LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
M.Ziani
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2016 10:44
Locatie: Amsterdam

Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door M.Ziani »

Mijn Klacht
Op 4-2-2016 heb ik een reparatie verzoek online ingediend aangaanden kapotte vriezer deuttje waarvan de greep is afgebroken.
Op 5-2-2016 heb ik hierover gebeld, met het verzoek dat het deurtje mee te nemen wanneer de monteur komt, anders heeft het geen zin dat de monteur komt, dit heb ik nadrukkelijk aangegeven. Dit omdat de kosten van de monteur €108 zijn en het deurtje €102 excl btw. Ik ben bereid om de monteutskosten te betalen als het deurtje meteen wort mee genomen, en niet besteld wordt wat ik zelf ook kan.
Klantenservice kon mij niet vertellen of de monteur de vriezer deurtje mee zou brengen, maar het zou uitgocht worden en ik zou hierover terug gebeld worden. Dit is niet gebeurd
Op 10-2 bel ik om 08:40 met de klantenservice, mt dhr [naam verwijderd door moderatie]. Ik leg hem boven staande uit. Ik vraag b][naam verwijderd door moderatie][/b]of hij weet hoelaat de monteur langs komt en ik vraag hem nadrukkelijk of de monteur het deurtje bij zich heeft, zo niet, dat het dan geen zin heeft dat de monteur langs komt, omdat hij dan niets kan doen. Dhr kon mij niet vertellen hoelaat de monteur komt en/of dhr het vriezer deurtje bij zich heeft. Ik heb hem gevraagd of hij de monteur willen bellen om dit te checken. Dit kon dhr niet omdat hij geen telefoonnummer heeft van de monteur. Ik vroeg dhr wie dN wel het nummer heeft van de monteur. Dhr geeft aan dat afdeling planning dee heeft. Ik heb gevraagd of dhr afdeling planning dan wil bellen, dhr geeft aan geen telefoonnummer van afdeling planning heeft, ik moest maar wachten tot de monteur kwam. Ik voelde memzo moedloos en zo misleid.

10-02 om 09:22 belt de monteur aan. Ik doe open. Ik vraag hem of hij vriezer deurtje bij zich heeft en het antwoord is nee.
Hij moest dit via de computer bestellen en kon dit naar mij opsturen, omdat het met 1 schroef vastzit.
Ik heb gelijk aangegeven dat ik met nadruk gevraagd heb dat de monteur het deurtje mee moest nemen. Monteur geeft aan dat hij van niets weet.
De monteur kon mij het deurtje van €102 bestellen, als ik akkoord ging met de voorrij kosten van 121,30. Ik heb hier gelijk tegen bezwaar gemaakt omdat dit niet de afspraak is.
10:31 bel ik met de klantenservice waar de monteur bij is.
Ik leg dit het bovenstaande verhaal uit aan medewerks margrit, zei werd boos, begin te schreeuwen, geeft aan dat ik moet betalen en maake mij voor stom uit.
Ik heb toen de verbinsing verbroken, want het is onbeschoft dat een klantenservice medewekster tegen me schreeuwt en mij voor stom uitmaakt.

Ik heb meerdere keren gebeled, aangegeven dat het deurtje mee genomen moet worden, anders heeft het geen zin dat de monteur lansg komt met zulke hoge voorijskosten. Ik ben hier nooit over terug gebeld wat wl toegezegd is.
Klantenservice werkt ook onvoldoende mee om dit duidelijk te krijgen en/of de monteur hierover te bereiken. Klantenservice geeft aan geen telefoon te hebben van de afdeling planning die wel De nummer heeft van de monteur.
Monteur komt zondet deurtje wat niet de afspraak is. En wil kosten wat het kost de voorij kosten van 121,30 berekenen
Ik ben door valse voorwenselen misleid, niet terug gebeld, er wordt tegen megewchreeuwd en ik wordt uitgescholden door de klantenservice!

Gewenste Oplossing
dat er excuses komt voor de gehele gang van zaken, in het bijzonder medewerkster margrit, die tegen mij geschreeuwt heeft en mij uitmaakt voor stom, en dat voorrij kosten geschrapt worden.
Ik wil al niets meer te maken heben met dit zeer klant onvriendelijk bedrijf.
Ik zal opzoek gaan naar een ander weg om mijn deurtje te laten vervangen. Heel verdrietig dit!

Extra informatie
Factuurnummer: 31100984844-10

Op 10-02-2016 heb ik de bivenstaande klacht in gediend via de klantenservice mail van whirpool en via klacht.nl
Op 18-2 ontvang ik een enmail van klacht.nl dat whirpool geen klachten via hun in behandeling wil nemen.
Omdat ik ook gelijk via hun eigen email de klacht ingediend heb, heb ik afgewacht en nog steeds niets vernomen.

Op 2-4-2016 ontvang ik een laatste aanmaning uit het niets en heb het volgende naar whirpool gemaild;

Geachte klantenservice,

Tof op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen op mijn klacht van 10-02-2016.
Ik heb enkel vandaag uit het niets een laatste aanmaning ontvangen waar ik het niet mee eens ben.
Ik ontvang deze aanmaning zonder enige vorm van uitleg danwel een reactie.
Ik verzoek u alsnog te reageren op mijn klacht van 10-02-2016 en deze aanmaning van 31-03-2016 uitstel van betaling te verlenen tot dat er meer duidelijkheid komt vanuit Whirpool.

Hopend spoedig een reactie te vernemen,

Hoogachtend,

M. ziani


Wat kan ik nig meer doen? Ik ben de wanhoop nabij. Alle tips zijn zeer welkom.
Alvast bdankt voor jullie reacties.
Gr. M. Ziani
Laatst gewijzigd door Radar op 02 apr 2016 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: persoonsgegevens

M.Ziani
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2016 10:44
Locatie: Amsterdam

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door M.Ziani »

Geachte Snuffel,

Ik heb de exacte type nummer van de koelkast doorgegeven bij de online afspraak die ik gemaakt heb. Ik heb nadrukkelijk gevraagd dat de deurtje mee genomen moest worden, anders heeft het geen zin. In alle interventies die ik verricht heb om het deurtje mee bezorgd te krijgen is er geen gehoor aangegeven terwijl dit wel mijn wens was. Er is in alle contact ook niet aangegeven dat men het deurtje niet mee zou nemen.
Klantensercive hoort klant en vraaggericht te werken. Als iets niets mogelijk is door omstandigheden, heb ik daar begrip voor, maar wil tijdig op de hoogte gehouden worden en niet met valse voorwendselen aan het lijntje gehouden worden.
Zoals je kunt lezen heb ik acties ondernomen alvorens de afspraak plaats vond. Hoe komt het dat niemand gehoor danwel mij duidelijkheid verschaft over mijn wens?

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door prem »

Ik ben met je eens dat ze duidelijk hadden moeten zeggen dat dat hun werkwijze is, dan had u kunnen afzeggen.
Ook begrijp ik, uit de praktijk, dat de monteur geen loopjongen is van de klant. Hij kan niet alvorens een constatering te doen zomaar onderdelen meeslepen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door thecure »

waarom het deurtje niet zelf besteld?

M.Ziani
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2016 10:44
Locatie: Amsterdam

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door M.Ziani »

Beste Prem,

Ik beschouw de monteur niet als loop jongen die onderdelen met zich hoeft te slepen, ik had graag met hem in contact willen komen en met hem kunnen kortsluiten om de hele bovenstaande situatie te kunnen voorkomen. En in goed overleg een passende en haalbare oplossing kunnen realiseren. Er wordt helaas niet gecommuniceerd, waar ik zojuist op aangedrongen heb. Ik heb al het mogelijke gedaan om in contact te komen met de monteur en de afdeling planning waar vanuit deze monteur gestuurd wordt. Maar de klantenservice wilde geen contact opnemen met de planning en had geen telefoonnummer van de planning en/of de monteur.
Ik blijf het een ongeloofwaardig verhaal vinden, daarom ook mijn klacht.

M.Ziani
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2016 10:44
Locatie: Amsterdam

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door M.Ziani »

Beste thecure,

Bij zelf montage vervalt vaak de garantie op je keuken aparaten.
De meeste leveranciers laten het recht op garantie vervallen als je niet via hin erkende monteur de reparaties danwel installaties van onderdelen laat plegen.
Aangezien ik een keuken van 18.000 euro heb aangeschaft, vind ik het belangrijk dat alleen het bedrijf reparaties uitvoert aan mijn keuken. Zonder de angst te hebben dat wanneer iets verkeerd gaat in de reparatie of een defecf ontstaat aan mijn onderdeel en/of aparaten, mij iets verweten kan worden en ik volgens de voorwaarden nergens meer recht op heb.

Daar ben ik bang voor, want je ziet nu al hoe het bedrijf met me omgaat en in een enorme afschuif cultuur opereert zonder mij een reactie te geven op de klacht die al bijna 2 maanden geleden is ingediend.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door thecure »

aha, het apparaat maakt onderdeel van een net aangeschafte keuken. in dat geval kon u zich ook tot de verkoper wenden, zij moeten het voor u oplossen.

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door chrisd1 »

M.Ziani schreef: enorme afschuif cultuur
De monteurs van Whirlpool, die wij zelf over de vloer hebben gehad, hadden allemaal een laptop bij zich, zodat aan het verzoek van M.Ziani makkelijk voldaan had kunnen worden; mogelijk is de klantenservice een extern callcenter, moet voor het aannemen van bijzondere boodschappen extra worden betaald en is dat te ingewikkeld??

aspera
Berichten: 37
Lid geworden op: 17 jul 2008 01:49

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door aspera »

U had inderdaad beter naar de verkoper van de keuken kunnen gaan om uw klacht te laten oplossen.
Heeft u de Reparatievoorwaarden gelezen w.b. 1 totaaltarief bij reparaties, ongeacht de benodigde tijd en aantal bezoeken?
Klik anders eens op de betreffende link Reparatievoorwaarden (pdf) op de site van Bauknecht/Whirlpool: http://www.bauknecht.nl/service/serviceafspraak-maken

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Afgebroken greep vriezer deurtje bauknecht/whirpool

Ongelezen bericht door prem »

M.Ziani schreef:Beste Prem,

Ik beschouw de monteur niet als loop jongen die onderdelen met zich hoeft te slepen, ik had graag met hem in contact willen komen en met hem kunnen kortsluiten om de hele bovenstaande situatie te kunnen voorkomen. En in goed overleg een passende en haalbare oplossing kunnen realiseren. Er wordt helaas niet gecommuniceerd, waar ik zojuist op aangedrongen heb. Ik heb al het mogelijke gedaan om in contact te komen met de monteur en de afdeling planning waar vanuit deze monteur gestuurd wordt. Maar de klantenservice wilde geen contact opnemen met de planning en had geen telefoonnummer van de planning en/of de monteur.
Ik blijf het een ongeloofwaardig verhaal vinden, daarom ook mijn klacht.
In contact komen en overleggen met een monteur is nooit aan de orde. Wat ik zei, ze hadden moeten uitleggen hoe het in zijn werk gaat en dan had u dat kunnen accepteren of niet.

Gesloten