Quooker kraan defect

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Tom1999
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2022 16:24

Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Tom1999 »

Onze Quooker kraan werkt niet goed meer. Als je naar de betreffende storing, het twee keer knipperen van de led gaat zoeken, lees je dat het systeem gereset moet worden. Echter dit werkt soms, dus niet altijd. Dus met de servicedienst van Quooker gebeld, die mij aangeven dat de hele kraan vervangen moet worden. Kost eigenlijk bijna € 700,- maar uit coulance hoef ik naar € 350,- (exclusief montage) te betalen. Los van het feit dat ik het niet echt acceptabel vind dat een kraan die zo duur is al zo snel kapot gaat nu in zijn geheel zou moeten gaan vervangen vind ik het ondanks de zogenaamde "coulance" nog steeds veel geld. En in plaats van het leveren van het losse schakelelement dat in de kraan zit, wat ze moeten bij Quooker toch ook aan het milieu, CO2 en Stikstof uitstoot denken, kan de hele kraan die verder nog prima werkt de container is. Hier krijg ik een vervelend onderbuikgevoel van en heb de zeer sterke indruk dat dit gewoon een verdienmodel van Quooker is. Is hier iets tegen te doen?

NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is snel kapot in uw geval?
Losse onderdelen maken is behoorlijk kostbaar. En losse onderdelen versturen is ook niet goed voor het milieu. Daarnaast is het openmaken en vervangen van onderdelen ook niet iets dat gratis gebeurd.
Als het een verdienmodel zou zijn, dan zou internet wel ontploffen. Het kan gewoon domme pech zijn, een productiefout of verkeerd gebruik. Alles is afhankelijk van het aantal keer gebruik en wat de leeftijd is van uw kraan.

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Bij de blokker verkopen ze waterkokers. Bent u voor een tientje klaar.
Wat een overbodig onzinluxe die quookerkranen.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door de auditu »

J. Deltoer schreef:
16 dec 2022 18:50
Bij de blokker verkopen ze waterkokers. Bent u voor een tientje klaar.
Wat een overbodig onzinluxe die quookerkranen.
Het is zooooo fijn om meteen kokend water te hebben als je het nodig hebt. Het scheelt ook weer een appataat op het aanrecht. En ze gaan echt niet allemaal zo snel stuk.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door crazyme »

Een quooker is met afstand de beste kokend water kraan die er is.

Kokend water is niet iets om zelf mee te gaan prutsen. Alleen al door de eventuele aansprakelijkheid snap ik quooker wel dat ze een kraamdeel sturen en geen losse onderdeeltjes.

Ik zou het gewoon doen. (Tenzij er nog garantie op zit, maar had u die kraan gratis ontvangen)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Jablan »

Tom1999 schreef:
14 dec 2022 11:41
Onze Quooker kraan werkt niet goed meer. Als je naar de betreffende storing, het twee keer knipperen van de led gaat zoeken, lees je dat het systeem gereset moet worden. Echter dit werkt soms, dus niet altijd. Dus met de servicedienst van Quooker gebeld, die mij aangeven dat de hele kraan vervangen moet worden. Kost eigenlijk bijna € 700,- maar uit coulance hoef ik naar € 350,- (exclusief montage) te betalen. Los van het feit dat ik het niet echt acceptabel vind dat een kraan die zo duur is al zo snel kapot gaat nu in zijn geheel zou moeten gaan vervangen vind ik het ondanks de zogenaamde "coulance" nog steeds veel geld. En in plaats van het leveren van het losse schakelelement dat in de kraan zit, wat ze moeten bij Quooker toch ook aan het milieu, CO2 en Stikstof uitstoot denken, kan de hele kraan die verder nog prima werkt de container is. Hier krijg ik een vervelend onderbuikgevoel van en heb de zeer sterke indruk dat dit gewoon een verdienmodel van Quooker is. Is hier iets tegen te doen?
In mijn ogen is de prijs in orde, een servicetarief.

Voor een echt antwoord op je vraag ontbreken twee dingen:
breien schreef:
16 dec 2022 19:08
Wanneer is de quooker aangeschaft?
Dat mis ik als relevante informatie.
Plus: hoe hard is het water bij jou? Dat heeft invloed op de gebruiksduur/levensduur van je Quooker.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U vermeld niet wanneer u het gekocht hebt. De regels over garantie staan op www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t/garantie.

U kunt terecht bij de verkoper, hun moeten de garantie binnen het garantie termijn uitvoeren. Indien de garantie verlopen is dan is elk vorm van coulance meegenomen.

Neem eventueel contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

LectoriSalutem
Berichten: 216
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Als je "het milieu, CO2 en Stikstof" hoog in je vaandel hebt, moet je helemaal geen Quooker willen....

peter17111962
Berichten: 578
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"Plus: hoe hard is het water bij jou? Dat heeft invloed op de gebruiksduur/levensduur van je Quooker.'
Hoe hard het water is??? Momenteel is het water in mijn vijver buiten erg hard, kan er zelfs op lopen.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

sneller en duurder dan dat je de kraan even open zet en verwarmd met gas>

NeoDutchio
Berichten: 12326
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Hawk-Eye schreef:
17 dec 2022 14:58
sneller en duurder dan dat je de kraan even open zet en verwarmd met gas>
Het ligt er helemaal aan van waar dat warme water moet komen. De ketel op zolder zorgt voor een langere tijd aan koud water. Een quooker of keukenboiler met zonnepanelen kan dan weer voordeliger zijn.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door moederslink »

Tom1999 schreef:
14 dec 2022 11:41
(...)Los van het feit dat ik het niet echt acceptabel vind dat een kraan die zo duur is al zo snel kapot gaat (...)
Kennelijk is deze kraan nog niet zooo oud , gezien deze tekst , maar TS is na deze ene post niet meer teruggekomen. Hopelijk komt ie nog terug en horen we het......wat ' zo snel ' is.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door BL2 »

En toch hebben de forumleden zich weer lekker vermaakt met dit topic, TS Tom1999 lijkt het topic al weer vergeten......

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door BreejKC »

...... of zijn kraan is inmiddels gerepareerd.

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Of hij heeft een waterkoker van een tientje aangeschaft :wink:

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door xflorisx »

Even de eerste post terug gelezen. Er staat echt dat het coulance is. Betekent volgens mij dat de kraan ver buiten de garantietermijn is. Stel de kraan is tussen de 5 en 8 jaar oud en zou nu al vervangen moeten worden, omdat er geen onderdeel te koop is. Ze willen je een nieuwe doen voor veel geld.
Wat vinden we daar van.
Dit is ongeveer hetzelfde als de discussie over de dure van Moof fietsen als er iets stuk is.

De discussie dat een waterkoker goedkoper is, is hier niet van belang. Is natuurlijk wel zo. Vele mensen die een nieuwe keuken kopen, wordt zo'n dure kraan aangesmeerd. Je wilt natuurlijk niet dat kennissen die jouw nieuwe keuken komen bewonderen vragen of er ook een quooker in zit.
In de keukenzaak is dat ook de eerste vraag van de verkoper als de keuken samengesteld moet worden. Dat is dan nodig om te weten voor de inbouwdiepte van de keuken. Bij ons was het antwoord in koor nee. Een hotfill boiler en een waterkoker is voor ons comfortabel genoeg.

In ons vakantiehuisje zijn we nog zuiniger. Daar is voor de verwarming alleen maar een houtkachel met een vlakke bovenkant. Daar passen 2 waterketels op. Binnen een half uur prima bijna kokend water voor de afwas.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

xflorisx schreef:
18 dec 2022 09:19
Vele mensen die een nieuwe keuken kopen, wordt zo'n dure kraan aangesmeerd. Je wilt natuurlijk niet dat kennissen die jouw nieuwe keuken komen bewonderen vragen of er ook een quooker in zit.
Heb je zelf ook in de gaten hoeveel vooroordelen en invullingen jouwerzijds er in deze zinnen zitten?

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door 16again »

xflorisx schreef:
18 dec 2022 09:19
Even de eerste post terug gelezen. Er staat echt dat het coulance is. Betekent volgens mij dat de kraan ver buiten de garantietermijn is.
Als dat al waar is, blijft staan het conformiteitsvereiste

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door xflorisx »

Moneyman schreef:
18 dec 2022 15:19
xflorisx schreef:
18 dec 2022 09:19
Vele mensen die een nieuwe keuken kopen, wordt zo'n dure kraan aangesmeerd. Je wilt natuurlijk niet dat kennissen die jouw nieuwe keuken komen bewonderen vragen of er ook een quooker in zit.
Heb je zelf ook in de gaten hoeveel vooroordelen en invullingen jouwerzijds er in deze zinnen zitten?
Ja, hoor. Is dat erg.

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

xflorisx schreef:
18 dec 2022 17:35
Moneyman schreef:
18 dec 2022 15:19
xflorisx schreef:
18 dec 2022 09:19
Vele mensen die een nieuwe keuken kopen, wordt zo'n dure kraan aangesmeerd. Je wilt natuurlijk niet dat kennissen die jouw nieuwe keuken komen bewonderen vragen of er ook een quooker in zit.
Heb je zelf ook in de gaten hoeveel vooroordelen en invullingen jouwerzijds er in deze zinnen zitten?
Ja, hoor. Is dat erg.
Ja. Dergelijke tendentieuze opmerkingen voegen niets toe, maar geven wel een onnodig en onjuist waarde-oordeel over TS en anderen.
16again schreef:
18 dec 2022 17:01
xflorisx schreef:
18 dec 2022 09:19
Even de eerste post terug gelezen. Er staat echt dat het coulance is. Betekent volgens mij dat de kraan ver buiten de garantietermijn is.
Als dat al waar is, blijft staan het conformiteitsvereiste
Uiteraard. Maar dat TS daar iets aan zou hebben, is nog niet gebleken.

Plaats reactie