Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Monty5
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2020 16:17

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Monty5 »

Je kunt voor inductie beter een pan met goede bodem kopen, zijn wel wat duurder maar gaan ook langer mee.

Robert117
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2017 13:22

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Robert117 »

Ik heb het ook gehad met pannen van Tefal maar het advies was langszaam opwarmen op inductie.
Ik heb heel nieuwe pannen gehad en dat werkt wel.

Harry Breda
Berichten: 57
Lid geworden op: 21 dec 2009 11:56

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Harry Breda »

20 jaar geleden overgegaan naar inductie. Bij Aldi toen zo'n goedkope pannenset gekocht ( € 49, dacht ik, 8 pannen Nameta-Exclusive uit Belgie) . Werken nog steeds onberispelijk. Worden dagelijks gebruikt. Helaas, geen anti-aanbak pan erbij.
Bij Action van die "speciaal gecoate" koekenpannen ( 20 + 24 cm) gekocht. Brandhout, trokken in no time krom. Olie loopt naar de rand en binnenin: niets, dus hol getrokken. Reactie Action: binnen 8 dagen ruilen, daarna: succes toegewenst.
Idem een 28 cm koekenpan van Aldi of Lidl. Ook een steelpan zelfde euvel.
Via een Chinese site geleerd, dat je de pannen langzaam moet voorverwarmen, dus eerst op stand 6 bij mij, en daarna via 8 naar 10 of 11 trekken. De boosterstand 12 gebruik ik nooit. En omgekeerd hetzelfde: hittebron uit en nog even na laten sudderen op de "H"- stand. Nog goed voor je energiegebruik ook.

Rene82
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 aug 2016 16:39

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Rene82 »

Ik heb ook 2 van deze pannen. Was echt blij met ze en leken me kwalitatief gezien ook erg goed. Maar dat was schijn, ik heb mijn inductiekookplaat nooit hoger gezet dan 7 en heb ze ook nooit in de vaatwasser gedaan, maar binnen no time zag ik de olie naar de buitenkant lopen en bakte het eten aan. Jammer...

zeeuwse58
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2018 00:02

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door zeeuwse58 »

Ik kook al vanaf 1996 op inductie en heb absoluut geen problemen met de pannen van Albert Heijn en gebruik ze elke dag. Misschien nog even de gebruiksaanwijzingen nalezen.

Furillo
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mei 2019 11:28

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Furillo »

Ik gebruik de pannen met grote tevredenheid. Ik laat de pannen na gebruik op natuurlijke wijze afkoelen, waardoor het metaal niet schrikt en krimpt. Doordat er meerdere metaaalssoorten in zitten die verschillend reageren op afkoelen, vermijdt je kromtrekken.

Jan Wijn
Berichten: 60
Lid geworden op: 05 jan 2022 11:57

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Jan Wijn »

BL2 schreef:
10 sep 2022 09:58
De meeste pannen gaan een leven of langer mee...
Gelooft u nog in sprookjes.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jan Wijn schreef:
12 sep 2022 10:02
BL2 schreef:
10 sep 2022 09:58
De meeste pannen gaan een leven of langer mee...
Gelooft u nog in sprookjes.
Ik geloof niet in sprookjes, maar ik heb nog twee pannen van 1962, doodgewoon rvs, worden dagelijks gebruikt. Kon je toentertijd soaren bij een zeeppoeder.

GunTre
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 sep 2018 23:16

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door GunTre »

Ik vind de AH pannen ook niet ideaal. Je kunt er slecht in bakken. Ik heb er 2 koekenpannen van en kook op inductie. Ze bakken gauw aan, ik gebruik nu meestal mijn oude koekenpan weer. Jammer want het klonk veelbelovend.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Eerde »

Mijn ervaring:
Home Creation Kitchen, pannenset 6 stuks, zéér dikke bodem.
Gekocht bij de Aldi €99,99 eerst 2 jaar op ceramische plaat mee gekookt, nu 18 maanden op inductie.
Geven geen krimp, nog altijd vlakker dan vlak... ook al ben ik niet altijd even netjes, dus ja een zéér hete pan gaat wel eens onder een koude kraan.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door BL2 »

Jan Wijn schreef:
12 sep 2022 10:02
BL2 schreef:
10 sep 2022 09:58
De meeste pannen gaan een leven of langer mee...
Gelooft u nog in sprookjes.
Als voorbeeld, onze zwarte Emaile braadpan is al 3 generaties oud, gekocht door familie rond 1958, en nog regelmatig hier in gebruik. En het mooie, ziet er nog fabrieks nieuw uit.
Dat is pas kwaliteit.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Eensch. Vroeger werden produkten veel bestendiger gemaakt. Totdat slimme managers bedachten dat als zaken na een paar jaar stuk gingen je meer omzet creëerde. Zo ontstond de wegwerpmaatschappij.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

De Edy (Emailleerfabriek De IJssel) in Dieren was destijds een gerenommeerde fabrikant. Ik heb nog o.a. een geëmailleerd gietijzeren braadpan en de bekende taps toelopende maatbeker voor het afmeten van o.a. boonen, linzen, gries en gort ("Getallen beteekenen grammen"). Gemaakt rond 1950 en onverwoestbaar.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Erthanax schreef:
13 sep 2022 10:41
Ik heb nog o.a. een geëmailleerd gietijzeren braadpan en de bekende taps toelopende maatbeker voor het afmeten van o.a. boonen, linzen, gries en gort ("Getallen beteekenen grammen"). Gemaakt rond 1950 en onverwoestbaar.
Grappig. Ik kende ze niet,. dus heb even gegoogeld. Zie dat er een oudere (deze) versie is en een nieuwere (deze), waarbij de extra "e" weggemoderniseerd is ;)

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

breien schreef:
13 sep 2022 13:40
Erthanax schreef:
13 sep 2022 10:41
De Edy (Emailleerfabriek De IJssel) in Dieren was destijds een gerenommeerde fabrikant. Ik heb nog o.a. een geëmailleerd gietijzeren braadpan en de bekende taps toelopende maatbeker voor het afmeten van o.a. boonen, linzen, gries en gort ("Getallen beteekenen grammen"). Gemaakt rond 1950 en onverwoestbaar.
Is die pan ook geschikt voor inductie koken?
Vast wel, de bodem is nog redelijk vlak. Net als de modernere varianten (bv Le Creuset) moet je ze wel voorzichtig op de glasplaat zetten!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Jablan »

snuffel1 schreef:
13 sep 2022 14:51
Met de Tefal koekenpannen ben ik veel minder tevreden die koop als ze in de aanbieding zijn bij de lokale supermarkt en als ze het langer dan drie maanden uithouden is dat al uitzonderlijk.
Daarom zijn wij overgegaan op Sola en Habonne. Zonder anti-aanbaklaag, omdat hier met veel olijfolie wordt gekookt.

Pascalleh
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 apr 2016 21:07

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Pascalleh »

Bij mij begon de randen van 4 pannen te af te schilferen. Van Royal van Kempen & Begeer heb ik 4 nieuwe pannen gekregen

Happytom
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2023 15:47

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Happytom »

Het kromtrekken van koekenpannen heeft vaak te maken met het type metaal én de dikte van dit materiaal. Zo is aluminium zacht metaal dat dus snel krom trekt. Dit zijn dan ook vaak goedkopere pannen, tenzij ze van heel dik aluminium zijn (trek minder snel krom). Bron: https://www.eetinfo.nl/kookgerei/beste ... -inductie/ .

Persoonlijk ben ik echt van de RVS pannen. Die hebben een mooie warmtegeleiding en trekken niet krom. Ze zijn dan wel wat duurder maar in dit geval is goedkoop echt duurkoop.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door rwolters »

Shainora schreef:
09 sep 2022 11:12
Pannen die kromtrekken komt 9 van die 10x door te snel koelen als ze nog heet zijn niet door de bron waar op ze gebruikt worden.
En als je daar rekening mee houdt gaan goedkope IKEA pannen zelfs jaren mee. Ik heb 10 jaar geleden zo'n setje van 3 pannen voor een tientje gekocht en 2 daarvan doen het nog steeds prima (de derde heb ik weggegooid nadat ik iets was vergeten waardoor de boel vreselijk aangebrand was). De pannen zijn op gas, keramisch en nu op inductie gebruikt.

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Koekenpannen van Albert Heijn trekken krom door inductie?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Happytom schreef:
12 jan 2023 11:03
Het kromtrekken van koekenpannen heeft vaak te maken met het type metaal én de dikte van dit materiaal. Zo is aluminium zacht metaal dat dus snel krom trekt. Dit zijn dan ook vaak goedkopere pannen, tenzij ze van heel dik aluminium zijn (trek minder snel krom). Bron: *****.

Persoonlijk ben ik echt van de RVS pannen. Die hebben een mooie warmtegeleiding en trekken niet krom. Ze zijn dan wel wat duurder maar in dit geval is goedkoop echt duurkoop.
Maakt u speciaal een account aan om in een oud topic te reageren en uw eigen website onder de aandacht te brengen?

Overigens vind ik het opvallend dat twee van uw aanbevolen pannen van aluminium zijn. Of krijgt u soms een kleine commissie als iemand zo'n pan via uw website besteld?

Plaats reactie