LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] max. vermogen inductie kookplaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Slagter
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mar 2008 22:33

max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door Slagter »

Dag allen, een vraagje. Gaggenau/Siemens hebben een inductiekooplaat met een unit van max. 4400 W en dat is veel meer dat bij andere merken. Wat is het voordeel? Kun je hier goed mee wokken? Of is dit juist te veel van he goede?

Groet,
Slagter

pufje
Berichten: 164
Lid geworden op: 20 mar 2008 22:24

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door pufje »

Wokken doe je niet op een inductie als je liefhebber bent. Ga dan voor een combiplaat of een dominosysteem.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door GWTE »

Wokken doe je niet op een inductie als je liefhebber bent.
Dit werkt anders prima....

Afbeelding

Küppersbusch met wok-kookzone...

GWTE

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door maxx »

Echt niet,

Lijkt leuk die Kuppersbusch maar je levert direct je besteklade in met die astronomische inbouwdiepte (14cm). Net als Pffff a.k.a. Pufje zou ik gaan voor een combinatie van wok-domino met inductie plaat ernaast.

MVG

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door GWTE »

Echt niet,

Lijkt leuk die Kuppersbusch maar je levert direct je besteklade in met die astronomische inbouwdiepte (14cm).
Goh, je hebt helemaal gelijk.....nooit op die manier naar gekeken, zonder besteklade kun je natuurlijk niet wokken! :shock:

GWTE :)

330
Berichten: 74
Lid geworden op: 25 feb 2008 12:20

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door 330 »

Inductie is niet ideaal voor wokken inderdaad. Echte wokkers gaan met hun wok bewegen, probeer dat maar bij inductie, gaat gelijk piepen omdat je geen contact maakt met de plaat. Maar een grote wattage is wel handig dat de boel snel warm wordt. Zelf zijn we ook van plan om de 5pits te nemen van Siemens, dit mede door de hoge vermogen en de makkelijkheid van de touchslider.

Trouwens nu over inductieplaten/besteklades, hoeveel ruimte moet je minimaal hebben onder de plaat?
Ik zag bij een kennis van mij met een 4pits siemens, vrijwel direct eronder heeft hij 2 lades, spullen die erinliggen worden gloeiend heet als de plaat wordt gebruikt. Daarentegen kwam ik bij een andere vriend afgelopen week, die heeft de 5pits ook van siemens, wat me opviel was dat de onderkant vrijwel niet warm werd tijdens het koken. Ruimte was ook niet echt veel tussen plaat en lade. Wat me wel opviel was dat de plaat 'los' in de uitsparing was gelegd. Dus je kan de plaat zo optillen als je de onderkant omhoog ging duwen. Hoort dit wel zo??

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door maxx »

Goh, je hebt helemaal gelijk.....nooit op die manier naar gekeken, zonder besteklade kun je natuurlijk niet wokken!

GWTE
Tja, voor jou is het simpel....Wellmann verkoopt geen laden onder kookplaten. Voor iedereen die elke ruimte wel nuttig gebruikt....geen Kuppersbusch of je moet een werkblad van minimaal 15cm dik gebruiken.

@ 330,

Die hitte ligt vaak aan het gebrek aan ventilatie van de kookplaat. Er hoort altijd een ventilatiemogelijkheid in de plint aanwezig te zijn. In de achterzijde van de kast moet ook een sparing zitten en de meeste inductieplaten vragen ook om het verwijderen van de traverslijst die tegen het werkblad zit. Alleen dan kan een inductie zijn warmte kwijt.

Sommige merken leggen een paneel tussen de kookplaat en de inhoud van de besteklade.


MVG

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door kweenie »

Het lijkt mij handiger om een lade te hebben dan om daar zo'n nutteloos frontje met niets er achter te hebben. En je hoeft toch niet al je bestek in de lade onder de kookplaat te doen? Je kunt toch ook elders lades hebben?

Ik denk dat de doelgroep van die Kupperbusch trouwens sowieso niet een heel kleine keuken zal hebben en dus niet zullen vallen over een lade meer of minder.

Iets anders, bij inductie moet de bodem van de pan toch op/boven de inductieringen staan? Volgens mij heb je bij die normale hoog vermogen platen vaak een vrij grote inductiering en heb je dus ook een brede bodem nodig om van dat hoge vermogen gebruik te maken. Volgens mij kun je bij het wokken (met een relatief kleine bodem) dus niet zo van dat hoge vermogen profiteren. Of zie ik dat verkeerd? Voor het koken van een grote pan water voor de spaghetti zal het dan weer wel functioneel kunnen zijn.

spaanplaatboertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2008 15:49

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door spaanplaatboertje »

inductie wokken gaat prima op de Gaggenau VI411-111.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Goh, en dan wordt er alleen maar Kuppersbusch wok-inductie genoemd, terwijl Boretti deze ook verkoopt!

Persoonlijk met ATAG / Pelgrim 5 pits inductie met grote (wok) zone, goede ervaringen.

Met ATAG kan je ook de 4 inductiekookvelden en 1 gaswokbrander combineren op 1 kookplaat, de IG9071M; en dan maar 48mm inbouwdiepte!

spaanplaatboertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mar 2008 15:49

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door spaanplaatboertje »

Op elke inductieplaat met een beetje vermogen kan je prima roerbakken. Wil je wokken, dan zul je toch de wokbrander van gaggenau nodig hebben. kost wat, maar dan heb je ook wat.

pyotr
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 sep 2007 23:15

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door pyotr »

Wel vreemd dat Gaggenau die VI411 als (inductie) wokbrander presenteert maar in de handleiding pannen met een bolle bodem niet geschikt vindt :? De hitte in de pan wordt bepaald door de diameter van de bodem dat beinvloed wordt door het inductieveld en dat zal bij een bolle wok toch niet zo'n groot stuk zijn (tenzij de inductie zone hol is).

Als je sommige mensen in de nl.culinair nieuwsgroep mag geloven dan kun je trouwens pas echt wokken met een brander van minimaal 20KW... Handig in de winter, hoeft de CV ook niet aan 8)

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door GWTE »

Geplaatst op 26 Mrt 2008 23:44 door maxx

Echt niet,
Echt wel! De Küppersbusch is zeker leuk en het werkt perfect en dat was de vraag, of het werkt! En wat de inbouw diepte betreft, hij is inderdaad diep. Zoals je weet zijn er echter ook domino wokbranders die net als de Küppersbusch kookplaat met een behoorlijke inbouw diepte zitten of een gasaansluiting die onhandig onder de wokbrander naar beneden komt (Bosch bijvoorbeeld). Het is soms een beperking maar het is juist aan de adviseur om daar een oplossing voor te vinden middels een slim ontwerp. En dat is met de huidige trend van greeploze keukens niet zo moeilijk. Je zou de besteklade bijvoorbeeld ergens anders kunnen plannen maar…

Afbeelding

Zoals je op deze foto kan zien heb je met een binnen lade bij een greeploze keuken zelfs bij een normaal 4 cm dik werkblad al voldoende ruimte onder de kookplaat voor de gevraagde inbouw diepte, laat staan als je ook het werkblad nog eens extra zou opdikken naar 5 of 6 cm!


GWTE (At Your Service)
Laatst gewijzigd door GWTE op 30 mar 2008 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Moet bekennen dat ik vasthoudendheid tot aan het bordje met naam en meetlint wel kan waarderen.

Dus kans dat het bestek warm is, is nihil? tsja van de stekker is wel scherp. Keuken met een rood randje?



De laatste keer dat ik dit deed met een meetlint was ...ach laat maar zitten :lol:
Laatst gewijzigd door KlantAdam op 28 mar 2008 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door maxx »

Heb wel eens van een vlieg in de soep gehoord maar de vuiligheid die in die pan is terechtgekomen is echt ziekmakend :lol:

Tja, een werkblad van 15cm dik had het kunstje ook geklaard. Ik wist niet dat Wellmann nu al greeploos design heeft. Jouw invloed is groot, dat zie ik al.

MVG
Laatst gewijzigd door maxx op 30 mar 2008 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ik wist niet dat Wellmann nu al greeploos design heeft. Jouw invloed is groot, dat zie ik al.
Ik wist ook niet dat Wellman de fluisterprofielen en de ladesystemen van Hacker Systemat had..

Mooi spul verders..

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ontopic..: Wokken doe je op gas.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door GWTE »

Ben wel jaloers dat jij hier de tijd voor vindt. Blijkbaar weinig te doen in de lepelstraat...
Beste Maxx,

Als je overdag wat minder op Trosradar zit dan hou je best vier minuten over om even een fototje te maken....

GWTE (At Your Service) 8)

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: max. vermogen inductie kookplaat

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Kuppersbusch inductie wokplaat, ook te gebruiken als vissenkom (uitsluitend voor subtropische zoetwaterguppies!) :wink:

Gesloten