LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijs Keuken Siematic SC51

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door Sam33 »

We hebben gisteren een uitgebreid gesprek gehad met een goede en eerlijk bekend staande Siematic dealer. We hebben, zoals hier wel werd aangegeven, een open en eerlijk gesprek gehad waarin wij ons buget aangaven en we samen gingen kijken om een mooie keuken te ontwerpen binnen dat budget.

De keuken zal er als volgt gaan uitzien:

Een hoogglans magnoliawitte gelakte keuken, Siematic SC51. Alle appartuur van Atag, met zwart composieten aanrechtblad, en deurtjes voorzien van staafgrepen.

Blok van 240 breed met daarin van links naar rechts 1 hoge kast met magnetron en luxe oven boven elkaar, dan flessenkastje breedte 30 cm, ladekast 60 cm breed, weer kastje van 30 cm, dan hoge kast met koelvries-combinatie. Kookplaat 4 pits gas-op-glas, composieten werkblad met tevens composieten achterwand. Erboven krachtige vlakscherm afzuigkap en aan weerszijden 2 kastjes van 30 cm.

Ertegenover een schiereiland van 100x 200, met daarin een enkele vergrote (ingefreesde?!) spoelbak, chromen kraan en zeeppompje, en Quooker. Verder eronder de vaatwasser, 1 spoelkast en afvalemmer kast, en aan de andere kant van het eiland 2 kasten van 90 breed en 40 diep, met 4 x 45 deurtjes ervoor.

We hadden van tevoren aangegeven uit te gaan van een budget van 20000 euro, uitgaande van een U-opstelling. De verkoper kwam echter met deze eiland-opstelling, die ons veel mooier lijkt. Door deze opstelling hebben we echter veel minder kasten, geen carrousel of apothekerskasten, en aanzienlijk minder keukenblad nodig.

De verkoper begon toch te miepen over het budget, en zei dat we thuis nog maar eens goed moesten gaan rekenen (?!). Volgende week krijgen we de uitgewerkte offerte.

Ik ben een complete leek in keukenland, maar moet dit budget van 20.000 euro niet ruimschoots voldoende zijn voor de door mij geschetste keuken?! Of ben ik nu een zuunige hollander? :roll:

Kan iemand mij misschien van advies voorzien?

pgr
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2005 19:09

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door pgr »

Klinkt vreselijk duur... Ik zou elders nog een offerte aanvragen. En niet van tevoren je budget vertellen. Als je van tevoren je budget verteld, zal iedere verkoper proberen je spullen te verkopen waarmee hij maximaal winst maakt: dus zo goedkoop mogelijke spullen voor je 20.000 euro.

Wij hebben een L-opstelling 3x2.8 L-opstelling SL101 mat met composiet blad, luxe siemens apparatuur (oven-magnetron (duurste 42 liter), een na duurste vaatwasser, inductiekookplaat, afzuigkap (recirculatie), koel-vriescombinatie), quooker. 2 x 100cm 3 laden, apart 2 x 60 hoge aparte kast met koelvries en oven, carousel hoekkast, de rest gewone kastjes. Beste offerte tot nu toe: 13.000 (inclusief plaatsing).

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door Sam33 »

Bedankt voor je reactie Pgr. Ik had zelf ook al het idee dat het best moet kunnen voor die prijs. En als ik lees wat jij allemaal krijgt voor je 13000 euro, heb ik eigenlijk weinig kasten ed voor veel geld.
Dat van tevoren vertellen van mijn budget heb ik eigenlijk gedaan nav dit forum, omdat dat vaak word aangeraden. Met een eerlijk (zelfstandige) keukenverkoper rond de tafel gaan zitten, je budget meedelen en daarbinnen samen proberen een mooie keuken samen te stellen. Maar wellicht had ik dat toch beter niet kunnen doen?!

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door Sam33 »

Overigens ben ik aan apparatuur, werkblad en gootsteen/kranen rond de 10.000 euro kwijt schat ik, de rest zit dus in kastjes en montage.

poortmh
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:52

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door poortmh »

pgr, waar heb jij die keuken vandaan?

PSV_Supporter
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:20

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door PSV_Supporter »

Let op dat je bij Siematic ook het merk zelf betaald!
Siematic straalt uit dat het kwalitatief super is etc. Echter er zijn genoeg merken die diezelfde kwaliteit hebben.

Overigens is een eilandopstelling altijd wel duurder dan een 'standaard' hoek of u keuken. Al is het maar omdat er meer zijkanten zijn die afgewerkt moeten worden en het leidingwerk wat er apart naartoe gelegd moet worden. Een 'schiereiland' opstelling is wellicht een goede variant, die qua prijs ertussen zit.

pgr
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2005 19:09

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door pgr »

Ik heb de keuken nog niet gekocht, maar het scherpste aanbod was van:

http://www.kuechenprofi-gerwens.com

Ik denk zelf dat er nog wel 1000 euro vanaf kan en dan wil ik hem voor die prijs gewoon in NL zien te kopen.

pgr
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2005 19:09

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door pgr »

Overigens was onze apparatuur (Siemens en BRUTO prijzen) ca. 8000 euro en ons composiet werkblad (BRUTO) ca. 4000 euro...

PSV_Supporter
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:20

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door PSV_Supporter »

Siemens bruto prijs 8000 euro moet je voor ca. 5000 euro netto mee kunnen nemen. Afhankelijk van de apparaten misschien zelfs nog voor veel minder.
Bij een andere keukenleverancier in Duitsland, Altenberger, waren ze behoorlijk sterk op Siemens gericht. Dat deden ze ook om sterke kortingen te krijgen op de inkoop. Dat scheelde uiteraard ook weer voor ons.
Wat bruto 11000 euro kost, kostte ons daar 6500 euro.

PSV_Supporter
Berichten: 26
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:20

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door PSV_Supporter »

Trouwens: Als je nog 1000 euro eraf kan babbelen in Duitsland dan vind ik dat knap. Mijn ervaring is dat ze vrijwel alles netto prijzen en dat daar nauwelijks meer in te onderhandelen is.
En die prijs dan in Nederland krijgen is helemaal lastig. O.a. vanwege een hogere BTW kunnen ze hier in Nederland niet 100% concureren met Duitsland. Mij is het niet gelukt. Wel benaderd tot 95%.

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door Sam33 »

Onze Atag-apparatuur komt op adviesprijs 7500, en we hebben daar 6000 euro voor ingecalculeerd. Dan komen we toch aardig in de juiste richting denk ik?

Pfffff

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 03 nov 2007 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door Sam33 »

Bedankt voor de info Pfffff!

Overigens PSV-supporter, vind ik wel dat je de kwaliteit eraan afziet bij Siematic. We zijn ook naar diverse andere merken keuken wezen kijken oa. Leicht, en qua degelijkheid (voor zover ik daar zo over kan oordelen) scoort Siematic bij mij toch erg hoog. Alleen al de scharnieren en speling/vering in de lades, die zijn bij Siematic duidelijk erg goed. En dat je daar wat meer voor betaalt, vind ik niet zo erg voor een product dat lange tijd een blikvanger in mijn woonkamer is (open keuken).

Sam33
Berichten: 26
Lid geworden op: 08 jan 2006 20:49

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door Sam33 »

Pgr, ik moet je gelijkgeven vrees ik... Van de week de offerte gekregen, en de verkoper kwam bijna exact op het door ons vermelde budget van 20.000 euro uit, rara hoe kan dat :cry: De offerte kregen we niet mee, tekening ook niet, pas als we met hen verder in zee zouden gaan.

Ik kijk dus nog even verder.. :roll:

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Prijs Keuken Siematic SC51

Ongelezen bericht door hera »

Ik las ergens anders dan Siematic dealer in Beverwijk niet duur was. Misschien kan je t daar uit laten rekenen als die niet al te ver uit de buurt is?

Gesloten