LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
RenB
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2014 14:29

Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos

Ongelezen bericht door RenB »

Geachte lezer,
Mocht u overwegen een keuken te kopen bij Meppens Küchenstudio, bedenk u dan goed in hoeverre het prijsvoordeel (als dat er tegenwoordig nog is) t.o.v. de aanschaf van een keuken in Nederland opweegt tegen de slechte serviceverlening van deze "keukenladen".

Wij hebben in 2005 een Systemat keuken aldaar gekocht t.w.v. euro 14.500, de verkoop afhandeling verliep naar wens. D.w.z. het verkooppersoneel was in elk geval geïnteresseerder dan bij menig keukenzaak in Nederland en het uiteindelijke prijsvoorstel was gunstiger dan in Nederland. Ook de installatie verliep op enkele kleine puntjes na in principe in orde. Na 2 jaren ontstond er een probleem met een deurtje waarachter de carrousel t.b.v. pannen was gehuisvest. De enige oplossing was een nieuw deurtje. Daarnaast lekte de kraan (het woord Mischbatterie vergeet ik nooit weer) eigenlijk al vanaf het begin na montage en dit probleem werd na 2 jaren met de dag erger. Ook waren er al langere tijd 2 halogeenlampjes stuk, liepen laden niet meer geheel soepel zodat we besloten een beroep te doen op de serviceverlening van de keukenzaak. Natuurlijk waren onze verwachtingen hooggespannen mede met het oog op de Deutsche Gründlichtkeit. Helaas hebben we wekelijks aan de telefoon moeten hangen en moeten aandringen op reparatie en vergoeding want volgens hen vielen deze problemen niet onder de garantie en moesten we zelf maar een oplossing zoeken en bij onze verzekering aankloppen! Na lang aandringen en dreigen, is alles uiteindelijk verholpen maar het ging beslist niet van harte, er was nooit tijd, de afstand van Meppen naar Groningen was te groot, op mailtjes werd steevast niet gereageerd.

In 2010 verhuisden we en gaven we de Küchenstudio een tweede kans omdat kennissen van ons wel tevreden waren en we vermoedden dat we een keertje pech hadden gehad.
Ditmaal kochten we een ietwat duurdere keuken van EUR 21.500 van het merk NEXTLINE. Dezelfde keuken had ons in NL ca. EUR 23.00 gekost. Had ik deze bij nader inzien maar in NL gekocht want we wachten nu al 5 weken op de vervanging van een defect geraakt scharnier van onze Siemens Koelkast (bijzonder irritant als je je koelkast niet fatsoenlijk kunt afsluiten en er een stoel voor moet zetten ter borging van de deur). De montage verliep ook al niet best, we hadden een Unterbau spoelbak besteld maar na thuiskomst van werk moest ik constateren dat er een minder fraaie bovenbouw spoelbak gemonteerd was in het granieten blad. Klaarblijkelijk arriveerde ik net op tijd want men stond op het punt het kookeiland 10cm in de verkeerde richting te willen monteren. De LED Beleuchtung t.b.v. de plint welke betaald was a euro 300,- was niet gemonteerd en nalevering vond ook niet plaats. Na 6 weken verscheen er na lang aandringen middels ettelijke telefoontjes eindelijk 's een restitutiebedrag op m'n rekening. Een deel van de aluminium plint valt al sinds den beginne om maar omdat je niet wilt zeuren, zeg je daar niets van totdat nu de maat vol is n.a.v. de ergernissen en je na 3 jaren een beroep doet op de serviceverlening. En wederom wordt er niet gereageerd op mailtjes, als je belt na een week vertelt men je dat de mail weliswaar is gelezen maar dat men het dermate druk heeft met het verkopen van keukens dat de serviceverlening erbij ingeschoten is. Men belooft daarop beterschap maar ook na een week hoor je niets dus dan maar weer bellen. Excuses of inlevingsvermogen daar heeft men niet van gehoord, of ik zelf dan maar contact op wil nemen met Siemens om een afspraak te maken ter vervanging van het scharnier na betaling van 59,90 euro voorrijkosten. Enfin u begrijpt voor mij geen Deutsche Gründlichkeit van de Meppens Küchenstudio mehr waar de klant zgn. centraal staat..... In tegenstelling tot hetgeen vermeld op hun website staan niet de klanten centraal maar klaarblijkelijk de verkoopresultaten. Ga vooral zo door!

Mvg,
Een allerminst tevreden klant van Meppens Kuechenstudio te Meppen
Laatst gewijzigd door RenB op 03 mei 2014 16:54, 5 keer totaal gewijzigd.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos

Ongelezen bericht door pfffff »

Wellicht dat het een derde keer wel goed gaat ?
Maar bedankt voor het relaas, deze kunnen er niet genoeg van zijn. :D

RenB
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2014 14:29

Re: Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos

Ongelezen bericht door RenB »

Dank en ja precies, als bescheiden klant houd ik me in de regel afzijdig van dit soort fora en klaagzangen echter heb ik 't momenteel helemaal gehad met deze bijzonder beroerde dienstverlening. Ik zou verwachten dat in de keukenwereld met kleine marges, de serviceverlening ofwel customer intimicy het verschil zou maken, daar lijkt echter volstrekt geen sprake van te zijn. Ben benieuwd hoe lang men daar het hoofd boven water houdt. Ik bestel mijn volgende keuken gewoon via internet en monteer 'm zelf of laat dat doen door een gepassioneerde meubelmaker die wel oog voor z'n klanten heeft. :-D

butch
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 sep 2008 17:11

Re: Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos

Ongelezen bericht door butch »

Zo zie je, je gaat voor 1500 euro goedkoper kopen en ze zien je niet meer staan.....die deutsche leute....vordeel betaal je zelf, korting en goedkoop betaal jezelf

RenB
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2014 14:29

Re: Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos

Ongelezen bericht door RenB »

Ja inderdaad door schade wordt men wijs. Een scharnier van mijn Siemens koelkast begaf het 2 maanden geleden, bijzonder vervelend als de koelkastdeur niet meer wil sluiten vooral in een gezin met kleine kinderen. Enfin, ettelijke malen gemaild naar de Küchenstudio maar men gaf geen gehoor. Na een paar dagen gebeld, "ach ja haben wir gelesen, nächste Woche werden wir antworten"....pardon? Ich habe JETZT ein Problem verstehen sie das? Of ik dan zelf maar wilde gaan bellen met Siemens...hoezo ik heb de keuken toch bij jullie gekocht nog geen 3 jaren geleden? Ik heb dan ook vriendelijk verzocht of zij het initiatief willen nemen om mijn koelkastdeur te repareren. Er gebeurde niets, uiteindelijk zelf contact opgenomen met Siemens welke wel over een uitstekende klant- en servicegerichtheid beschikken en het probleem adequaat hebben verholpen. Helaas moet ik 60 euro voorrijkosten betalen maar de Küchenstudio had al aangegeven dat zij die dan nog wel wilden vergoeden. Ik heb hen de rekening gestuurd, ze hebben mij rekeningnummer, inmiddels 4 emails aan gewijd, wekelijks gemaild, men neemt geen contact met me op, ze betalen de Siemens rekening niet EN ik heb inmiddels een aanmaning ontvangen.
Oh en had ik al verteld dat de aluminium plint welke tekort is afgezaagd na montage na 3 jaren nog steeds niet is vervangen? Telefonisch is het excuus dat het deel van de plint al wel is besteld maar nog niet is binnengekomen, na 3 maanden nog steeds niet uhuh. Ik kan nog wel een A4 tje verder schrijven. Het DEVIES IS KOOP NIET BIJ DEZE ONGELOFELIJKE %^&*())(* Küchenstudio. Kortzichtigheid ten top, zodra je de keuken hebt aangeschaft en je aanspraak wilt maken op garantie geeft men geen gehoor.
Hmm, that reminds me....ik zal zodadelijk 's bellen met de heer Ludger of z'n baas Lothar Tempel...bin sehr gespannt!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Meppens Küchenstudio - Serviceverlening bar en boos

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Op het moment dat u zo'n (lange) slechte ervaring heeft met een bedrijf als het gaat om contact en garantie is dat bedrijf het beste in de toekomst te vermijden. Een beetje meer betalen aan een bedrijf dat wel fatsoenlijk zakendoet is dan misschien toch beter, hoewel die optie er natuurlijk wel moet zijn.

Gesloten