LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] keukenwens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
JvdP_80
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2010 10:16

keukenwens

Ongelezen bericht door JvdP_80 »

Hallo,

Eindelijk huis verkocht en nieuw huis gekocht! En nu dekeuken.
We willen graag een mooie keuken in ons nieuwe huis, en ons oog is gevallen op de Siematic CityCountry vanwege de landelijke uitstraling.
Alleen nu weet ik wel dat zo'n merk keuken niet goedkoop is. Dus graag jullie mening over de mogelijkheid van onze droomkeuken.
Keuken bevat:
2 hogekasten, 1 met koelkast en diepvries en 1 met twee kastjes en een combioven/magnetron en stoomoven.
3 lage kastjes
1 hoekkast
Vaatwasser
Small kastje
Bovenkastje met daarin verwerkt de afzuigkap
Keramische kookplaat

Daarnaast twee grote deuren om een al bestaande inbouwkast en zelfde stijl te brengen. Ook willen we tegels tegen achterwand meenemen in de prijs.

We willen graag het keukenblad herbruiken, deze is namelijk twee jaar oud en graniet zwart dus erg mooi. Ook de kranen zijn recentelijk vernieuwd met een quooker.

Denken jullie dat een budget van 10.000 iclusief montage haalbaar is? Mijn gevoel zegt dat het niet zo'n grote keuken is.

Thanks voor replies...
Denk

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: keukenwens

Ongelezen bericht door legoleek »

zomaar een gemiddelde prijs van apparatuur (niet de duurste, niet de goedkoopste)
combi/oven : 1200 eur
stoomoven: 1500 eur
keramikplt: 1100 eur.
afzuigkap: 800 eur.
vaatw. 1000. eur.
koelkast:800 eur
dieprvries:800 eur
stelpost montage, tegels, rest : 1000 eur. (al denk ik niet dat dit reëel is)

totaal 8200 eur. rest dus 1800 ik denk niet dat reëel is voor een siematic
tja..
toch het e.a. dieper uitzoeken m.b.t. apparatuur, wellicht in de hoek Pelgrim/Whirpool/Etna/Ignis i.c.m. Siematic meubels

Tag2
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 okt 2010 20:50

Re: keukenwens

Ongelezen bericht door Tag2 »

Wij zijn zelf nu ook bezig met een keuken. Wat ik hieraan kan toevoegen is dat siematic volgens mij/dit forum een van de duurste merken is, samen met poggenpohl en andere. Qua apparatuur kan je een goed idee krijgen via keukenloods.nl. Het lijkt me dan ook dat je het meeste winst kunt maken door te kijken naar een ander merk keuken, er zitten onder het siematic segment veel andere aanbieders van zeer goede kwaliteit. Tevens kunnen landelijke keukens vaak goed door een vakman/vrouw zelf gemaakt worden. Vast wel op dit forum aanbieders van op maat gemaakte keukens te vinden. Lijkt me dat voor het budget, misschien beeeetje oprekken, best wel een goede landelijke, niet te grote keuken moet kunnen worden gebouwd.

succes

Gesloten