LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door 16again »

Op CBW site valt nu te lezen:
http://www.cbw.org/pages/18/Branches/Ba ... ukens.html
Keukens in Duitsland of Belgie gekocht, zijn gemiddeld 23% duurder dan keukens uit Nederland. Dat blijkt uit onderzoek onder 20.000 consumenten van CBW-MITEX en Marketresponse
Helaas is het onderzoek niet voor consumenten beschikbaar. Valt er iets te verbergen?

Zonder het rapport te kennen zijn dit mijn reacties:
-kopers van grotere en duurdere keukens zijn eerder bereid af te reizen naar het buitenland, logisch dat de gemiddelde koopprijs van een keuken in het buitenland dan hoger is.
-Het rapport is gemaakt in opdracht van (en betaald door!) het CBW. Het onderzoeksburo presenteert resultaten doorgaans op een voor de opdrachtgever zo gunstig mogelijke manier.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door tennis »

Volgens mij, is dit onderzoek niet relevant.
In feite willen zij (CBW) zeggen, koop jou keuken in Nederland, dit is goed voor de economie!
Dan zijn artikelen uit het buitenland snel te duur, slechte service, slecht materiaal.
Dan vraag ik andersom, uit wat voor land komen de meeste keukens, welke hier in Nederland verkocht worden?

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Zijn duitse keukens kwalitatief vielleicht beter ?

s0327174
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2010 14:49

Re: Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door s0327174 »

Beste Allen,

Ik heb een heel andere ervaring en volgens mij klopt dit bericht niet want wij hebben kort geleden een keuken in Duitsland gekocht die 1/3 goedkoper was dan een vergelijkbare keuken in Nederland. Wij hadden eerst onze bedenkingen maar veel goedkoper en goede service heeft ons over de streep gehaald. Uiteraard eerst vergelijken.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door pfffff »

die 1/3 goedkoper was dan een vergelijkbare keuken in Nederland
Tja, daar ga je al scheef natuurlijk, een vergelijkbare keuken ?
Typisch weer een consument die het klappen van de zweep kent, als het op keukens aanschaffen gaat. De verstandelijke vermogens van een garnaal, maar vertel ze aub niets over keukens, want daar weten ze alles van :P

Keukens in Dld 23 % duurder is ook kul, prijs zal tot een 10 % goedkoper uitkomen en dat is makkelijk verklaarbaar.

lampie69
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 nov 2009 00:05

Re: Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door lampie69 »

pfffff schreef:
Typisch weer een consument die het klappen van de zweep kent, als het op keukens aanschaffen gaat. De verstandelijke vermogens van een garnaal :P
Zo pffff, je bent zelf vast ook een consument.
:lol:

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door pfffff »

Uiteraard :P
Alleen is de ene garnaal iets groter dan de ander.
Zeg maar een Hollands garnaaltje t.o.v. een gamba

jaap10
Berichten: 44
Lid geworden op: 07 okt 2007 23:32

Re: Keukens in duitsland 23% duurder.....of niet?

Ongelezen bericht door jaap10 »

Dit rapport geeft op geen enkele manier aan of keukens in Duitsland of Nederland goedkoper of duurder zijn. CBW heeft met dit onderzoek bekeken hoeveel een keukenkoper gemiddeld in Nederland uitgeeft en hoeveel in Duitsland. Dit zegt niets over goedkoop of duur.

Uit ervaring weet ik dat meer mensen die een duurdere keuken willen kopen naar Duitsland gaan. Het loont dan ook meer, omdat de besparing in absoluut getal groter is.

Gemiddeld aankoopbedrag in Nederland is circa 13.500 euro. Alle goedkopere keukens tot circa 10.000 euro drukken dit bedrag. Wanneer Nederlanders met een budget van gemiddeld 20.000 euro in Duitsland slagen voor 15.000 euro, dan is de Duitse leverancier 25% goedkoper en CBW mitex constateert dan dat de Duitse leverancier ruim 10% duurder is. Dit geeft een scheef beeld, of CBW mitex heeft niet zozeer de prijzen in Duitsland maar het uitgavepatroon van de Nederlanders onderzocht.

Gesloten