LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
MaXt0r
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:28

Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door MaXt0r »

Hallo allemaal,

Hier het eerste bericht op het Tros radar forum!

Mijn vriendin en ik hebben voor drie weken terug een bestaand huis uit 1935 gekocht. Wij gaan dit huis volledig renoveren. Een nieuw huis in een oud jasje dus!

Wij hebben ons bij vier verschillende keukenbedrijven laten informeren. Twee van de vier bedrijven vonden wij erg opdringerig. Zei wouden aan het einde van het gesprek maar al te graag een krabbel zodat zei de keuken mogen leveren. Ik weet niet of ik namen mag noemen, maar dit zijn de bedrijven: Mandemakers en Nieuwenhuis. Tot mijn verbazing kwam ik er achter dat Nieuwenhuis voor drie jaar terug ook overgenomen is door DMG (vroeger was dit een goed lopend familiebedrijf). Ook hebben wij Bruynzeelkeukens bezocht. Hier hadden wij een erg goed gevoel bij, maar naar het lezen van een aantal berichten op het forum heb ik mijn twijfels.

Maar goed. Om weer even in het verhaal te komen: Wij willen een witte zijdeglans hoekkeuken van 3.00 meter bij +/- 1.85/1.95 meter. Over het blad zijn wij nog niet uit. Ons budget is +/- 6.500,- euro. Dit is niet veel. Ik calculeer de verbouwing liever wat hoger dan te laag (in een oud huis kom je vaak voor verassingen te staan).

Wat zijn momenteel goede bedrijven waar het personeel niet gelijk begint te schreeuwen over kortingen etc...? En wat zijn nu goede merk keukens voor een normale prijs?

Ook hebben een aantal collega’s mij verteld eens naar Duisland te gaan om daar de keukens te bewonderen en naar prijzen te vragen.

Ik hoop dat ik hier wijzer van kan worden.

Alvast bedankt,

Groeten

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Eek »

Tsja wat wil je...

Probleem is een beetje dat de consument korting wil... Er zijn enkele keukenformules in NL die weinig tot geen korting geven,omdat deze al standaard verwerkt zitten in de prijs en deze doen het niet beter (eerder slechter) dan de formules die met korting schermen.
Psychologisch klinkt het voor de meeste mensen ook veel aantrekkelijker..ik heb 50% korting op mijn keuken "bedongen"en gratis montage (Yeah right) of ik heb mijn keuken voor een eerlijke prijs gekocht zonder korting.

Duitsland werkt precies hetzelfde als Nederland en is echt niet goedkoper. De psychologische drempel is zelfs hoger, ze gaan er namelijk van uit dat als jij zo'n eind rijdt naar hun showroom in Duitsland en je een offer doen, you can't resist je daar ook gewoon gelijk je krabbel zet ! Vergeet niet dat dit allemaal verkopers zijn, deze verdienen hun salaris met...je raad het al...verkopen, kan je ze moeilijk kwalijk nemen dat ze jou proberen te verleiden tot het kopen van hun produkt...zo werkt het nu eenmaal.

Wil je dat niet, kijk dan eens bij de Ikea of een bouwmarkt...

MaXt0r
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:28

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door MaXt0r »

Hallo Eek,

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat IKEA idd IETS goedkoper is dan een keukenbedrijf i.o.d. Het viel me toch tegen. Voor alleen wat kasten werk was ik al 2000,- euro kwijt. Dan komt je blad, apparatuur en inbouw er nog bij! Wat zijn nu goede keukenmerken? En wat zijn gode bedrijven in de regio Overijssel?

Groeten

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door jawi »

Wij hadden in ons eerste huis een ikea keuken (zat er al in bij de koop), en deze is ons prima bevallen.
Zelf hebben we bij ons huidige huis, en het huis wat we nu aan het bouwen zijn een keuken gekocht in Duitsland (Ardland), daar waren wij zeer te spreken over de prijs.

Ik raad je aan gewoon wat tijd te investeren, en bij 2 of 3 zaken een offerte op te vragen. Ik zou wel eisen dat je niets hoeft aan te betalen, immers in deze tijden gaan er genoeg zaken failliet, dus is aanbetaling nooit een goede zaak.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door kweenie »

MaXt0r schreef: Wat zijn momenteel goede bedrijven waar het personeel niet gelijk begint te schreeuwen over kortingen etc...?
De meeste bekende namen en door het hele land werkende keukenwinkels zijn van DMG, en dat zijn dus juist de bedrijven die beginnen met kortingen. Wil je dus een normale winkel, dan kun je beter eerst bij een klein bedrijf langsgaan. En die zijn in elke streek verschillend. Dat maakt het dus moeilijk om op dit forum een naam te geven van een goed bedrijf.

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door S. »

Wat als je nu eens een keukenzaak binnen zou lopen en vriendelijk zou vragen of ze aangesloten zitten bij de DMG-groep?
De toon is dan wel gezet, denk ik, en het personeel weet wat ze aan je hebben, zonder dat er al iets is uitgezocht of onderhandeld. :wink:

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

superkeukens wordt wel eens genoemd als zaak met scherpe prijzen, geen geouwehoer over kortingen etc., misschien dat je daar eens kan gaan kijken?

En vanuit overijssel is duitsland wrschnlk niet al te ver, je kan er altijd een meenemen in het prijsvergelijken.

Keukendealer
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:08

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door Keukendealer »

Geachte heer/mevr,

Laat u niet mislijden door kortingsverhalen, iedere keukenleverancier moet leven.
Dus korting verkopen is het makkelijkste wat er is. Er wordt gewoon anders gerekend. Het geen wat u wil is een keuken met alles er op en eraan voor een redelijke en eerlijke prijs, voor ieder budget is er wel iets.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Nieuwe keuken

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Laat u niet mislijden door kortingsverhalen
Doet u dit met opzet? :lol:

Gesloten