LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] siemems kopen in duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
arievdberg
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 sep 2009 08:00

siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door arievdberg »

Allereerst dank voor de vele informatie op dit forum. Ook wij staan voor de aankoop van ene nieuwe keuken en willen die eigenlijk in Nederland bij een kleinere keuken zaak kopen.
Voor de appartuur neigen we nu naar Siemens (door eigenlijk iedereen genoemd als hoegere middenklasse en ik heb geen vervelende dingen over de service gelezen). En ook voorhet feit dat nadrukkleijk gesteld wordt dat deze apparatuur in Duitsland (veel) goedkoper zou zijn dan in Nederland. Het gaat om een heteluchtoven 45 cm, combimagnetron 45 , (glas op) gaskkookplaat , inbouwkoelkast 102 cm, vaatwasser 60 cm AAA, en afzuiging 90 cm

Weet iemand een (internet) zaak in duitsland ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

Een site zoals idealo.de (en nog wat meer) is vergelijkbaar met de nederlandse kieskeurig. Zo kun je voor een specifiek product de prijzen bij NL en D internetwinkels vergelijken. In het algemeen scheelt dat trouwens niet heel veel.

Let er wel op dat je een 'internationaal' apparaat koopt, en dat je niet bv. een oven hebt die alles alleen in het Duits heeft...

stofzuigertje

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor de garantie moet U ook in Duitsland zijn dus of dit voordeel nog leuk is als er een fout in zit?
Ik heb liever Nederlandse garantie en soms is het hier zelfs gelijk of voordeliger dan Duitsland, alleen de adviesprijzen zijn hier erg hoog.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door jawi »

garantie is gewoon internationaal, je kunt dat dus gewoon via Siemens in Nederland afhandelen.
Wij kregen bij ons vorige huis zowel in NL als D de brochure van Siemens mee, en dan zie je inderdaad dat de adviesprijs in de duitse folder ongeveer de helft lager is, vandaar ook dat je in NL zogenaamd 50% korting krijgt, de netto prijzen (na korting) waren behoorlijk vergelijkbaar

stofzuigertje

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Importeurs mogen bij grijze import service weigeren tenzij je verhuisde en het zo hebt meegenomen.

Dit is tevens een markt bescherming en in grensgebied zullen ze dit eerder accepteren dan waar ik woon.
Sony heeft ook wel eens moeilijk gedaan als je tijdens vakantie iets koopt.
Een grote TV is dus grijze import maar Foto Camera is wel normaal als je huidige stuk ging dus per product mogen sommige wel eens iets weigeren.

Verder zijn er Importeurs die zelfstandig zijn en eigen import bedrijven en dat maakt dus ook veel uit.
Dus wie is de eigenaar van het import bedrijf en soms lijkt het een Fabriek maar is het toch een zelfstandige...

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door legoleek »

Je kunt gewoon siemens in Duitsland kopen, Ze zijn gewoon europees wettelijk verplicht om hier garantie te verlenen.

Vul al die garantie papieren in die je bij de apparaten krijgt, of meld ze aan op de website.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Ze zijn gewoon europees wettelijk verplicht om hier garantie te verlenen.
Siemens wel........de verkopende partij niet!

leandra1975
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 apr 2008 21:37

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door leandra1975 »

Op basis van Europese regels mag garantie niet worden beperkt door landsgrenzen. Maakt dus niets uit.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door kweenie »

De garantie mag dan misschien wel niet worden beperkt door landsgrenzen, er geldt nog wel de regel dat je bij problemen in eerste instantie bij de leverancier/winkelier moet zijn, en dus niet bij de importeur. Het kan een behoorlijk gedoe zijn als je bij problemen naar de Duitse winkelier terug moet.

jawi
Berichten: 68
Lid geworden op: 31 mar 2006 08:58

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door jawi »

De garantie mag dan misschien wel niet worden beperkt door landsgrenzen, er geldt nog wel de regel dat je bij problemen in eerste instantie bij de leverancier/winkelier moet zijn, en dus niet bij de importeur. Het kan een behoorlijk gedoe zijn als je bij problemen naar de Duitse winkelier terug moet.
Zal misschien best wel eens waar zijn, bij ATAG was het in ieder geval geen enkel probleem, en ik heb op dit forum al eens eerder gelezen dat Siemens er ook geen enkel probleem van maakt.

Maar ja, Nederlandse keukenverkopers vinden het prettig om Duitse zaken zo negatief mogelijk neer te zetten.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

Maar ja, Nederlandse keukenverkopers vinden het prettig om Duitse zaken zo negatief mogelijk neer te zetten.

Dat niet , wordt wel een beetje moe van al die succesverhalen die nooit onderbouwd worden met een 100% te controleren offerte.

Anyway, wij dachten een zijstraat ontdekt te hebben waarbij we gebruik kunnen maken van inkoop via de Duitse leverancier. Mooie aanbiedingen maar meestal de niet gewilde modellen en mensen willen nu eenmaal het laatste model.

Daarbij komt dat de 4 apparaten = 5 jaar garantie bij Bosch en Siemens een extra toevoeging van de Nederlandse importeur is. Omdat de klant graag toch die extra zekerheid wil wordt vaak toch gekozen voor de normale weg van bestellen. Dat er een paar Duitse winkels zijn die ook 5 jaar garantie via diezelfde actie weggeven moet toch al laten zien waar zij hun spullen inkopen........nou? Juist, gewoon bij de Nederlandse importeur. Dus hoe groot kunnen de verschillen dan nog zijn tussen een Ned. en D. offerte.

Jammer genoeg zal er aan deze discussie nooit een einde komen. Geruchten gaan wel dat Ben zijn koophonger stilt in het grensgebied. Das gemakkelijk, als je dan eerst in Goes bij Keukenconcurrent bent geweest dan weten ze in Nordhorn met 1 druk op de knop wat er geoffreerd is. Hoef je helemaal geen tekeningen en offerte meer mee te nemen!!

Niks tegen Duitsers, integendeel.

MVG

JBnl
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 apr 2006 12:27

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door JBnl »

Goeiedag,

Ik heb een keuken in duitsland gekocht ook met siemens app.
Daarbij heb ik 5 app, en kreeg netjes van de keuken leverancier een formulier erbij hoe ik alles moest invullen op de nederlandse website van siemens om in aanmerking te komen voor 5 jaar nederlande garantie.

Ik vervolgens alle gegeven van de app bijeengezocht (nr die in het app zelf staan en identiek zijn) vervolgens op de nederlandse website ingevuld en aangegeven wie mijn keuken dealer was, deze stond niet in de lijst maar erbij netjes vermeld met de gegevens.

Volgens krijg ik 2 weken later netjes een keurig mapje van Siemens NL met alle identieke gegevens van mijn app en tevens correct ingevuld wie de keuken dealer was ( Een duitse keuken dealer ) en een certificaat waar duidelijk opstaat 5 jaar Garantie, en zodra er iets is gewoon het NL nummer bellen, en deze map laten zien zodra de monteur er is. Dit werd ook zo verteld door Siemens NL aan de tel bij navraag.

Dus kortom het kan gewoon en het klopt gewoon, en idd de prijzen van siemens in duitsland waren heel anders dan in nederland, dit heb ik vergeleken met 5 andere keuken dealers in nl.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Is LEZEN nu zo moeilijk?

Alle fabrikanten hebben de plicht grensoverschrijdende service te verlenen, de wettelijke plicht om deze service te verlenen van een verkooppunt verschilt per land...........dus in duitsland geldt een ander consumentenrecht bij een overeenkomst en die is beduidend minder gunstig als in nederland. Dat doet NIETS af aan de kwaliteit van het product of de service van de fabrikant (die verschilt hooguit per merk).

Ik heb geen hekel- EN geen concurrerende last van duitse keukenzaken.....ik heb alleen last van consumenten die achteraf klagen, terwijl ze vooraf geinformeerd hebben of hadden kunnen zijn. Zo een gevoel bekruipt mij ook bij een DMG of een DSB of een ICE-save......

We geven alleen tips, doe er mee wat u wilt.

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Daarbij komt dat de 4 apparaten = 5 jaar garantie bij Bosch en Siemens een extra toevoeging van de Nederlandse importeur is. Omdat de klant graag toch die extra zekerheid wil wordt vaak toch gekozen voor de normale weg van bestellen. Dat er een paar Duitse winkels zijn die ook 5 jaar garantie via diezelfde actie weggeven moet toch al laten zien waar zij hun spullen inkopen........nou? Juist, gewoon bij de Nederlandse importeur. Dus hoe groot kunnen de verschillen dan nog zijn tussen een Ned. en D. offerte.
Als je gelooft dat Duitse winkels hun spullen inkopen bij de Nederlandse importeur om gebruik te kunnen maken van 5 jaar garantie zul je ook wel in Sinterklaas geloven... 8)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door maxx »

zul je ook wel in Sinterklaas geloven...
Bestaat ie niet? Lekker dan :shock:

Die aanvraag van de 5 jaar garantie heb je ingestuurd naar?........ juist de Nederlandse Siemens en niet de Duitse. In Duitsland kennen ze de 5 jaar garantie niet en krijgt ieder apparaat gewoon 2 jaar.

MVG

appeltaart
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 apr 2008 19:40

Re: siemems kopen in duitsland

Ongelezen bericht door appeltaart »

Dat klopt, ingestuurd naar Siemens in Nederland, maar dat betekent niet dat mijn keukenboer zijn apparatuur in Duitsland vanuit Nederland importeert om 5 jaar garantie te kunnen geven, die opmerking is en blijft een lachertje.

Gesloten