Schadevergoeding keuken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Schut88
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2022 21:29

Schadevergoeding keuken

Ongelezen bericht door Schut88 »

Goedenavond,

Wij hebben 11 maanden geleden een keuken besteld. 2 kasten zijn verkeerd besteld, dit is voor levering al aangegeven (deze fout moest ik uit de technische tekening halen) en de kasten zouden opnieuw besteld worden. Dit heeft allemaal erg lang geduurd. Vervolgens;
- in juni ergens voor transport is één van de kasten gesneuveld
- in augustus zijn ze geleverd, bleek eentje alsnog verkeerd
- afgelopen week opnieuw geleverd maar die bleek wederom kapot
We zijn er inmiddels een beetje klaar mee en dat begrepen ze ook. Elke keer moeten we er ook weer zelf achterna. Zeker 30 belletjes/mailtjes heeft dit al gekost, niets gaat vanzelf.
Nu hebben we aangegeven dat we aan een schadevergoeding zitten te denken. Dit gingen ze bespreken en we kregen het idee dat ze ons een voorstel gaan doen. Wat is voor zoiets een redelijke schadevergoeding? Het gaat om een keuken van 12.000eu.
Ben benieuwd wat jullie redelijk zouden vinden? De kast staat precies richting de woonkamer, eetkamer, hal, speelkamer en kantoor. Beetje de spil van het huis en kijken dus als die tijd tegen een verkeerde, niet gemonteerde kast met koelkast (zonder frontje) aan. Doordat de kast nog niet is geplaatst is ook de plint en het zijpaneel niet geplaatst.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Schadevergoeding keuken

Ongelezen bericht door crazyme »

Voor een schadevergoeding moet er schade zijn.

Ik begrijp dat het langer duurt dan gepland, maar dat de keuken wel (uiteindelijk) wordt geleverd zoals afgesproken.

Dan zie ik niet direct schade.

Wel ongemak, maar geen schade.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Schadevergoeding keuken

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als het uiteindelijk allemaal goed komt en de keuken naar wens is, is er niet echt sprake van financiële schade, wel van een beroerde gang van zaken en een hoop chagrijn.

Een bedrijf dat begaan is met zijn klanten én met zijn reputatie zal toch wel een gebaar willen en moeten maken dat een bos bloemen overstijgt.

Mij lijkt een gebaar van enkele honderden euro's niet onredelijk; dat kan natuurlijk ook in de vorm van het niet in rekening bregen van bv een kast.

Schut88
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 jan 2022 21:29

Re: Schadevergoeding keuken

Ongelezen bericht door Schut88 »

Misschien is schadevergoeding niet het juiste woord en moet ik spreken over een ‘genoegdoening’.
Ik had er ook anders in gestaan als de desbetreffende partij elke keer uit zichzelf zou bellen met ‘heel vervelend maar de kast is kapot gegaan en we hebben direct een nieuwe besteld’. Het ligt natuurlijk niet allemaal in hun invloedssfeer.
Nu moeten we zelf 3x bellen waar de kast blijft en dan krijgen we te horen dat de kast 2 weken daarvoor kapot is gegaan. En dan moeten we ook nog vragen of ze een nieuwe willen bestellen. Daardoor duurt het allemaal onnodig lang en hebben wij er onnodig veel werk aan (ik heb bijv. een tekening moeten maken wat er niet goed was aan de kast en toen geloofde ze het alsnog niet dat het niet goed was, pas toen er iemand langs was geweest gingen ze een nieuwe bestellen). Zit dus vooral frustratie in het proces en hoe ermee om wordt gegaan.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Schadevergoeding keuken

Ongelezen bericht door BreejKC »

De huidige keukenfabrikant (niet uw leverancier) is kennelijk niet in staat binnen redelijke termijn de juiste materialen te leveren. Ik denk dat deze inmiddels voldoende kansen heeft gehad de fout te herstellen.

U lijkt me technisch goed in staat wat er nu nog moet gebeuren om de keuken volgens uw wensen af te maken. Informeer eens bij een gerenommeerde keukenfabrikant, bijvoorbeeld Bruynzeel in Nederland, wat dit nog moet gaan kosten en stel uw leverancier voor daar de ontbrekende materialen te laten fabriceren en leveren.

Is uw leverancier trouwens bij het CBW aangesloten? Lukt dit voorstel niet dan kunt u deze kwestie ook nog aankaarten bij De Geschillencommissie van deze branche.

Marktkenner
Berichten: 230
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Schadevergoeding keuken

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Wat Crazyme ook al zegt:
uiteindelijk zal het goed komen en kunt u genieten van de door u bestelde keuken. Dat niet alles vlekkeloos is verlopen wordt beaamd door de verkopende partij. Als ze inderdaad geven om hun naam en reputatie kunnen zij u iets bieden als genoegdoening voor de sores en het constante 'achter de broek aanzitten'.
Als u een klant van mij was zou ik de oplossing zoeken in een mooie accessoire voor bij de keuken zoals bijv. een mooie messen- of pannenset, een ingebouwd zeeppompje, iets van verlichting of iets wat u wellicht eerst geschrapt heeft vanwege budget?

U kunt zelf ook vast iets verzinnen. Geld is ook maar geld en gaat dan op aan iets anders. Ik vind het altijd leuk om iets tastbaars kado te doen waar je nog lang plezier van hebt en er toch elke keer aan herinnert dat je dta hebt gekregen voor alle moeite die je hebt moeten doen.
Eigenlijk gewoon netjes oplossen dus.

Plaats reactie