LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mandemakers Groep

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
vanw

Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door vanw »

Wie heeft er ervaring met "vrijblijvende offerte" van de Mandemakers Groep. Van een goede kennis heb ik gehoord dat zij naar de showroom van Mandemakers geweest zijn voor een vrijblijvende offerte. Zij zouden later alleen een beroep op de geoffreerde prijzen te kunnen doen indien zij de offerte mee ondertekenden.
Het verbouwingsplan bleek echter bouwkundig en financieel te ver te gaan, zodat zij 2 weken later afbelden bij de verkoper.
1 jaar later valt er een aanmaning in de bus: " € 5.000,- schadevergoeding betalen anders wordt u gedagvaard."

Het zijn slappe verkooptijden, zodat men nu kennelijk op deze wijze aan inkomsten denkt te komen.
Wie heeft er nog meer van dit soort ervaringen met Mandemakers ?

16again
Berichten: 16137
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door 16again »

een bekend verhaal, zie bijv:
http://www.trosradar.nl/?url=forum/view ... ht=offerte

Helaas zijn dergelijke verkooptechnieken in de branche (dus ook bij DMG) eerder regel dan uitzondering. Voorbeelden genoeg op dit forum

Is er bij de koop ook getekend voor ontvangst van de verkoopvoorwaarden? Zoniet, dan kan dat een mogelijke uitweg zijn:
Verkoopvoorwaarden (incl het annuleringsbeding) zijn pas bindend als deze voor de koop overhandigd worden.

Rob H

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door Rob H »

Zij zouden later alleen een beroep op de geoffreerde prijzen te kunnen doen indien zij de offerte mee ondertekenden.
Deze had ik nog niet gehoord.
Wat een verkoper niet doet om (getekende offerte = geplaatse order) een keuken te verkopen.

Mensen, teken niet voor een offerte. om beroep te kunnen blijven doen op een aanbieding.
Neem Uw tijd, de aanbieding loopt echt niet weg.
Kijk en vergelijk.

jorob

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door jorob »

Na het lezen van een aantal berichten, kan ik u mededelen op dit moment ook ik grote problemen te zijn geraakt met Mandemakers in Woerden. Ook wij kwamen voor een georienteerd gesprek en ook ons werd een aanlokkelijk voorstel gedaan. Ons werd gezegd dat alles mogelijk was, kastdeurtjes mochten worden gewijzigd, kleur, spoelbak, kraan, kleur blad en dit zonder meerprijs. Alleen op de aparatuur, indien luxer, kwam meerprijs. Dit klonk zeer logisch. Wij zijn daarmee akkoord gegaan en hebben onder deze nog zeer onvolledige, onnauwkeurige bon een handtekening geplaatst (stom stom stom).
Omdat het al na sluitingstijd betrof konden we diezelfde dag niet meer terugbellen, want er rezen ons toch allemaal zeer relevante vragen. Ik heb in totaal in 2 dagen tijd 5 x getracht "onze" adviseur aan de lijn te krijgen, maar het bleef stil. We kregen het gevoel besodemieterd te zijn. Zo...klant in de pocket..... volgend slachtoffer. Na 1,5 week nog steeds geen telefoontje. Hebben ze toen een aangetekend schrijven gestuurd met het verzoek de offerte te annuleren. Toen werden we dus wel snel teruggebeld en werd gezegd dat deze bindend was en dat we er niet meer onderuit konden. We hebben een uitgebreide klachtenbrief opgesteld en gelijk een specifieke afspraak gemaakt met de fililaalleider (5 juli 2004). Wat schetst onze verbazing niet de filiaalleider maar de verkoper stond 15 minuten te laat voor onze neus. Na zeer lang aandringen kregen we dan eindelijk degene waar we de afspraak met hadden te spreken. Toen hij de brief met klachten overhandigd kreeg en na talloze pogingen ons toch een keuken in de maag te splitsen, gaf hij toe dat er bij ons geen vertrouwen meer was en dat hij dus op aandringen van ons een hogere geplaatste zou informeren en zou uitnodigen voor een gesprek. Hij zou ons hier over terugbellen op 5 juli 2004 voor 20.00 uur. Dit werd 21.10 uur. Niet netjes. Ons is toegezegd vandaag 6 juli 2004 in de ochtend te zullen terugbellen omdat hij betreffende persoon niet te spreken had gekregen. Wij zijn erg benieuwd of er nog mensen bij Mandemakers rondlopen die ook maar een greintje gevoel in hun donder hebben en niet alleen maar een klant zien met een volle beurs, maar ook een mens met gevoel.
MENSEN..... WEES GEWAARSCHUWD... TEKEN NIETS TOTDAT JE VOOR 200 % ZEKER WEET DAT WAT JE KOOPT HELEMAAL NAAR JE ZIN IS. MET WOORDEN ALS: ACH MEVROUW DAT KOMT WEL GOED, U KUNT NOG ALLE KANTEN OP, U HEBT EEN FANTASTISCHE AANKOOP GEDAAN, KOM JE ER LATER ACHTER DAT ER NOG EEN PAAR DUIZEND EURO BIJGEKLETST WORDT, WANT JA.... MEVROUW.... DAAR ZIT EEN MEERPRIJS OP!!!

Hoe dit afloopt.....tasten we nog in het duister. Maar een ding kan gezegd. BIJ ONS GEEN MANDEMAKERS KEUKEN!!! Al moeten we vechten tot de laatste snik.....
We laten u weten u het afgelopen is.

Een zeer teleurgestelde, belazerde consument

Gast

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door Gast »

En, hebben ze nu al teruggebeld?

jorob
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2004 08:38

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door jorob »

Wel weer ruim een uur te laat, maar inderdaad teruggebeld.
Hebben vandaag een afspraak met filiaalleider en een manager van het hoofdkantoor.
Misschien dat we hem nu eens duidelijk kunnen maken dat wij met een overbelaste verkoper te maken hebben gehad, die ons halve waarheden heeft verteld en daardoor ons totaal is vergeten en een filiaalleider die een afschuifsysteem hanteert waar de honden geen brood van lusten.

Wordt vervolgd!!!

dc

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door dc »

Pas op Jorob, ze gaan je vandaag alsnog proberen over te halen om de keuken bij hen te kopen. Ze bieden je een "prachtige" korting. Wij hebben hetzelfde meegmaakt. Onze offerte was eerst € 48.000,=, werd tijdens het eerste gesprek al verlaagd naar € 38.000,= en na de problemen en gesprek met de directeur van Mandemakers ineens € 28.000,= Voelden wij ons genept. Stel dat we met de eerste offerte accoord waren gegaan......We hadden ondertussen al ergens anders een nog mooiere keuken gekocht (Tulp Keukens) voor een betere prijs!

Succes vandaag!

jorob
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2004 08:38

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door jorob »

Hallo dc

Nou dat noem ik nog eens oplichterij van de bovenste plank.
Heel erg bedankt voor de tip en we zullen deze dan ook zeker in ons achterhoofd houden om 16.00 uur vandaag.
Wij gaan vandaag met een zeer goed onderbouwd en op 100 % waarheid berust verhaal naar deze "manager" en zijn zeker niet van plan om maar op enig voorstel van hun kant in te gaan. Zijn daarvoor al het vertrouwen in Mandemakers kwijt en zijn ook vastbesloten ze dat eens luid en duidelijk kenbaar te maken. We hebben namelijk na mijn vorige verhaal nog een nodige meegemaakt wat absoluut niet door de beugel kan. We lusten ze rauw!!!! :twisted:

Fijne dag,

Jolanda

dc

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door dc »

Hallo Jolanda,

Nou laat ze een ..... ruiken!! En laat nog even weten hoe dit afgelopen is, ik ben erg benieuwd!

Groetjes, Dennis

jorob
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2004 08:38

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door jorob »

Hoi Dennis,

Hebben een zeer enerverend gesprek gehad met de financieel directeur dhr. Ter Wischa en omdat hij vond dat er cruciale, aantoonbare fouten zijn gemaakt door zijn medewerkers heeft hij ons, na toch geprobeerd te hebben van ons een tevreden klant te maken en een nog betere aanbieding te doen, maar toen aan ons pleidooi wel hoorde dat dat tevergeefse moeite was, geheel kosteloos gesteld en direct de order geannuleerd. Hij verzekerde ons dat de fouten die gemaakt zijn heel serieus worden genomen en dat men gelijk actie zou ondernemen om dit in de toekomst te voorkomen. Wij zijn zeer blij en opgelucht dat deze man onze klachten serieus heeft genomen en hebben daardoor zeker een beter beeld van de Mandemakers Groep gekregen. Desalniettemin vindt ik de verkooptechniek tot de categorie ZEER AGRESSIEF behoren en zeker niet pleiten voor de klantvriendelijkheid die ze zo uitvoerig in hun nieuwe magazine promoten.

Onze nachtmerrie is ten einde en voorlopig zullen wij ons ook ver van een keukenzaak houden en mochten we de stap zetten... tja.. dan is dit wel een hele goede leerschool geweest.
Nu gaan we eerst maar eens van een welverdiende vakantie genieten en geloof me...... daar zijn we na 2 weken stress HEEL HARD AAN TOE.

Bedankt in ieder geval voor je reactie. Het heeft ons ook gesteund om niet overstag te gaan, want dit was voor ons niet meer een kwestie van geld maar een principekwestie geworden.
Fijne vakantie!

Groetjes,
Jolanda

16again
Berichten: 16137
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door 16again »

Jorob,

Opmerkelijk wat je met dat gesprek bereikt hebt.
Heb je overigens iets zwart-op-wit?
Anders zou ik niet gek opkijken als je, na een slecht kwartaal, ineens toch een incassobrief op je deurmat vindt!
Hij verzekerde ons dat de fouten die gemaakt zijn heel serieus worden genomen en dat men gelijk actie zou ondernemen om dit in de toekomst te voorkomen.
Wolf in schaapskleren! Als je over 2 maanden een paar kennissen langs om (zogenaamd) een keuken te kopen, wordt vermoedelijk dezelfde agressieve verkoopmethode toegepast.

Gast

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door Gast »

Wedden dat de verkoper een schouderklopje heeft ontvangen omdat hij meteen de order geschreven had. En die ene keuken, dat die geannuleerd wordt is even pech hebben.

En 16again heeft gelijk met het zwart op wit hebben van e.e.a., maar dat zullen jullie wel afgesproken hebben (ik hoop dat je je niet 2 x laat foppen!)

jorob
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2004 08:38

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door jorob »

Hallo 16again.

Wij hebben inderdaad alles direct zwart-op-wit gekregen. Heeft de order die we bij ons hadden direct voorzien met de vermelding: Order wordt kosteloos geannuleerd met zijn eigen handtekening daaronder. Heeft voor zijn administratie een kopie laten maken.
Desalniettemin vindt ik de verkooptechniek tot de categorie ZEER AGRESSIEF behoren en zeker niet pleiten voor de klantvriendelijkheid die ze zo uitvoerig in hun nieuwe magazine promoten.
Daarmee wilde ik ook al zeggen dat deze vos zijn haren misschien wel verliest maar niet zijn streken.

Groetjes,

Jolanda

dc

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door dc »

Hoi Jolanda,

Blij te lezen dat het gesprek goed gelopen is! Mooi dat de order nu geaunnuleerd is. En nu lekker genieten van de vakantie.

Oh ja, onze keuken staat ondertussen al een paar maandjes. Erg tevreden, ondanks een paar onvolkomenheden die telkens snel en goed worden opgelost door het keukenbedrijf. De keuken was bij levering overigens in 1 keer compleet maar er zijn wat kleine defecten geweest (afzuigkap, laderemmers). Ook hadden ze een verkeerd leidingschema gemaakt en na plaatsing bleek dat we een electriciteitsgroep te weinig hadden. Tulp heeft toen een monteur een nieuwe groep laten trekken (netjes door de kruipruimte want alle "loze" leidingen in de dekvloer waren al in gebruik) en we hoefden hier niets voor te betalen, ook geen materiaalkosten en dat hadden we toch normaal gevonden omdat we dat bij een goed leidingschema zelf hadden laten aanleggen en die kosten dus ook gehad zouden hebben. Je ziet, er zijn ook goede keukenbedrijven!

Veel plezier op vakantie en succes verder met de aankoop van de keuken!!

Groeten, Dennis

jorob
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2004 08:38

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door jorob »

Hoi Dennis,

Fijn te horen dat het dus ook anders kan. De eerstkomende weken wil ik het woord keuken niet meer horen, zien of schrijven. Na de vakantie zien we wel weer verder. Het was een bittere les, maar zijn er zeker een heeeeeeeeeeel stuk wijzer van geworden.
Jij ook een fijne vakantie en wie weet komen we elkaar hier nog wel eens tegen, maar dan wat mij betreft over een positiever forum.
:D

dc

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door dc »

Hey Jolanda,

Ja dat hoop ik ook. Tot forums!!

Groetjes, Dennis

Gast

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door Gast »

Ook wij hebben deze ervaring. Wij hebben ons afgevraagd hoe wij zo stom hebben kunnen zijn om een "offerte" te ondertekenen, maar je zit in de showroom, je wordt lekker gemaakt, de keuken is naar tevredenheid en ze hadden een aktie met graits montage en onder iedere keukenkoper werd een keuken verloot. We zijn er gewoon in meegegaan en dat is onze eigen schuld.

Later zijn we terug geweest voor het aanpassen van kleuren en om 3 kasten als een buffetkast bij te bestellen. Toen kregen we prijzen voorgeschoteld. We voelde ons belazerd. De prijs om kleuren te veranderen was abnormaal hoog, terwijl als we in dezelfde prijsgroep zouden blijven, dit geen prijsverhoging met zich mee zou brengen. Die verkoper presteerde het om alleen voor de kleuren ongeveer 900,- te rekenen.

Daarna bleek dat onze kleur, vanuit de offerte, niet meer leverbaar was, want deze was door de fabrikant uit produktie gehaald. Of wij dan maar 900,- bijbetaalde, was het probleem opgelost.

Na veel stress is de keuken uiteindelijk kosteloos geannuleerd, maar idt eens maar nooit meer!

Mandemakers uit Zwolle, niet bedankt!

Gast

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door Gast »

Mandemakers probeert zijn winst ergens anders te halen. Gelukkig voor jullie zijn jullie er niet ingetrapt, anders had je wellicht voor dezelfde prijsgroep 900,- meer betaald. Winst uit de lengte of uit de breedte?

shaak

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door shaak »

Voor ons nieuwbouwhuis op zoek gegaan naar een keuken. ook bij mandemakers geweest. je gaat na werktijd en voor je het weet zit je er om 22.00 uur nog. er wordt veel tijd geinversteerd in het (met een kladblokje en liniaaltje) tekenen van een keuken. je voelt je bijna schuldig om nee te zeggen ( best knap, want meestal trap ik daar niet in). onze keuken was naar smaak. prijs €19.000,-. (Wij hadden een butget van € 12.500. maar dat hadden wij (natuurlijk) niet verteld) Aangegeven dat dit voor ons te hoog was. (was het ook). Tweede bod van hun kant was € 15.000, werd dan wel met andere apparatuur. Dit was nog steeds te veel. Toen wij aangaven dat we echt niet hoger gingen dan € 12.500 bood hij nog aan het verschil te delen en er € 13.750 van te maken. Toen wij hier weer niet op ingingen, ging hij mokkend accoord met € 12.500. Achteraf waren we een soort van trots dat we voet bij stuk hadden gehouden, maar voor hetzelfde geld betaal je wel gewoon die € 19.000. Wij hadden dan ook het idee dat we op de veemarkt handje-klap hadden staan spelen. wqaarschijnlijk hebben we nog gewoon te veel betaald! Advies: bij MANDEMAKERS moet je tussen de 25-30% van de prijs afkletsen, anders betaal je ECHT! te veel.

Wie kan deze ervaring delen?

groeten Sjaak

sjaak

Gast

Re: Mandemakers Groep

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zal je mijn bankrekeningnummer geven. Als jij toch geen problemen hebt met te veel te betalen, mag jij gerust wat bedragen op mijn rekening storten. Geen enkel probleem mee, en jij denk ik ook niet!

Gesloten