LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pronorm

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Pronorm

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Zojuist heb ik gehoord dat Pronorm in Duitseland failliet is.


Jammer voor mij want ik wilde mijn keuken uitbereiden met een kookeiland......

Gast

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Gast »

van wie heb je dat gehoord

Gast

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Gast »

Nog niets van gehoord!

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Ik ben net even naar een keukenleverancier geweest om te vragen of hun dat merk verkochten...en die vertelde het me.

Een vriend van ons is aannemer en die vertelde het me ook al. Ik geloofde het niet, maar nu de keuekenleverancier het heeft verteld......ga ik er van uit dat het klopt.

keukenkenner

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door keukenkenner »

KLETSKOEK!
Bij navraag bij R, Klinkenberg van Pronorm is er maar een antwoord,
KLETSKOEK!!

inside

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door inside »

Klopt.
Pronorm bestaat nog wel zeker maar is overgenomen door een firma die nog al veel op deze topics voorkomt!

Plien

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Plien »

Wij krijgen begin volgende maand ook een keuken geleverd met pronorm kasten.

Zou ik mogen weten door welke firma pronorm is overgenomen?
En heeft dit nog consequenties voor ons?
Kunnen ze nog op tijd leveren?

Groet Plien

Gast

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb begrepen dat ze alleen nog maar kastjes met lichtblauwe deuren en witte handgrepan kunnen leveren. Best mooi

gast1806

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door gast1806 »

Wat een onzin!
Pronorm is zeker niet failliet.
Het zusterbedrijf is wel onlangs gesloten maar ook die is niet failliet.

Dat een veelbesproken firma op deze site Pronorm zou hebben overgenomen is ook onzin.
Het zal eerder andersom zijn dat Nobia ( eigenaar van Pronorm ) die veelbesproken marktpartij overneemt. Dat doen ze namelijk in andere landen ook, hierdoor zorgen zij voor een afzetgarantie.

Maar nogmaals, Pronorm failliet is onzin.
Wie bedenkt dat eigenlijk?

Gast

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Gast »

Bij mijn weten is ProNorm nog steeds een onderdeel van de Nobia-groep, een zeer groot en sterk keukenconsortium uit Zweden, welke bij persoonlijke navraag hebben ontkend dat ProNorm failliet is.

Dus deze topic kan op slot. Het vehaal blijkt niet te kloppen!

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Raar hoor dat een keukenleverancier dit dan zegt en een vriend dit gerucht ook al had gehoord.

De keuekleverancier zij dat er nog bepaalde onderdelen van te koop zijn, maar verder niks.

Overgenomen.........door wie dan en levert die wel onde de naam pronorm?

Waarom wordt er dan ook geschreven dat ze alleen nog de blauwe kastjes verkopen....????

Wie heeft er nu gelijk vraag ik me af

Gast

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Gast »

Het kan ook zijn dat het model uit productie is en daardoor niet meer leverbaar. Wellicht dat daardoor een verhaal in de wereld is geholpen.

gast1806

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door gast1806 »

Christa,

Pronorm is niet failliet!
Wie je gelooft moet jezelf weten.

Waarom jouw keukenleverancier ( lokale keukenboer ) dat zegt is mij een raadsel. Iemand op dit forum heeft Roger Klinkenberg van Pronorm gesproken dus Pronorm is hiervan op de hoogte. Denk dat Pronorm ook wel zou willen weten welke afnemer van hun deze onzin in de wereld brengt. Misschien kun jij vertellen welke keukenboer dat is die jij gesproken hebt.

En dat van die kastjes alleen in blauw was een sarcastische
( ongepaste) grap van een gast.
Daar moet je helemaal niet op in gaan!


Pronorm is niet failliet en derhalve ook niet overgenomen.
Zou dat wel het geval zijn is er voor jou nog niets aan de hand.
Jij hebt een keuken gekocht bij een keukenzaak en niet bij Pronorm.
De keukenzaak is gewoon verplicht jou een soortgelijke keuken voor hetzelfde bedrag te leveren. Lukt dat hun niet dan kun je de koop ontbinden. Maar nogmaals, dat is hier niet van toepassing want Pronorm is niet failliet.

Ik wens je veel plezier met je Pronorm keuken!


Zou

gastronoom

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door gastronoom »

Denk dat die keukenboer die Christa gesproken heeft de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Zoals gast 1806 ook al schreef is het zusterbedrijf van Pronorm onlangs gesloten maar overigens niet failliet.
Het betreft hier de firma Goldreif. Van deze firma zijn inderdaad nog nabestellingen voor service etc. beschikbaar.

Goldreif heeft niets met Pronorm te maken.
Jammer dat zo'n slecht geinformeerde concurrent dit soort verhalen vertelt aan consumenten. Christa heeft vast een offerte van een pronorm keuken van een concurrent (onderdeel DMG ) van eerdergenoemde keukenboer en deze denkt op deze wijze simpel en goedkoop te kunnen scoren.

Wat een naar mannetje.
Niet uitgaan van eigen kracht maar afgeven op de concurrent.
Daar zou ik nou nooit een keuken meer willen kopen.

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Even voor de duidelijkheid. Ik heb nu een pronorm keuken, maar wij wilde hem uitbereiden.

Dus waren we aan het informeren wie dit merk verkocht en toen hoorde we dat hij failliet was.
Deze keukenlevrancier heeft Pronorm jaren en jaren verkocht zei hij. Hij kon mij dus niet helpen zei hij.

Hij smeerde me ook geen ander merk aan...zal hem nog eens vragen na de bouwvak hoe hij dit te horen heeft gekregen......

gastig

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door gastig »

Jammer dat zo'n slecht geinformeerde concurrent dit soort verhalen vertelt aan consumenten.
Hele kwalijke zaak!
Levensgevaarlijk voor bedrijven als er dit soort teksten op een forum terecht komen. Ook al begrijpt (hopelijk) iedereen wel dat dit een onzin verhaal is zijn er altijd mensen die denken; waar rook is, is vuur!

Echt niet te geloven dat zo'n keukenboer dat durft te vertellen!
Je zou bij zo'n man een schadeclaim moeten indienen van hier tot aan Bad Salzuflen.

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Een schadeclaim...???/ Waarom. Deze man verteld mij wat hij weet en geloof me hou had mij heel graag de uitbereiding op mijn keuken willen verkopen.

Slecht of niet...ervaringen en dit is mijn ervaring

gastig

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door gastig »

Als iedereen maar vertelt wat hij weet cq DENKT te weten dan zal het een aardig zooitje worden.

Je gaat toch niet verspreiden dat iemand failliet is?
Ik kan het ook niet aan je uitleggen waarom ik dit zo kwalijk vind, als je het niet begrijpt dan houd het voor mij op.

Veel succes met het zoeken van een keukenzaak die wel Pronorm verkoopt. Daar zijn er zeer velen van!

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door 16again »

Gastig

De "slecht geinformeerde consument" heeft in een keukenzaak te horen krijgt dat pronorm failliet is.
Deze consument heeft vervolgens deze info op het forum geplaatst, met de bedoeling om andere consumenten te beschermen/informeren.

m.i. valt de topicstarter hooguit te verwijten dat zij de winkel waar die info verkregen is niet openbaart. Daar ligt immers de bron van het gerucht.

Uiteraard begrijp ik als geen ander dat zo'n gerucht het vertrouwen van de consument in het merk kan aantasten waardoor eea kan uit groeien tot een "selffulfilling prophecy."

Opmerkelijk overigens dat genoemde R. Klinkenberg nalaat om op dit forum zelf de zaken te verhelderen.

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Pronorm

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Ik zou inderdaad graag zien dat Pronorm in de persoon van de heer Klinkenberg zou reageren.

Een keukenlevarncier zegt dat niet zomaar lijkt mij.

Heel vreemd....ja en ach wat verwijten. Ik kan de naam van die leverancier wel neer zetten, maar deze man weet niet beter of Pronorm bestaat niet meer....wat voor een meer waarde heeft dat dan.

Radar was dacht ik ook voor ervaringen.....dingen die je mee maakt en ik hoorde dit en aangezien ik het merk Pronorm hier regelematig voorbij zag komen bedacht ik me dat mensen hier er meer van zouden weten.......

Gesloten