LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Beste allen,

Gezien onze keuken nu echt letterlijk uit elkaar begint te vallen zijn we op zoek naar een nieuwe keuken, in eerste instantie dacht ik aan een ikea keuken. In mijn vorige huis heb ik ook naar volle tevredenheid een ikea keuken van het oude systeem geplaatst en deze heeft zich goed gehouden in de 4 jaar die ik daar gewoond heb. Echter de nieuwe keukens van ikea trekken mij op één of andere manier niet zo (of mijn smaak is veranderd :lol: )

Dus ik ben verder gaan zoeken op internet en kwam vele andere goedkope zaakjes tegen zoals Duitse keuken import (zat topics over te vinden) en keukensduitsland (opvallend weinig over te vinden)
Bij keukens duitsland leveren ze eigenlijk alleen Alno keukens zover ik kon vinden op hun site. (ook diverse andere merken wat zover ik kon vinden allemaal zuster merken oid van Alno zijn)

Tevens zit er op Alno slechts 2 jaar garantie op de kastjes wat mij weinig lijkt, Ikea geeft 25 jaar en mijn schoonzus met een keuken van Tristar heeft 10 jaar garantie op de kastjes. Kan iemand die ervaring met deze merken heeft mij vertellen hoe deze kastjes zich houden? (ik lees veel horror verhalen van afbladderende folie etc op het internet)

Ik heb een beperkt budget voor de keuken van 7000 euro en hoop daar net als ieder ander zo veel mogelijk keuken voor te kopen. Als iemand nog goede eerlijke keukenzaken liefst omgeving Rotterdam weet hoor ik dat ook graag, ik ben vanmiddag naar een zaak als Wooning geweest en dat is dus niet wat ik zoek, prijzen die met 50% kunnen zakken enzo :roll: gewoon een scherpe prijs zonder eerst te hoeven onderhandelen maar zonder het beperkte assortiment van ikea is wat ik zoek.

Enig advies wordt zeer gewaardeerd want ik ben wat dat betreft een nono in keukenland. :wink:

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb dit al eerder geschreven. Plan je keuken met de Ikea keuken planner inclusief apparatuur enz enz. Daar rolt dan een Ikea prijs uit voor de gehele keuken. Ben je daar tevreden over dan ga je vervolgens naar de keukenboer die de meest schreeuwerige reclame heeft (en behoort tot het Mandemakers concern) en verteld gewoon dat wat je wil bij Ikea zoveel kost (en dus niet wat je maximaal wil betalen). De eerste prijs zal altijd hoger zijn maar uiteindelijk is het mogelijk voor de prijs van Ikea. Of ga naar een lokale (geen Mandemakers) keuken leverancier. De marge is daar veel kleiner maar over het algemeen is de eerste prijs ook veel lager.
Of koop gewoon toch die Ikea keuken :lol:

fvant
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 jun 2015 17:00

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door fvant »

Wat afbladderende folie betreft: de foliefronten zouden tegenwoordig beter zijn geworden, maar ik hoor zoveel over problemen met folie (uiteraard net na afloop van de garantie) dat ik niet aan een folie zou beginnen. Mij te riskant. Dan liever toch net iets duurder.

Met een keukenstudio in de buurt van Rotterdam kan ik je helaas niet verder helpen, aangezien ik zelf in Duitsland woon. Daarom ken ik ook dat hele gedoe met afdingen, van hoge prijs naar lagere prijs e.d. niet. Hier is het gewoon: dit is de prijs. En tot nu toe was die altijd, voor zover ik dat kan beoordelen, realistisch en oké.

SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Bedankt voor de tips :-) ik ben onderhand een hoop schetsen en facturen verder, wellicht wordt het toch een ikea keuken met een ingemeten blad en dan apparatuur elders kopen. Het blijft puzzelen.

SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Uiteindelijk wordt het iig geen ikea, ik ben momenteel met een ander projekt bezig waardoor de nieuwe keuken even stil ligt, maar nadat ik vorige week nog eens alle frontjes van de ikea nog eens goed bekeken heb weet ik nu zeker dat het geen ikea wordt.

Ik ben ondertussen naar een afspraak geweest van http://www.keukensduitsland.nl wat dus gewoon in mijn geval i-kook was. (vond het allemaal een beetje ondoorzichtige vreemde manier van doen)

Volgende week ga ik eens kijken bij het keukenwarenhuis in ter Aar, die verkopen voornamelijk Nolte keukens wat goed in mijn budget wat onderhand alweer richting de 9000 gaat onderhand.
Momenteel kijk ik naar merken als Ballerina, Nolte en Sachsen, het blijft een lastige keuze. Kastjes wil ik nog steeds zelf doen, blad wil ik alten inmeten en plaatsen.

Bedankt voor de tip wat betreft de garantie van ikea :)

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

SaiRusco schreef:
Ik ben ondertussen naar een afspraak geweest van http://www.keukensduitsland.nl wat dus gewoon in mijn geval i-kook was. (vond het allemaal een beetje ondoorzichtige vreemde manier van doen)
ga dan gewoon naar Duitsland en bestel hier je keuken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door kweenie »

Websites die zicht profileren als Duitse keukenwinkels zijn volgens mij in feite niets anders dan elektronische bedrijven die puur profiteren van het goede en goedkope imago dat Duitse winkels hebben. Het liefste zien ze je met een kant-en-klare offerte komen, zodat zij daar makkelijk onder kunnen gaan zitten. Ze hebben immers geen kosten voor een showroom en op deze manier hoeven ze ook nog eens nauwelijks tijd aan het ontwerp te besteden. Ideaal voor ze. Maar het wordt lastiger als je nou eens precies wil weten hoe de keuken in het echt eruit komt te zien, of als je nog geen specifiek ontwerp hebt...

(Bovendien kunnen ze zo ook zonder al te veel kosten de winkel opdoeken en met iets totaal anders gaan beginnen. Of onder een andere naam.)

SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Emlichheimer schreef:
SaiRusco schreef:
Ik ben ondertussen naar een afspraak geweest van http://www.keukensduitsland.nl wat dus gewoon in mijn geval i-kook was. (vond het allemaal een beetje ondoorzichtige vreemde manier van doen)
ga dan gewoon naar Duitsland en bestel hier je keuken.
Dat is ook nog een optie ja...

SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door SaiRusco »

kweenie schreef:Websites die zicht profileren als Duitse keukenwinkels zijn volgens mij in feite niets anders dan elektronische bedrijven die puur profiteren van het goede en goedkope imago dat Duitse winkels hebben. Het liefste zien ze je met een kant-en-klare offerte komen, zodat zij daar makkelijk onder kunnen gaan zitten. Ze hebben immers geen kosten voor een showroom en op deze manier hoeven ze ook nog eens nauwelijks tijd aan het ontwerp te besteden. Ideaal voor ze. Maar het wordt lastiger als je nou eens precies wil weten hoe de keuken in het echt eruit komt te zien, of als je nog geen specifiek ontwerp hebt...

(Bovendien kunnen ze zo ook zonder al te veel kosten de winkel opdoeken en met iets totaal anders gaan beginnen. Of onder een andere naam.)
In dit geval was het wel echt een keukenwinkel met showroom van een keuken keten, maar ik ben een langzame beslisser dus ga ik sowieso zelf nog wat verder puzzelen met de indeling voor ik weer een zaak binnenstap.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door kweenie »

Verstandig. Je niet laten opjagen. En gewoon rondkijken tot je een winkel vindt waar je een goed gevoel bij hebt en die je de tijd gunt om overal rustig over na te denken.

SaiRusco
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 jun 2015 22:27

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door SaiRusco »

Misschien kan ik beter een apart topic hiervoor aanmaken, maar heeft er hier iemand ervaringen met kastjes van keukenkastenfabriek.nl?
Qua kastjes en scharnieren & lade geleiders en de geschroefde 8 mm rugwanden en diverse duitse keurmerken doen me aan ballerina oid denken... (en dat is wat mij betreft verder prima)

Adviseerden
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 jun 2015 13:14

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Adviseerden »

hoi,

Laat je onafhankelijk adviseren. Dat is het beste, kun je daarna bekijken wat je werkelijk wil zonder het pussen van de verkopers.

groetjes

Dirk321
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2016 23:19

Re: Graag advies en ideeën aanschaf nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Dirk321 »

Wij hebben op ons bedrijf een aantal keukens bij keukenkastenfabriek.nl besteld. Niets dan lof: ze kijken je bestelling goed na op bestelfouten, prijzen zijn prima, wordt keurig schadevrij afgeleverd (goed verpakt), alles netjes gemonteerd en je hoeft bijna niets na te stellen. De kwaliteit is ver bovengemiddeld (ik ben niet negatief over Ikea, maar dit is echt een klasse beter en je hoeft niets meer te monteren...): in onze dierenkliniek heeft het interieur behoorlijk te lijden. Na 1,5 jaar nog geen krasje te bekennen.

Gesloten