LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukens duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Ok, begrijpelijk.... maar de combi laag servicegehalte en standaardblokken was meer voor die ander bedoeld....

MVG

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door scheuj »

Omdat G het beweerd (overigens leuk dat die weer in de house is )
Nee, ik ben blij dat de club weer compleet is. Het was een beetje doods hier......
Nu we toch sentimenteel gaan worden kom ik ook maar weer terug. Zit me toch de bagger te vervelen in dit hok dat naar de naam van Frimley Hall hotel luistert. Ja,ja GWTE hier hebben ze ook keukens, niet zo mooi als die van je vader natuurlijk maar toch!!!

(G)e(W)e(TE)n
Berichten: 137
Lid geworden op: 31 mei 2008 13:19

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door (G)e(W)e(TE)n »

Enkele weken terug heeft Daalderop bij een klant van ons een volgens GWTE niet bestaand onderdeel in de plintboiler vervangen.
Beste Zelfranzige,

Inderdaad moet ik terug komen op een eerdere bewering betreffende (niet een plint boiler) de Compact boiler van Daalderop. Het betrof het al dan niet aanwezig zijn van een ingebouwd mengventiel. Naar later bleek zit er dus inderdaad een mengventiel in dat ding verborgen zoals ook de lieftallige Charlotte van de Ven mij en mijn team wist te melden.

Ik ben van het type eerst zien en dan geloven, snap je. Ik heb die boiler indertijd goed bekeken maar kon hem niet vinden. Staat verder ook niet op de doos of in te technische specificatie of de handleiding, vandaar. Blijkt ergens binnen in de geslote plastic verpakking/isolatie van de boiler te zitten. Maar hij zit er dus wel. De prestaties van de boiler zijn trouwens wel in combinatie met koud water van de mengkraan.

Zo hebben ze ons ook ooit wijs gemaakt dat de kranen van Grohe die bij de bouwmarkten liggen voor veel minder geld dan bij keukenspeciaalzaken, van een andere kwaliteit messing en chroom zijn gemaakt ondanks dat de nummers op de doos het zelfde zijn……..tuurlijk! Ik geloof er alleen niets van.

Even voor de duidelijkheid IK HAD HET DUS MIS………….en Zelfstandige had gelijk! Juist ja…. Zelfstandige…..ja ja…die….dat klopt ja…..die halve Belg ja…..ach zo zie je….ik kan mijn fouten echt wel toegeven….

Ps. Zo ben nu eerst even snel naar het toilet…….

GWTE (At Your Service) :D

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

:lol: ..... vergeet u niet te vegen en uw handen te wassen?


Tja, als ik er niet op teruggekomen was had u de fout nimmer erkent he!? Awel een gezonde discussie is wel educatief.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Misschien zwijgt hij nu voortaan als een vakman spreekt. In ieder geval kan hij op de wc even naar zijn eigen gezeik luisteren :lol:


MVG

peterjansen99
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 dec 2008 13:48

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door peterjansen99 »

Beste forumlezers,

Ik heb mezelf georienteerd op dit forum en ben net als velen toch naar duitsland geweest. Maar koop mijn keuken gewoon in Nederland.
Ik heb zelf een onderneming en zou het ongepast en vooral heel dom vinden om een ontwerp in Nederland te laten maken en vervolgens in Duitsland te kopen. Natuurlijk wil je een prijsvergelijk hebben. Mijn klanten orienteren zich ook bij meer bedrijven, weliswaar btob maar toch. Als je ballen hebt (of voor mijnpart borsten) ga je terug naar het bedrijf waar je je ontwerp hebt laten maken en legt de Duitse prijs voor.

Ik zie daarvoor een aantal belangrijke redenen:
1) Uit sociaal en fatsoenlijk oogpunt
2) vanuit service overwegingen
3) economisch belang
4) indirecte belangen
5) chauvinsme

ad 1) Reeds aangegeven. We leven al in een te "zakelijke" wereld. Zoals gezegd prijsvergelijken prima, opdracht gunnen niet in Duitsland

ad2) Uiteindelijk zal de service bij je lokale of regionale bedrijf beter zijn. Er zijn ongetwijfeld klanten die wel goed geserviced zijn door Duitse keukenleveranciers. Ik ken alleen maar negatieve verhalen van vrienden die dachten in Duitsland goedkoop uit te zijn.

ad3) We moeten heel simpel verdiensten in ons land houden. Diegene die beweert dat we "open grenzen" hebben moet zich maatschappelijk beter orienteren en geen onzin uitkramen. We zien oa in de kredietcrisis dat we het uiteindelijk moeten hebben van de bedrijven in ons land. Een werkeloze keukenboer in Nederland kost ons allemaal geld.

ad4) Geld wat je regionaal of lokaal uitgeeft komt indirect weer naar je toe. Ik sponsor bijvoorbeeld bij de sportverenigingen van mijn kinderen. verenigingen in het algemeen overleven door lokale sponsors. Ik heb geen behoefte om indirect der manschaft te sponsoren.

ad 5) Ik ben gewoon een chauvinist en alhoewel niks tegen Duitsers heb, gewoon bij gelijke keuze voor een medelander kies. Ik denk trouwens ( cq weet zeker) dat in de meeste landen er zo gedacht wordt.

Ik heb trouwens dankzij dit forum een mooie bulthaup gekocht in .........Nederland.

succes

peter

Keukenprinsss
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2009 00:07

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Keukenprinsss »

Beste Peter,

Is wel een duitse keuken...

MVG

Hobbyistje
Berichten: 53
Lid geworden op: 05 jan 2009 13:32

Re: keukens duitsland

Ongelezen bericht door Hobbyistje »

Maar hij is gekocht in Nederland.

Gesloten