LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door peter248 »

Iemand een idee of Nuva keukens onderdeel is van de Mandemakers groep?

Wat is de algemene mening over Nuva keukens? Betrouwbaar? Goede service? Keuken in één keer goed of toch pas na een keer terug komen?

Ze geven in ieder geval best scherpe prijzen af. Is dat goed of slecht?

esja
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 okt 2006 14:15

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door esja »

nuva valt inderdaad onder de mandemakersgroep.
ik heb geen ervaring met nuva dus meer kan ik je niet vertellen.
succes verder!

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door peter248 »

Maar betekent "Mandemakersgroep" dan ook altijd wegwezen? M.a.w. niet met in zee gaan?

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door sjaalom »

niet bij voorbaat.
Ik heb er wél voor gekozen om niet met een DMG zaak in zee te gaan, maar dat komt nadat ik bij een 8-tal (achteraf gebleken) DMG keukenzaken ben gaan kijken in de regio (4 steden) en ik er uiteindelijk bij geen van allen een goed gevoel aan overhield (en het gevoel had voorgelogen te worden - geen offerte mee, 40% korting na pas 20 min. onderhandelen, dwang om handtekening te zetten onder een lege offerte, 'I make a special price for you' en dat soort taferelen). Niet om iedereen (of alle DMG partijen) over een kam te scheren, maar toen ik erachter kwam via dit forum dat ze deze praktijken erop na hielden en de service na 'scoren' van de handtekening allerbelabberst was, was het voor mij (over)duidelijk.

Aan de andere kant hoor ik van collega's die bij een DMG partij hebben gekocht weer positievere verhalen (maar die gingen alles zelf doen en kochten alleen de kasten).

En natuurlijk is (hoop ik dat) niet elke DMG zaak een slechte. Ik ga daarvan uit totdat ze het tegendeel bewijzen, in alle gevallen bleek achteraf, bewijzen ze het tegendeel als je met ze in gesprek bent, meestal bij het eerste gesprek al. Ben niet in alle DMG zaken in NL geweest dus ik kan niet generaliseren wat dat betreft.

Mijn advies: lees de vele topics op dit forum over DMG (en probeer te achterhalen welke winkels van hun zijn) en 'hun' werkwijze. Ga daarna eens praten bij Nuva en als ze na een eerste gesprek al een handtekening o.i.d verlangen, komen met de melding: alleen nu geldig, vaag doen over offertes, of alleen brutoprijzen meegeven en niet gespecificeerd, dan zou ik het weten: snel weg gaan en op zoek naar een andere zaak!

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door Deune »

Volgens mij niet hoor, als ik in de KvK kijk is op geen enkele manier te herleiden dat Nuva tot DMG hoort.....

sjaalom
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 nov 2006 19:51

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door sjaalom »

Meestal zijn die bedrijven allemaal onder een andere holding gestopt of moeilijk te herleiden waar het echt onder valt. Alleen insiders weten hoe/wat/waar en hier lopen er wel wat mensen mee uit de keukenbranche en zullen dat natuurlijk beter weten dan een leek als ik.

Ik heb een en ander even nagezocht hoe het zat met de hostingpartij van de website van enkele m.i. DMG zaken (mandemakers.nl, brugman.nl, keukenconcurrent.nl, keukenkampioen.nl, henryskitchens.nl, nuvakeukens.nl) op sidn.nl (vul het in, klik op zoek, en dan uitgebreid aanvinken en weer op zoek) en dit kwam er uit:

alle zo genaamde domeinnamen (dus ook nuvakeukens) zijn geregistreerd bij een partij in Tilburg (Estate), behalve henryskitchens, keukenmaxx, keukenluxx.
Ik vind het erg toevallig dat velen bij dezelfde zijn ondergebracht, alhoewel het natuurlijk niets hoeft te zeggen (het kan positieve mond op mond reclame zijn dat Estate een hele goede hoster is en daardoor keukenzaken bij deze zijn ondergebracht). Maar eerlijk gezegd: er zijn honderden hosting partijen in NL en ik weet uit ervaring dat in eenzelfde branche er maar weinig met dezelfde hosting partijen in zee gaan. Men kiest meestal een partij uit de buurt.
Daarnaast: Mandemakers komt uit ketsheuvel, 5km van Tilburg vandaan... Toeval?

Leuk, dat opsporen van toevalligheden op het internet... Maar het gaat wel erg ver vind ik, het gaat alleen om keukens kopen.
Transparantie binnen de branche kan geen kwaad maar helaas zoals met vele zaken: het kan en mag allemaal, monopolie, dwaze praktijken. Het is natuurlijk de consument die de beslissing neemt om onder bijv een leeg contract een handtekening te plaatsen. En dus eigenlijk eigen schuld, maar de manier waarop het wordt afgedwongen, dat is eignelijk niet te tolerern... Maar dat is mijn mening...

Back on topic zou ik zeggen

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door peter248 »

Ga daarna eens praten bij Nuva en als ze na een eerste gesprek al een handtekening o.i.d verlangen, komen met de melding: alleen nu geldig, vaag doen over offertes, of alleen brutoprijzen meegeven en niet gespecificeerd,
Eh nou ja... bijna helemaal goed...

We waren samen met vrienden daar. We gingen dus voor twee keukens. (Brutoprijzen zo rond de 22.000 en 30.000 euro.) En inderdaad het was een eerste gesprek. We zijn daar van 14:00 tot 19:00 geweest. Binnen die tijd werden twee offerteprijzen uitgerekend (niet via de computer maar op papier). Van de brutoprijzen ging al behoorlijk wat af, na drie keer teruglopen naar "de baas" ging er uiteindelijk nog meer van af. Maarrrr... deze prijs is nu alleen vandaag geldig, morgen niet meer, dan is de prijs 1.500 euro per keuken hoger... We hebben niet toegehapt. De offerte kregen we niet mee. (We kregen zelfs helemaal niets mee.) De opbouw van de kortingen, op apparatuur, werkblad, kasten, kregen we niet te zien.

Alhoewel we de prijzen voor de Systemat keukens bij Nuva een goed startpunt vonden hebben we er nog niet een goed "buikgevoel" bij. Bij een andere firma hebben we offertes van ProLine (ProNorm) en Schröder. We weten echter nog niet goed hoe we die kunnen vergelijken met Systemat.

Dus, we zijn er nog niet uit. Moeilijk hoor...

Deune
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2006 20:31

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door Deune »

Vreemd verhaal Peter, ik ben ook bij Nuva geweest en kreeg een gespecificeerde offerte mee, met brutoprijzen. Wij zijn toen de winkel uitgelopen, hebben een kop koffie gedronken thuis en hebben de keuken toen besteld. We hadden ook al een eerdere ervaring met Nuva en hun service is erg goed.

Daarnaast heb ik geen aanbetaling hoeven te doen en ik heb heel duidelijk gezegd dat ik alleen het materiaal bij levering betaal. De rest betaal ik cash na installatie. Wij hadden in ons oude huis ook een Hacker Systemat keuken en hebben hier in het nieuwe huis ook voor gekozen. Mooi spul;-)

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door reja »

We zijn daar van 14:00 tot 19:00 geweest.
Als je toch niet gaat kopen, wat doe je dan zo lang in de showroom.
Ik vind dat als een verkoper zolang met je bezig is geweest, hij/zij het recht heeft om om de order te vragen.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door loesjes »

ja vragen staat vrij natuurlijk, maar krijgen is een 2e he.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door reja »

Volkomen gelijk loesjes, maar wordt als klant dan ook niet boos als de verkoper na 5 uur een beetje drammerig gaat worden, want dat heeft deze klant dat zelf veroorzaakt.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door loesjes »

reja als ik het goed begrepen heb, ging het hier om 2 keukens van elk toch best wel een flinke prijs, dan vind ik 2.5 uur tijd per keuken niet echt bijzonder veel. Daarnaast kan ik heel goed begrijpen dat de klant gewoon het geheel thuis nog eens wil bepraten en bekijken.

Voor mij is het echt onbegrijpelijk dat er op zo'n moment met zo'n druk moet worden gewerkt naar de klant toe. volgens mij verlies je daar eerder mee dan dat je de klant wint.

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door peter248 »

@Deune

Bedankt voor je info. Het is goed ook positieve berichten te horen. Wij hebben helaas niets meegekregen. Ze adverteren er inderdaad ook mee dat je geen aanbetaling hoeft te doen. Dus dat geloof ik wel. Maar heb je het volledige bedrag bij levering van het materiaal betaalt? Of heb je de laatste 10% pas betaald na plaatsing? Overigens vond ik de Häcker Systemat ook erg mooi. Maar vraag ik me nog steeds af of deze kwalitatief beter is dan de ProNorm.

Je schrijft tevens dat de service van Nuva erg goed is. Weet je dat uit eigen ervaring? Kun je voorbeelden geven?

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door peter248 »

@reja
Volkomen gelijk loesjes, maar wordt als klant dan ook niet boos als de verkoper na 5 uur een beetje drammerig gaat worden, want dat heeft deze klant dat zelf veroorzaakt.
Boos waren we niet. We hadden van te voren al gehoord dat het mogelijk is dat ze drammerig worden. Het is alleen een beetje jammer dat de verkoper ook zo aandrong. Zeker omdat we bij het starten van het gesprek al duidelijk aangaven dat we diezelfde dag geen beslissing zouden nemen. Gedurende het gesprek hebben we dat zelfs nog een paar keer laten merken.

reja
Berichten: 106
Lid geworden op: 05 sep 2006 16:13

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door reja »

peter248

Ik heb er uit begrepen dat jullie met een ander stel waren dat ook een keuken nodig heeft, zijn jullie alle 2 door dezelfde verkoper geholpen of heeeft een ieder een eigen verkoper gehad?

MVG Reja

peter248
Berichten: 27
Lid geworden op: 24 nov 2006 15:51

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door peter248 »

We hebben gezamelijk met z'n vieren plus één verkoper aan één tafel gezeten. Alles werd geheel open doorgesproken zodat we wellicht ook tips van elkaar konden overnemen.

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door mar53 »

Als ik 5 uur met een klant aan tafel heb gezeten ( dan mogen het er ook 2 klanten zijn want dan willen ze toch dezelfde apparatuur blad etc.) vraag ik echt om de order.
Als er dan opeens iets uit die hoge hoed komt ben ik het zat.

We doen alles ik zeg ALLES om de klant naar tevredenheid te helpen.

Tijdens het ontwerp en de keuze van blad , apparatuur etc.etc.etc. krijg je 40.000 koopsignalen.

Uiteindelijk wil je de keuken toch verkopen en desnoods voor een bloedprijs.

Als er dan nog een keiharde "ik moet er nog een nachtje over slapen "
overheen komt Trap ik die ZOGENAAMDE KLANT de deur uit.

Zonde van m'n tijd en weer lekker focussen op een (zoals de meeste) fijne klant.

16again
Berichten: 16109
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door 16again »

Mar53,

Het gesprek van 5 uur kan in jouw ogen lang duren, de klant kijkt 10 a 20 jaar tegen die keuken aan (en moet er een flinke tijd centjes voor verdienen).

Volgens CBW voorwaarden behoort de klant een vrijblijvende offerte te krijgen, met standaard 18 dagen bedenktijd.
Die "minder fijne" klant heeft dus gewoon het recht om er nog een nachtje over te slapen, en als ik jouw reactie daarop lees, denk ik "fijne verkoper!"

Bloedprijs. Als ik zo'n kreet hoor, dan denk ik toch (gezien diverse verhalen op dit forum):
Wie z'n bloed....?

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door mar53 »

Nee 16agian,

Ik ben het absoluut niet met je eens.

Elke klant wordt met de allermeeste respect behandeld.
Iedereen die om een offerte vraagt krijg die ook.

Echter, Als ik 5 ( lees vijf ) uur lang heb gesproken met een klant dan wil die klant ook een keuken kopen. en ik MAG die keuken dan toch ook verkopen, toevallig ben ik naast ADVISEUR ook VERKOPER.(toch)

Als ik dan, na persoonlijk HEEL goed kontakt, ineens een NEE hoor haal ik alles uit de kast. Desnoods met de prijs.( doet zeer hoor, ik krijg ook op men lazer) Maar als ik de keuken, volledig naar zin en totaal HELEMAAL compleet mag leveren, zij de klant en ik toch gelukkig.

Lekker nog een nachtje over slapen?

ROT OP

Mijn kennis en tijd gebruikt.

Doei. ga maar naar de bouwmarkt of i.d.

Met de meest vriendelijke groet.

MAR53

catje1977
Berichten: 13
Lid geworden op: 19 okt 2006 19:52

Re: Nuva keukens onderdeel van de Mandemakers groep?

Ongelezen bericht door catje1977 »

het gaat zoals gebruikelijk weer erg vriendelijk allemaal.

Als keukenklant van een net nieuw aangeschafte keuken (van NUVA ja) vind ik nog steeds dat je als klant het recht hebt om te vergelijken en er over na te denken.
Als jij als verkoper gewoonm zorgt dat je inderdaad je ALLERbest hebt gedaan met BLOEDprijzen, dan komt die klant echt wel bij je terug, of heb je daar geen vertrouwen in??? (dan scheelt er wellicht toch iets aan je service of je prijs).

Bovendien begrijp ik dat de oprichter van dit tiopic geen 40.000 koopsignalen heeft afgegeven, maar juist heeft aangegeven (meerdere malen) dat vandaag de beslissing niet zou vallen! Dan had de verkoper dus ook kunnen kiezen voor een indicatieve prijs ipv 5 uur te gaan zitten.

Overigens, de reden dat wij naar NUVA zijn gegaan (na enkele andere zaken te hebben bezocht voor indicaties) was dat ons nieuwbouwproject met hen samenwerkt, en dat leverde korting op en aantrekkelijke voorwaarden. In mijn ogen zijn we perfect en vriendelijk geholpen (al was wel duidelijk een grote wens van de verkoopster dat we vandaag zouden beslissen-begrijpelijk) en we hebben die dag nog besloten (hadden immers al veel vergeleken) Ik wist dat we gewoon een redelijke prijs kregen voor wat we wilden en het was wel zo handig. Prima geholpen dus, maar misschien omdat we in een project zaten? Geen idee. Hoe de levering en service zal zijn moeten we nog afwachten... (eind 2007)

Groetjes
Cat

Gesloten