Quooker kraan defect

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi allemaal, er ontstonden hier twee lange zijsporen in de discussie, die heb ik ingekort. Maw, ik heb wat offtopic reacties verwijderd. Graag weer ontopic nu.

Groeten,
Radar Internet^EV

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Zwartkate »

In de handleiding staat:
[img] D:\Quooker.jpg [/img].

Ook kun je nog proberen de aansluiting op de Quooker te verwisselen.
Dat wil zeggen aan de achterkant zitten twee aansluitingen voor het 'dunne' zwarte draadje met een stekkertje.
Probeer het stekkertje in de andere aansluiting te stoppen.

Sterkte ermee.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Zwartkate »

Het plaatje zou een stuk uit de handleiding moeten zijn. Daar staat dat gemiddeld eens per vijf jaar onderhoud aan het reservoir gepleegd moet worden afhankelijk van de waterkwaliteit. Hoe harder het water, des te eerder. Om te bepalen of er onderhoud gepleegd moet worden:
- komt het kokend water krachtig en bruisend uit de kraan
- of de straal voldoende volume geeft (geen dun straaltje)
Als de kracht en/of het volume niet verbeteren door ontkalken van het kraanzeefje, moet er onderhoud gepleegd worden.
Een installateur kan dat doen maar u kunt ook zelf een onderhoudspakket bij de serviceafdeling aanvragen.

Of dit het probleem oplost, kan ik niet zeggen. Misschien wel de moeite van het proberen waard.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zwartkate schreef:
23 dec 2022 14:30
Het plaatje zou een stuk uit de handleiding moeten zijn.
Je linkt nu naar je eigen harde schijf, dat werkt natuurlijk niet. Je moet linken naar een url, dan werkt het wel.

Zwartkate
Berichten: 46
Lid geworden op: 22 mar 2006 15:41

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Zwartkate »

@Moneyman, bedankt.

Op de site van Quooker staat wat je kunt doen als het lampje 2x knippert. Verwisseling van het stekkertje, zoals ik eerder schreef, heeft bij mij geholpen.

ronwilwijdeveld
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 sep 2017 16:18

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door ronwilwijdeveld »

Die Qokerkranen is een overbodige luxe waar we als consument niet op zitten te wachten.
Al die overbodige luxe waar we niet op zitten te wachten doet ons met zijn allen nu de das om.
We betalen ons o.a. nu blauw aan energie lasten.
We zijn door de fabrikanten ( de kapitalisten) gek gemaakt om alles maar te willen en te kopen.
Voor wie is dit goed????

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Moneyman »

ronwilwijdeveld schreef:
24 dec 2022 12:19
Die Qokerkranen is een overbodige luxe waar we als consument niet op zitten te wachten.
Onzin. Als niemand erop zat te wachten, was het product er niet. Spreek gewoon voor jezelf en koop hem dus niet, maar laat anderen in hun waarde.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door de auditu »

xflorisx schreef:
18 dec 2022 09:19
Een hotfill boiler en een waterkoker is voor ons comfortabel genoeg.
Een hotfill boiler en een waterkoker vergeleken met een alles-in-een apparaat als een Quooker?

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door xflorisx »

Ja, mag dat. Heb ik trouwens al eerder gevraagd.
Maar koop gerust zo'n Quooker hoor. Ik zit er niet mee. Maar alleen als je dat zelf wilt en niet voor de buren.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door Justmeagain »

ronwilwijdeveld schreef:
24 dec 2022 12:19
Die Qokerkranen is een overbodige luxe waar we als consument niet op zitten te wachten.
Al die overbodige luxe waar we niet op zitten te wachten doet ons met zijn allen nu de das om.
We betalen ons o.a. nu blauw aan energie lasten.
We zijn door de fabrikanten ( de kapitalisten) gek gemaakt om alles maar te willen en te kopen.
Voor wie is dit goed????
Alles wat luxe is is overbodig maar een Quooker is een zeer comfortabele aanvulling in keukens waar veel wordt gekookt (direct kokend water) of waar veel thee of soepjes worden gebruikt. Er zijn duizenden overbodige luxe producten maar zodra ze iets toevoegen en er vraag naar is verdienen ze gewoon een plek op de markt. Veel anti Quooker consumenten hebben maar 1 probleem met de Quooker en dat is de prijs.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Quooker kraan defect

Ongelezen bericht door de auditu »

ronwilwijdeveld schreef:
24 dec 2022 12:19
Die Qokerkranen is een overbodige luxe waar we als consument niet op zitten te wachten.
Al die overbodige luxe waar we niet op zitten te wachten doet ons met zijn allen nu de das om.
We betalen ons o.a. nu blauw aan energie lasten.
We zijn door de fabrikanten ( de kapitalisten) gek gemaakt om alles maar te willen en te kopen.
Voor wie is dit goed????
Zoek eens op internet met zoekwoord "stilstandverlies" betreffende boilers en quooker. Het blijkt dat een Quooker geen energieslurper is.
Vindt u een magnetron ook overbodige luxe? Gaat het woord luxe altijd samen met overbodige? Onbekend maakt onbemind, dat heeft niets met buren te maken.

Plaats reactie