LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
vanvuuren
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 16:32

Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door vanvuuren »

Ik zal ongetwijfeld niet de eerste zijn die in het forum zijn beklag doet over de slechte kwaliteit en service van Bruynzeel Keukens, maar ik vertel het hier toch maar weer zodat bezoekers die zich oriënteren in de aankoop van een nieuwe keuken extra gewaarschuwd zijn om een verstandige keuze niet op Bruynzeel Keukens te laten vallen.

Twee jaar geleden heb ik in mijn nieuwbouwwoning een Bruynzeel keuken laten plaatsen, omdat zij de zogenaamde projectleverancier voor het appartementencomplex waren. Je hebt als koper altijd de keus om zelf een keukenleverancier te kiezen, maar ik, goed van vertrouwen, liet mij een Bruynzeel keuken aanmeten. Ik dacht toen nog dat Bruynzeel een degelijk Nederlands merk was van redelijke kwaliteit. Ik weet nu dat dat zeker niet het geval is.

Bruynzeel Keukens leverde mij keukenkastjes die, toen ik er goed licht op richtte, beschadigd en daarna overgelakt bleken te zijn. Bruynzeel leverde mij dus beschadigde producten, en heeft geprobeerd die als nieuw te verkopen door ze over te lakken. En dan maar hopen dat de consument het niet ziet… Absoluut schandalige praktijken natuurlijk, die zij naderhand met schaamrood op de kaken moesten hebben bekend. Ondertussen moest ik wel drie maanden(!) wachten voordat de keukenkastjes waren vervangen door onbeschadigde exemplaren.

Dan de verlichting in de Bruynzeel keuken. Die wordt zeer onprofessioneel aangebracht, zodat er adapters en stroomdraden zichtbaar door de keukenkastjes heenlopen. Van een nette afwerking heeft men bij Bruynzeel geen kaas gegeten. Jammer.

Als klap op de vuurpijl vertoonde mijn cosmostone keukenblad na een paar maanden een zeer klein haarscheurtje op de plek waar door Bruynzeel een kleine ronding in het blad was gevreesd. Dat haarscheurtje groeide in een jaar tijd uit tot een zichtbare barst van 40 centimeter lengte. Toen ik bij Bruynzeel Keukens verhaal ging halen, trok men de handen ervan af, en ontkende aansprakelijkheid of enige vorm van garantie. Een nieuwe keuken die het na een jaar begeeft en van service of garantie geen sprake. Hoe kan zo’n bedrijf in Nederland blijven bestaan? Dan denk je toch wel drie keer na voordat je voor Bruynzeel Keukens kiest.

Ik ben inmiddels door deze negatieve ervaring veel wijzer geworden over keukens in het algemeen en Bruynzeel Keukens in het bijzonder, en deel deze ervaring om andere nieuwe keukenkopers beter op weg te helpen. Kies bij beperkt budget voor een Ikea keuken, of bij meer budget voor een A-merk, of voor een Duitse leverancier, maar Bruynzeel Keukens raad ik iedereen ten sterkste af.

fmartini
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2010 17:37

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door fmartini »

Ik kreeg een Bruynzeel keuken geplaatst met een natuurstenen blad van Kemie, ook via Bruynzeel. Het blad zit onder de doffe plekken. In verschillende showrooms hebben wij dit blad bekeken en nergens is het in deze slechte staat. De firma Kemie is de leverancier van dit blad. Zij tonen in de showrooms een A kwaliteit en leveren een C kwaliteit of een afval product aan de klant. Wij worden van het kastje naar de muur gestuurd tussen Bruynzeel en Kemie.
De "inspecteur" die door Kemie gestuurd werd vertelde dat dit door de lichtinval kwam. Ik heb hem gevraagd of ik de ramen misschien moest dicht plakken. Zijn collega ook van Kemie zei onmiddellijk dat hij dit blad ook niet zou accepteren. Een inspecteur van Bruynzeel zei ook dat dit niet te accepteren was. Ook werd het blad door de expert van Kemie verkeerd ingemeten. Een kraan kon niet worden geplaatst volgens hem. Hierdoor hebben wij vensterbanken moeten slopen terwijl dit niet nodig was geweest als deze man zijn vak had verstaan. Nu zal er een directeur van Kemie contact met ons op nemen, maar na twee maanden heen en weer te zijn gestuurd zijn wij Bruynzeel en Kemie helemaal zat.
Laatst gewijzigd door fmartini op 31 okt 2010 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.

Coolpac81
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2010 14:06

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door Coolpac81 »

:twisted: Ik ben net klaar met het 200ste telefoontje met Bruynzeel die ik heb gehad in 10 maanden tijd. :twisted:
Nog steeds is onze keuken niet zoals wij 'm hebben besteld voor ons appartement in nieuwbouwproject de Opgang (hoop dat Bruynzeel dit ook eens lezen).
Laatste tijd zie ik veel mensen die ook geen goede ervaring hebben gehad met dit keukenbedrijf.
Ik ga niet gauw klagen maar als je voor 15 duizend euro een topkeuken gaat aanschaffen dan mag alles ook piekfijn in orde zijn.

Afzuigkap(krassen en verkeerd aangesloten), oven(los in gezet), magnetron(verkeerde kleur), panelen keuken (verzakt en beschadigd), lades (randjes niet goed gelijmd), plinten (los en niet op maat), binnenkant van 1 kast (ruikt naar wiet als je 'm open doet, echt ongelooflijk maar waar).

Dus eigenlijk een keuken ontvangen waarvan 70 procent niet goed is afgeleverd.

Het montage bedrijf van Bruynzeel en ook een ander bedrijf zijn al 5 keer langs geweest. Waarvan alleen de laatste keer eindelijk capabele jongens waren.
Zoveel dubbel werk, waardoor natuurlijk de prijs van de volgende keuken voor volgende klant duurder gaat worden.
Zoveel ergenis aan onze kant. Ik heb tientallen keren met Marscha Kieboom van Bruynzeel aan de telefoon gezeten.
In eerste instantie lijkt ze het beste met je voor te hebben maar na een half jaar ga je daar toch anders over denken.
Steeds beloftes van "we bellen u vandaag daarover terug" tot "ja, we kunnen gauw langs komen om alles in orde te maken".

Er gaat daar iets vreselijk mis.
Ze communiceren langs elkaar heen.
Zeker vanaf het kantoor naar het montagebedrijf.
Zelfs artikelen die worden nabesteld met het juiste artikelnummer komen verkeerd binnen waardoor wij wederom 2 maanden moeten wachten.

Wij zijn een startersgezin en van plan om binnen 5 jaar weer ergens groter te gaan wonen.
Dan is er natuurlijk wederom een nieuwe keuken nodig, ik ben namelijk gek op koken in een top keuken met teppanyaki plaat en alles wat daarbij hoort.
Maar 1 van Bruynzeel komt er nooit meer in.

Ik werk zelf in een hotel.
Als ik daar een gast een kamer verhuur voor 500 euro en de kamer is smerig dan komen zij toch nooit meer terug.
Dan zorg je toch voor een piekfijn hotel met alles waar de gast graag voor betaald.
Dan huur je toch ook geen slecht personeel in die halfbakken werk leverd?
Ik kan daar echt boos om worden.

Maar goed, ik ben maar weer zo'n individu waarvan de mening weer niet zwaar zal tellen.
Zolang al die mensen die slechte ervaringen hebben gehad het niet allemaal klagen dan zal het nooit zo serieus genomen worden. Als het bedrijf falliet gaat dan zelf zal het wel door hoge kosten komen en/of bezuinigingen. Maar men zal amper kijken naar het personeel dat slecht werk leverd.

Ik hoop dat ik toch minimaal 1 gezin kan tegenhouden nadat ze deze forum hebben gelezen.

De groeten

fleurtje09
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2008 13:39

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door fleurtje09 »

GEZOCHT MENSEN DIE GEZAMELIJK GERECHTELIJKE STAPPEN WILLEN ONDERNEMEN TEGEN DEZE OPLICHTERS.WIJ WACHTEN AL VANAF JANUARI OP ONZE KEUKEN VAN BIJNA 16.000 EURO. NA 4 KEER DE KANS TE HEBBEN GEKREGEN OM HET TE HERSTELLEN HEBBEN WE NOG NIET WAT WE BESTEWLD HEBBEN,MAAR KLANTVRIENDELIJKHEID,COMMUNICATIE DAAR HEBBEN ZE BIJ BRUYNZEEL NOOIT VAN GEHOORD. WEL WETEN ZE HOE JE JE ARROGANT MOET GEDRAGEN EN HOE JE MOET LIEGEN EN BEDRIEGEN. IK DENK DAT ZE DAAR BEDRIJFSOPLEIDINGEN IN KRIJGEN.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door 16again »

GEZAMELIJK GERECHTELIJKE STAPPEN
Hoezo gezamenlijk?
Dit soort zaken laten zich moeilijk combineren, je zult naar mijn idee dus zelf naar rechter of geschillencommissie moeten stappen.

Anette60
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jul 2010 20:55

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door Anette60 »

Tjee wat een ellende allemaal zeg..............
Ik heb jaren bij Bruynzeel gewerkt tot +/- 15 jaar geleden en altijd met plezier er ging wel eens wat mis maar dat werd altijd naar behoren opgelosd.
Hebben jullie de keuken van een dealer of bij een verstiging van Bruynzeel zelf???
Je zou je klacht rechtstreeks naar de fabriek kunnen sturen en proberen om daar je gelijk te krijgen.
Succes

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Beste Anette60, het klantencentrum zit op de "fabriek". Dealers en franchisers van Bruynzeel zijn er zo goed als niet meer, het zijn (bijna) allemaal eigen winkels met 1 centraal aanspreek-afhandel en service punt.

fmartini
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 sep 2010 17:37

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door fmartini »

31.10.2010
Directeur van Kemie geweest. Onbeschofte man, zei dat het blad zo hoorde, maar bood wel een nieuw ander blad aan waar we voor moesten bijbetalen. Wij wilden hetzelfde blad, maar dan zoals we het gezien hadden in de showroom. Dat was er niet.
Ondertussen heeft Bruynzeel, die het blad wel afkeurde een nieuw blad geleverd van de firma Jetstone, zonder bijbetaling. Bijna dezelfde kleur en wel naar onze zin. Bij het plaatsen van dit blad hoorden wij dat er nog iemand zo'n lelijk blad van Kemie had, wat ze ook moesten vervangen.

Overigens hebben wij ook problemen met de vlakscherm afzuigkap van ATAG ( WV9211LM). Deze is al 3 x vervangen, maar hij maakt nog steeds een enorm kabaal. Blijkbaar worden deze niet gecontroleerd als ze de fabriek verlaten. Wij kozen voor een duurdere uitvoering met 56 db wat de stilste zou zijn, omdat we een open keuken hebben.
Hier zijn we nu met Bruynzeel over bezig. Wordt vervolgd, we zijn benieuwd wat Bruynzeel voor ons gaat doen.

grentyr
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 nov 2010 21:35

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door grentyr »

Hallo allemaal, dat jullie zo'n slechte ervaring hebben met dezelfde leverancier is niet leuk, tip voordat je een keuken aanschaft, kijk om je heen, gebruik google en vraag andere mensen hun mening en ervaring, bespaart een hoop ellende, Bruynzeel brengt het er slecht van af in deze, het kan en moet beter maar hoe, vraag het mij en ik help je, ook met bestaande klachten, gr grentyr.

Pandapanda
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 okt 2010 15:26

Re: Mijn ervaring met Bruynzeel Keukens

Ongelezen bericht door Pandapanda »

Jawel, ook wij zijn al maanden bezig, en vandaag weer voor de zoveelste keer gebeld met Bruynzeel.
De keuken komt uit duitsland (hebben zelfs een sticker van Schuller mobelwerke in het keukenkastje zitten, maar de mevrouw van de klantenservice vertelde nog vandaag doodleuk dat het echt van bruynzeel zelf is.....
14 september is de keuken geplaatst, hulde voor het montage bedrijf, ze deden het met zijn tweeen en waren in een dag klaar. Maar toen begon de ellende..
we hadden ook alles van te voren betaald (je weet wel, 10 dagen).
De afzuigkap, ons zorgenkindje, kon niet geplaatst worden, de schacht miste namelijk, (er moest in de rvs schacht aan de voorkant een gat in voor de afzuiging en op maat gemaakt). De combiquooker was de verkeerde zodat we geen warm water uit de gewone kraan hebben, de bovenkasten waren verkeerd, er zat geen verlichting in.
Vervolgens moet je zelf bellen met de klantenservice, ze zullen uit zichzelf geen contact met je opnemen..
Uiteindelijk een officiele klachtenbrief gestuurd, antwoord gekregen waarin stond dat het week 46 zou worden voor ze het op konden lossen. Dit gebeurde ook.
Maar...
nu zitten we in week 48 en ik heb nog steeds geen warm water in de keuken, het mengventiel wat tussen de boiler moest is niet geleverd terwijl het er wel zou moeten zijn. Wel hangt de afzuigkap eindelijk, na maanden in de kamer te hebben gelegen, dankzij het montage bedrijf, weer alle hulde voor hun. De bovenkasten hangen, maar ik heb nog steeds geen licht, want de stekkers zaten niet in de doos.
Helaas bleek dat de scharnieren van een bovenkast kapot zijn, de kast gaat niet meer dicht (nieuw probleem).
Dus omdat we natuurlijk nog steeds niets hoorden van Bruynzeel zelf, zelf maar weer gebeld vandaag, zit ze weer te liegen. Ze beweert zelf dat de monteur 26 november is geweest (houdt ze bij hoog en laag vol) terwijl die man echt 19 november is geweest, het mengventiel is ZOEK, dat is bij hun de oplossing voor alle problemen die er zijn, alles is altijd zoekgeraakt.
Nu wordt in week 1 2011 de rest van de problemen opgelost, en als het goed is neemt de monteur van de combiquooker zelf contact met ons op..
in ieder geval willen wij bruynzeel nomineren voor de koude douche, wie doet er mee???

Gesloten