Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
FransCrouwel
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2022 15:56

Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door FransCrouwel »

Wij hebben de koekenpannen van Albert Heyn bij elkaar gespaart. de pannen van Royal van Kempen & Begeer. Nu hebben wijze in gebruik en zien dat al de pannen, 5 stuks, diverse koekenpannen, hapjespan en wok pan allen zijn kromgetrokken waardoor er veel aanbrand. Wij koken op inductie.
wij hebben Royal ven Kampen aangeschreven maar die stellen dat de pannen verkeerd gebruikt zijn en dus geen garantie.
Daar wij al 8 jaar op de Smeg inductie fornuis koken met "goedkope" pannen en deze die kromtrekken niet hebben zal dus het verkeerde gebruik niet van toepassing zijn.
Wat te doen? mvg Frans

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik gebruik de hapjespan uit die serie tot volle tevredenheid, maar kook op gas. Volgens de specificaties moet de pan overigens tegen inductie kunnen, zie de aanprijzingen hier.
3-ply pannen
Van hoogwaardig 3-laags materiaal voor optimale warmteverdeling tot aan de rand
De PFAS- vrije keramische antiaanbaklaag heeft perfecte antiaanbaklaag
Geschikt voor alle warmtebronnen, inclusief inductie
Ovenbestendig
Je staat alleen tot nu toe aan het verkeerde adres: je moet bij Albert Heijn zijn. Vraag hen hoe ze het probleem voor je op willen lossen. Geef aan dat de pannen niet geschikt blijken te zijn voor het doel waarvoor je ze hebt aangeschaft en dat je de koop wilt ontbinden.

Ben wel benieuwd of er meer mensen met die klachten zijn. Als jij de enige bent, is de kans dat AH gaat bewegen minder sterk dan wanneer er bosjes met klachten binnenkomen. Aangezien die actie behoorlijk populair was, zou je - als het echt een producteigenschap is - niet de enige moeten zijn.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U moet bij de verkopende partij (Albert Heijn) zijn om de garantie te claimen, zie www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie.

Shainora
Berichten: 61
Lid geworden op: 11 dec 2020 11:07

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Shainora »

Pannen die kromtrekken komt 9 van die 10x door te snel koelen als ze nog heet zijn niet door de bron waar op ze gebruikt worden.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat lijkt me waarschijnlijker dan een productiefout in vijf verschillende pannen.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nou, er zijn over het algemeen toch wel veel klachten over de pannen van de spaaractie van AH bij gebruik van inductie. Op gas schijnen die problemen er niet of minder te zijn, dus ik denk dat het toch wel aan de kwaliteit ligt.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Ik heb er ook één, ik kook op gas en behandel hem een beetje rustig en ik verwacht gezien de staat dat hij nog wel twee jaar mee gaat. Meer verwacht ik ook niet gezien de prijs, maar dit zijn natuurlijk geen "echt goede" pannen om er maar eens een wetenschappelijke term tegenaan te gooien.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

DeZevendeHenk schreef:
09 sep 2022 13:16
Meer verwacht ik ook niet gezien de prijs, maar dit zijn natuurlijk geen "echt goede" pannen om er maar eens een wetenschappelijke term tegenaan te gooien.
Ik heb alleen deze, maar was verrast door de stevigheid en gevoelsmatige kwaliteit. En de prijs, tsja... adviesprijs van € 100,00, prijs met zegels € 25,00. Welke waarde moet je er dan aan hangen? Maar echt goedkoop vind ik dat niet.
Afbeelding

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die adviesprijzen zijn natuurlijk heel veel opgeklopt.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
09 sep 2022 13:29
Die adviesprijzen zijn natuurlijk heel veel opgeklopt.
Klopt - daarom schreef ik ook "zeg het maar".
Morganlefay schreef:
09 sep 2022 13:36
Echt goede pannen kosten wat en dan heb ik het over Fissler, Demeyere en Creuset/Coussance.
Da's een beetje het naar een VW Golf kijken met een Ferrari als referentie, zeg maar :lol:

Punt is in ieder geval dat deze pannen, ook met deze prijs, niet in zo korte tijd en bij normaal gebruik krom mogen trekken.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is erelke keer gedoe over die spaaracties van AH. Dat niet de kwaliteit geleverd wordt, waarmee geschermd wordt. Bijvoorbeeld die kristalglazen/kristallen glazen.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door BL2 »

Wij hebben ook zo'n pan van de AH actie. Al binnen enkele weken liet de antiaanbaklaag los op de beide bevestigingspunten van het handvat.
Helaas zagen we het pas wat later.
En waar zou die laag nu gebleven zijn......

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
09 sep 2022 13:55
En waar zou die laag nu gebleven zijn......
Ik hoop dat die met het afwaswater weggespoeld is... :?

JapiiZ
Berichten: 30
Lid geworden op: 30 dec 2017 10:26

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door JapiiZ »

Hier een AH Wokpan op inductie maar heb nergens last van .....de rest van de pannen wel een echt merk.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Moneyman schreef:
09 sep 2022 13:28
DeZevendeHenk schreef:
09 sep 2022 13:16
Meer verwacht ik ook niet gezien de prijs, maar dit zijn natuurlijk geen "echt goede" pannen om er maar eens een wetenschappelijke term tegenaan te gooien.
Ik heb alleen deze, maar was verrast door de stevigheid en gevoelsmatige kwaliteit. En de prijs, tsja... adviesprijs van € 100,00, prijs met zegels € 25,00. Welke waarde moet je er dan aan hangen? Maar echt goedkoop vind ik dat niet.
We hebben dezelfde. De enige prijs waar ik waarde aan hecht is de prijs die ik heb betaald dus die €25 en voor dat geld heb ik er een leuk pannetje aan.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Mijn advies is om de pannen langzamer en op minder hoge stand voor te warmen en dan naar stond 6 7 of 8. Om te bakken

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Toen ik mijn eerste woning had, heb ik een paar goedkope pannetjes gekocht om alvast te kunnen koken. in de loop van de tijd mijn pannensets uitgebreid met aankopen eerst op een wekelijkse indoor vrije markt hier niet ver vandaan, en naderhand op internet. Daar staan vaak de meest fraaie pannensets te koop voor erg weinig geld. Ook hier in de lokale kringloop staan vaak de meest fraaie pannensets te koop, ook van de grote merken. Vaak voor slechts een paar tientjes voor een hele complete set. Meestal daar afgegeven door mensen die, al dan niet gedwongen, zijn overgegaan op gasloos en die niet eens de moeite nemen om uit te proberen of hun oude pannen daar wel of niet op werken, Maar direct een dure nieuwe pannenset kopen, puur en alleen omdat iemand hun heeft verteld dat als een pan 1 keer op gas is gebruikt dat deze voorgoed onbruikbaar is op inductie. Heb op zolder nog een paar complete sets staan van een goed A-merk. Werken ook goed op inductie. kosten gemiddeld E 25,- voor de complete set.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Lowieze »

peter17111962 schreef:
10 sep 2022 08:54
Toen ik mijn eerste woning had, heb ik een paar goedkope pannetjes gekocht om alvast te kunnen koken. in de loop van de tijd mijn pannensets uitgebreid met aankopen eerst op een wekelijkse indoor vrije markt hier niet ver vandaan, en naderhand op internet. Daar staan vaak de meest fraaie pannensets te koop voor erg weinig geld. Ook hier in de lokale kringloop staan vaak de meest fraaie pannensets te koop, ook van de grote merken. Vaak voor slechts een paar tientjes voor een hele complete set. Meestal daar afgegeven door mensen die, al dan niet gedwongen, zijn overgegaan op gasloos en die niet eens de moeite nemen om uit te proberen of hun oude pannen daar wel of niet op werken, Maar direct een dure nieuwe pannenset kopen, puur en alleen omdat iemand hun heeft verteld dat als een pan 1 keer op gas is gebruikt dat deze voorgoed onbruikbaar is op inductie. Heb op zolder nog een paar complete sets staan van een goed A-merk. Werken ook goed op inductie. kosten gemiddeld E 25,- voor de complete set.
Leuk verhaal, (wat moet een mens met meerdere complete pannensets?) maar wat heeft dit met de klachten over de pannen van de AH-actie te maken?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door BL2 »

Op zolder nog enkele sets staan ? U lijkt wel een pannen fetisjist :) De meeste pannen gaan een leven of langer mee...

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Lowieze schreef:
10 sep 2022 09:56
peter17111962 schreef:
10 sep 2022 08:54
Toen ik mijn eerste woning had, heb ik een paar goedkope pannetjes gekocht om alvast te kunnen koken. in de loop van de tijd mijn pannensets uitgebreid met aankopen eerst op een wekelijkse indoor vrije markt hier niet ver vandaan, en naderhand op internet. Daar staan vaak de meest fraaie pannensets te koop voor erg weinig geld. Ook hier in de lokale kringloop staan vaak de meest fraaie pannensets te koop, ook van de grote merken. Vaak voor slechts een paar tientjes voor een hele complete set. Meestal daar afgegeven door mensen die, al dan niet gedwongen, zijn overgegaan op gasloos en die niet eens de moeite nemen om uit te proberen of hun oude pannen daar wel of niet op werken, Maar direct een dure nieuwe pannenset kopen, puur en alleen omdat iemand hun heeft verteld dat als een pan 1 keer op gas is gebruikt dat deze voorgoed onbruikbaar is op inductie. Heb op zolder nog een paar complete sets staan van een goed A-merk. Werken ook goed op inductie. kosten gemiddeld E 25,- voor de complete set.
Leuk verhaal, (wat moet een mens met meerdere complete pannensets?) maar wat heeft dit met de klachten over de pannen van de AH-actie te maken?
"maar wat heeft dit met de klachten over de pannen van de AH-actie te maken?"
Heel veel, namelijk dat er een goedkopere manier is om betere pannensets aan te schaffen dan sparen bij de supermarkt.

Plaats reactie