LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Quooker informatie

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Telecy
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2006 11:09

Quooker informatie

Ongelezen bericht door Telecy »

Pannelleden,

Ik ben ook bezig met een nieuwe keuken en twijfel over de aanschaf van een Quooker. Niet qua gebruikersgemak (die is top) maar over de kosten. Ik heb uitgerekend dat bij een vebruik van 800 watt (0,8Kw) per uur (opgegeven via website) het verbuik neerkomt op ca 1.300 euro per jaar. Net als een oven op 180 graden zal die af en toe uitspringen en vervolgens weer aan waardoor ik het bedrag wel door 3 kan delen. Kom ik uit op ca. 400 euro per jaar.
Quooker zelf (ik heb hen gemaild) geeft aan dat de Quooker maar 1/80 deel verwarmt en dat daarmee de kosten op ca. 15 euro per jaar komen, vanwege de goede isolatie. Dit lijkt mij onhaalbaar maar ik ben niet technisch...

Heeft iemand een aanvullende reactie...

Mvg.

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Van onze keukenleverancier hebben we begrepen dat het verbruik reuze meevalt. WE zijn er overigesn erg tevreden mee. Sercvce is ook goed. Toen hij het bij instaleren niet deed kregen we meteen een nieuwe.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door 16again »

Ik gebruik dagelijks zo'n ding. Als het element verwarmt dan brandt er een klein rood lampje op de kraan. Aan de verhouding aan/uit tijd van dit lampje kun je het jaarlijkse verbruik schatten.

Dit lampje zie ik eigenlijk alleen branden na tappen van water, dus het getal 1/80 klinkt mij waarschijnlijker dan 1/3.

Mr.P
Berichten: 195
Lid geworden op: 01 okt 2005 10:24

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door Mr.P »

Met de kosten van een Quooker valt het best wel mee.
Ik kan mij een test herrinneren (dacht van de consumentenbond) tussen een keteltje water en de Quooker. Kosten waren iets van 100 euro per jaar tegen 50 euro voor de ketel (excl. elke 3 jaar en nieuwe ketel) water.

Voordelen : direct 100 gr water, geen open vuur en hete ketel
Nadelen : minder ruimte in de spoelkast, extra kraangat op het blad (of de spoelbak)

Wat mij betreft een aanrader.

Mr.P.

poortmh
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:52

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door poortmh »

Wat kost een quooker dan?

Juleh
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 dec 2005 13:32

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door Juleh »

Iets van 700 euri geloof ik.

Telecy
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jan 2006 11:09

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door Telecy »

De Quookers kosten rond de 800 euro (zie www.quooker.nl).

Pfffff

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 08 sep 2007 00:49, 1 keer totaal gewijzigd.

QB
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jun 2007 08:51

Re: Quooker informatie

Ongelezen bericht door QB »

Reactie op Telecy:

De aansluitwaarde staat los van het verbruik. De Quooker verbruikt in standby-stand 10W per uur. Dit is op jaarbasis 87,6 KWh, wat ongeveer overeenkomt met € 19,30 (ca. € 0,05 per dag).

Op het moment dat er getapt wordt, gebruikt de Quooker 1600W om te verwarmen. Hoe hoger het wattage van het verwarmingselement, hoe sneller het water weer op temperatuur is. Dit betekent dat er geen verschil is in stroomverbruik tussen de 1600W PRO3-VAQ en de 2200W en 3000W Combi's, alleen een verschil in opwarmsnelheid.

Het rendement van een Quooker ligt veel hoger dan dat van bijvoorbeeld een keramische- of inductie kookplaat. Er gaat namelijk bij het verwarmer nagenoeg geen energie verloren. Dit betekent dat een Quooker per definitie bij het opwarmen veel energiezuiniger is.

Ik hoop hiermee alle fabels rond de Quooker uit de wereld te hebben geholpen.

Ronald

Gesloten