LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

En hij staat! Zorgvuldig geplaatst door een nette zzp-er onder De Keukenman vlag.

-knip-

Voor de duidelijkheid nog even de (onveranderde) totale eindprijs, € 9588,- incl. montage. :D

Een deurtje (hoekkast) is in een soort cremé uitgeleverd, maar dat is ook het enige wat manco is.

Verder super tevreden, mijn speciale dank gaat uit naar Keukenkampioen Woerden en enkele vriendelijke gebruikers van TROS Radar hier. 8)
Laatst gewijzigd door CocaCola81 op 22 dec 2008 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door loesjes »

Mooie keuken hoor, gefeliciteerd, maar wat een vreemde kleine opening heb jij aan de linkerkant zitten, is dat met een specifieke reden??

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Thanks! :)
In verband met de uitstekende hardstenen vensterbank voor een zichtzijde gekozen, tevens gelijk doorloopplek voor de gordijnen (die aan de fotozijde komen te hangen). Plafond is 3.9mtr hoog, daarbij had ik niet veel vetrouwen in een mooi passtuk/uitgezaagde stol. En nu kan het raam naar binnen draaiend verder open. :)

Het plekje rechtsboven de schouw is een door mijzelf slecht dichtgesmeerde wanddoos, was vanuit de bouw uit de wandcontactdoos voor afzk.

Mini7
Berichten: 171
Lid geworden op: 02 mar 2008 23:10

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door Mini7 »

Prachtig! Gefeliciteerd! Heb je al gekookt?

Hartelijke groet,

Mini7

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Nope, eerst nog klussen & verhuizen. Ben wel heel benieuwd! Morgen het sifonnetje maar eens aandraaien en de boel afstoffen, dan is ie compleet af. ;)

Onderstaande foto geeft het raam met de zichtzijde/lage stol wat beter weer:
-knip-
Laatst gewijzigd door CocaCola81 op 22 dec 2008 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door siemens »

Hoe ga je de afzuigkap aansluiten het is nogal een hoogte zeg.!
Ziet er netjes uit , je weet zeker dat ze het deurtje nog vervangen , je hebt tenslote alles al betaald. :?

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door pufje »

Gaat erom dat jij er tevreden mee bent, dat is de hoofdzaak.

Persoonlijk, vind ik het een armetierig "ontwerp" en die wcd,s vind ik helemaal zonde, maar zoals ik zei, deze mening is persoonlijk

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

De afzuigkap is recirculatie, doortrekken naar boven (optisch op de mechanische ventilatie) is een optie door middel van een RVS-mega-schacht. Of anders een loze koof, verticaal of horizontaal maken.. Even over nadenken nog.

De opstelling is op basis van de standaardpunten (ivm niet afnemen bij bouwer) ontworpen annex bedacht, de WCD's kunnen strakker/evenwichtiger inderdaad maar voorlopig voldoet dit. Het is en blijft immers een starters-appartementje, hoewel ik wel je mening op prijs stel Pfff. :D
Wilco2005 had bijvoorbeeld hele goede ideeen, maar met de afvoer vastgegoten in een gestorte dekvloer kom je (als starter) niet heel ver.. Nu heb ik, m.i., de routing qua koken, koelen/voorbereiden, spoelen redelijk voor elkaar, qua prijs ben ik zeer tevreden. Het enige wat ik nog zou kunnen wensen is toch de combi-stoomoven, die nu redelijk goedkoper is geworden online. En eventueel een composiet blad hoewel de nadruk op apparatuur/gebruik ligt.. :)

siemens
Berichten: 232
Lid geworden op: 08 apr 2008 19:33

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door siemens »

http://www.gira.com/data2/1801_20.pdf

Kijk voor een kleine 90e heb je de wcd's in alumilium of rvs kleur,
dit staat erg strak en een voudig te wisselen , ziet er voor de rest mooi uit

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Hey Cola-man!! Gefeliciteerd met je nieuwe keuken man!!

Ik vind het er mooi uitzien (ook al haat ik de KK :wink: ) Leuk idee ook die 2 combi's naast elkaar en erboven koken. Ik zie dat je ook een mooie RVS kraan hebt. Mooi man!

Btw.. ik kan me ff niet herinneren of we het met je over recirculatie gehad hebben ofzo... maar ik zou een gaatje naar buiten prefereren.

Nogmaals gefeliciteerd en heeeeel veel plezier straks met dit mooie stukje werk.

Groetjes,

Klepper.

Treasa77
Berichten: 84
Lid geworden op: 16 mei 2008 13:15

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door Treasa77 »

Gefeliciteerd!
Blij dat jij er erg blij mee ben.
Ben benieuwd hoe je het koken erin gaat vinden.
Opstaand randje aanrecht is mooi.
Jammer van het onderbroken plintje.
Was dat niet te verkomen?

Ziet er strak uit.

Zal nog eens achter de foto's van mijn keuken heen gaan.
Kan ik die ook eens plaatsen.

Dilay
Berichten: 92
Lid geworden op: 07 jun 2008 11:47

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door Dilay »

Mooie keuken hoor! Gefeliciteerd! Leuk om zo de foto's te zien hihi :)

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Thanks all!

Gaatje naar buiten mag helaas niet, 't is een appartement. Recirculatie is geen geweldige oplossing, in combinatie met de mechanische ventilatie op standje 3 lijkt het mij beter dan enkel een motorloze afzuigkap op het afvoerkanaal.

De onderbroken plint was een eigen keuze, kwestie van smaak of je dat wenst of niet. Aan beide eindzijden van de keuken zit er ook zo'n dergelijke stol (1,6cm).

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Nice!! I like!!!

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door pufje »

zit er ook zo'n dergelijke stol (1,6cm
Dat noemen we geen stol, maar een steunwand cq zijwandje.
En heren en dames verkopers, als jullie dit mooi vinden dan word het eens tijd voor een kleine bijspijkercursus bij jullie leveranciers.

In de hoek had op het blad en tussen de kasten een 3dubbele wcd moeten zitten, naar het raam had dichtgewerkt moeten worden, het onrustige van de linkerladekast had vermeden moeten worden.
De 2 ovens vind ik absoluut het mooist

( Deze keuken had bij ons nooit zo verkocht geworden )

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door rvkeuken »

deze keuken had bij jullie in de door jullie verkochte versie wrschnlk ook geen 9500 gekost.
Verder is dit ook duidelijk niet mijn keuken qua smaak, met name het kookgedeelte (de 2 ovens met 1200 mm schouw/afzuigkap...),
maar goed, smaken verschillen

Combiwitch
Berichten: 65
Lid geworden op: 22 jul 2006 23:36

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door Combiwitch »

pufje


Geplaatst op 19 Jul 2008 16:16 door pufje


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
zit er ook zo'n dergelijke stol (1,6cm


Dat noemen we geen stol, maar een steunwand cq zijwandje.
En heren en dames verkopers, als jullie dit mooi vinden dan word het eens tijd voor een kleine bijspijkercursus bij jullie leveranciers.

In de hoek had op het blad en tussen de kasten een 3dubbele wcd moeten zitten, naar het raam had dichtgewerkt moeten worden, het onrustige van de linkerladekast had vermeden moeten worden.
De 2 ovens vind ik absoluut het mooist

( Deze keuken had bij ons nooit zo verkocht geworden )
sorry hoor, ik moest even iets kwijt.
Ik heb deze thread vanaf het begin gevolgd en volgens mij heb je het niet helemaal door pufje!!! Ik denk dat je zelf de bijspijkercursus nodig hebt.

allereerst is dit een hacker systemat en zijn er wel degelijk stollen gebruikt en voor de duidelijkheid ja die bestaan in 1,6/2,5/5 en 10 cm. Dit is bij dit merk een vereiste aangezien je anders in de greeplijsten kijkt en dit is absoluut geen fraai gezicht.

vervolgens heb je het over een 3dubbele wandcontactdoos die er had moeten zitten volgens jou!?!? Waarom, vanwaar deze verplichting. Als je goed hebt gelezen zaten de stopcontacten er vanuit de bouw op de plaats waar ze nu zitten. beetje overbodig dus.

Met het aangezicht van de lades ben ik het met je eens. de lades hadden of een hoge deur moeten zijn of rechts ook lades. Maar wellicht heeft cocacola gekozen voor een hoekoplossing en niet voor een hoekspoelkast om de ruimte zo efficient mogelijk te kunnen gebruiken, immers blijven er weinig kasten over met een vaatwasser 2 combies een koeler/vriezer en een spoelkast, dus ik kan me deze oplossing wel degelijk voorstellen.

tot slot, ben ik erg benieuwd naar jou oplossing om de keuken tot het raam 'dicht te werken' Zoals je kunt zien op de fotos, steekt de keuken voor het raam uit. zou hij dan zijn vensterbank verzaagd moeten hebben volgens jou. en oh ja, coca cola wil ook graag nog zijn gordijnen kwijt!! prima oplossing. Klant heeft nagedacht over zijn eigen keuken.

Het meest heb ik gelachen om je laatste uitspraak!!!
Nou als deze keuken bij jullie niet verkocht had mogen worden, vraag ik me af hoeveel je dan wel verkoopt, ik denk enkel praatjes, want een goed gevoel krijg ik niet bij jou opmerkingen!!!

i rest my case!!

Coca cola, heel veel plezier met je nieuwe keuken, en veel plezier in je nieuwe huis. Ik vind hem prachtig geworden!!! :D

groetjes combiwitch

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door pufje »

Nu is het zo dat ik me werkelijk niets aantrek van commentaar van leken, dat noemen we arogantie. :lol:

16 mm een stol noemen ? Tja , whatever.
coca cola wil ook graag nog zijn gordijnen kwijt!!
Gordijnen ?? Uit welk ei kom je ?? :D .


vraag ik me af hoeveel je dan wel verkoopt
Gemiddeld 75, hoezo ?

En zoals ik eerder aangaf, klant is tevreden met de keuken, dus prima toch en als klant zich al niet stoort aan de posting is het triest om te lezen dat een complete nitwit dit wel doet.

Overigens zijn er hele mooie oplossingen voor naar het raam toe

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door maxx »

tot slot, ben ik erg benieuwd naar jou oplossing om de keuken tot het raam 'dicht te werken' Zoals je kunt zien op de fotos, steekt de keuken voor het raam uit. zou hij dan zijn vensterbank verzaagd moeten hebben volgens jou. en oh ja, coca cola wil ook graag nog zijn gordijnen kwijt!!
Beste Combiwitch,


Ik ben het met Pffff. 16mm is een steunwand en geen stol. Wordt wel vaak stol genoemd om de prijs te rechtvaardigen.

De oplossing naast de kookplaat had ik zelf ook dicht gemaakt. Werkblad laten inspringen en een passtukje. Dat had een paar tientjes duurder geweest maar op zich een goede aanschaf. Zo'n hoekje is bijna niet schoon te houden dus kun je ze beter vermijden.

Mooi plekje voor de gordijnen dat hoekje? Ja, lekker met dat rondspattende vet. Nee, ik denk niet dat Pfff degene is met te weinig scholing :wink:

De wcd's had ik zelf ook verplaatst naar links. Kleine ingreep van nog geen half uurtje.

Ik hoop niet dat Coca Cola een Senseo heeft want dan is de ruimte tussen bovenkasten en werkblad aardig krap. Altijd lullig als dat klepje net niet open kan.

Mooi keukentje geworden hoor Coca Cola!! Voor een starter is het zeker niet gek!! Veel kookplezier!

MVG

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Keukenplanning, hoe zou jij het doen?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Mooie discussie :)

De gordijnen komen vanaf de fotozijde, in rust hangen ze dus ver van de keuken vandaan.
En met 3.9mtr plafondhoogte, diepe vensterbanken en uitstekend raambeslag/scharnierwerk waren mooie gordijnen geen slechte keuze voor een monumentaal pand dacht ik zo. Ik ruik een Kodak-momentje voor hier, over een maandje als ze hangen. 8)

De keuze voor hoge bovenkasten is een bewuste ivm opbergruimte, ik heb een nauwelijks gebruikte oranje Senseo dus misschien (morgen meten) is het een mooi moment om te gaan sparen voor een Siemens espressoautomaatje. ;)

De wandcontactdoos links van de achterwand wil ik misschien nog wel in de toekomst een stukje naar links verplaatsen, maar de focus ligt momenteel erg op klussen/schilderen e.d.

Gesloten