dat hé?

Ben ook wel in winkels en bij hypotheekadviseurs langs geweest. Soms (als ik iets anders wilde kopen/afnemen dan de verkoper wilde aansmeren) kreeg ik een grote bek en kon ik vertrekken.

Gesloten