LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door igen »

Jawel Prem, je weet heus wel dat een keuken voor 500% van de inkoopwaarde wordt doorverkocht aan de argeloze consument. Een keuken van 20 duizend kost de keukenboer, inclusief montage/apparatuur en btw, maar 4000..daarom zitten jij en ik nu te lamballen in de zo'n op een tropisch eiland...
[ sarcasme /off ]

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door spike29 »

prem schreef: 30% Marge diefstal?
Weer een die niks weet over bedrijfsvoering. 30% Bruto ...daar kom je niet ver mee in deze handel.
Nee dat klopt ik ben gewoon werknemer die jaren moet sparen voor die keuken.

Maar die 30% is het zichtbare verschil! in de marge tussen twee offertes!. Dus niet de totale!
lezend uit je antwoord is het dus de totale marge minimaal 2,5 keer zoveel!
Maar dat lees je blijkbaar niet.
Die ander verkoopt zijn product toch niet onder jou bedrijfsvoering marge?

Bericht door igen » 15 feb 2016 01:03
Jawel Prem, je weet heus wel dat een keuken voor 500% van de inkoopwaarde wordt doorverkocht aan de argeloze consument. Een keuken van 20 duizend kost de keukenboer, inclusief montage/apparatuur en btw, maar 4000..daarom zitten jij en ik nu te lamballen in de zo'n op een tropisch eiland...
[ sarcasme /off ]
tja maak het maar belachelijk! Heb je die uitzending van de rekenkamer gezien over bankstellen?
Ikea vs Montel/en "ik hou van wit"? tja toen er gevraagd werd wat nu het verschil was tussen hun x000 euro bankstel en die x00 euro van de Ikea werd de deur dicht gegooid. Als je gewoon uit kan leggen dat je als leverancier al die kosten moet maken om in de winkel die prijs te vragen... vul de rest zelf maar in.
klein voorbeeldje:
Geplastificeerd spaanplaat Kastplank geplastificeerd 16mm 250x125cm
€ 30,14 ofte wel 31250cm2/30,14 = 1036cm2 krijg je voor 1 euro. kastje is 57,7x71x2 + 60x57,7=11655/1036 = 11,25 euro aan spaanplaat (dit is berekend met winkel waarde kleine afname dus inclusief met jou bewering dat 30% te weinig is dus vermoedelijk meer dan 50% marge) voor een standaard kastje (zeg spoelbak) paar schroeven, beetje hout, beetje lijm, Als dat kastje incl frontje 15 euro kost aan productie kosten voor een fabriek alla BFM dan reken ik vermoedelijk ruim.
kastje kost 150 euro dus gaat tien keer over de kop.1000% dus.
En ja ik versimpel het enz enz. bla bla.

knip
Laatst gewijzigd door spike29 op 20 feb 2016 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door crazyme »

Je haalt armoede en oorlog bij de aankoop van jouw keuken.

Ik denk dat er meer stuk is dan alleen jouw gevoel voor rechtvaardigheid.

Veel plezier met je nieuwe keuken, het feestje wat je zelf hebt verpest.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door prem »

Er is er al eens eerder zo iemand geweest die wilde bepalen wat een eerlijk marge is. Schoenmaker hou je bij je leest. Ze hebben geen idee wat er komt kijken bij zo'n winkel(keten).

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

spike29 schreef:maar goed, ik ben een beetje klaar hier. Blijkbaar is mijn gevoel voor rechtvaardigheid en eerlijk /transparant zaken doen niet in overeenstemming met de normale wereld.
Als hier zoveel mogelijk meer willen hebben dan je eerlijksheids halve toekomt beschouwd word als normaal zakendoen dan begrijp ik nu wel waarom de wereld verrot is en er steeds meer armoede, oorlog en economische conflicten in de wereld zijn, Het morele kompas van mensen word sterk beïnvloed door geld.Als er op deze "kleine" schaal al vergoelijkt word dat een beetje (flink) liegen en manipuleren moet kunnen om wat extra geld binnen te slepen als commercieel bedrijf, tja dan valt er niks zinnigs meer te melden.
HAHAHA... iemand die rechtsgeldig een contract tekent, en vervolgens zélf letterlijk zegt "dat hij een stok zoekt om te slaan om onder het contract uit te komen", en dat dan uitgerekend die persoon begint over eerlijkheid, rechtvaardigheid en zijn morele kompas... sorry hoor, maar dan heb je wel heel erg je oogkleppen op. Wie wordt er nu precies gedreven door geld? Jij toch zeker? Want dat is je enige reden om onder het contract uit te willen komen...

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door igen »

Oeh..well said, Moneyman

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door spike29 »

ik denk dat dit topic gesloten kan worden want blijkbaar zien de heren niet in dat er een verschil is in zaken doen en variabel prijzen van je producten met als doel meer geld te innen dan het product waard is omdat de persoon tegen over je niet voldoende geïnformeerd is over een reële waarde en vervolgens claimen dat dit volkomen rechtsgeldig is.
Maar het feit dat jullie dát niet inzien en hameren op "onder rechtsgeldig contract uit willen komen" betekend dat jullie het blijkbaar volkomen normaal vinden. De ultieme kapitalist, chapeau!
Er is een expliciet verschil tussen "rechtsgeldig" en rechtvaardig en jullie schermen maar wat graag met het eerste om je gelijk te halen. (moneyman, tja je inlog zegt al genoeg.)
En dan zeggen dat ik verkopers niet vertrouw,,, tja hóe zou dat nu komen.....

(@moderator sluit deze onzin maar.)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door Moneyman »

En hoppa, de ad hominems vliegen alweer om de oren. Zuiver en op de inhoud discussiëren blijft blijkbaar lastig.

Veel plezier met je keuken, geniet er vooral van!

Koffiemok82
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 feb 2016 20:35

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door Koffiemok82 »

Ach troost je, gezien de geweldige kwaliteit van Burger, waarschijnlijk gecombineerd (kc kennende) met ignis/whirlpool/bauknecht apparatuur, krijg je over een jaar of 7 een nieuwe kans tijdens je zoektocht naar een nieuwe keuken.

spike29
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 feb 2016 21:28

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door spike29 »

klopt
Laatst gewijzigd door spike29 op 20 feb 2016 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: kwaliteitvergelijking corpus en front keuken fabrikanten

Ongelezen bericht door prem »

Hebt u dan een offerte getekend die niet net en overzichtelijk was? Tja, waarom dan klagen?

Gesloten