LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stelruimte onderkasten + vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
mezorro
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2007 23:58

stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door mezorro »

aangezien de huidige houten vloer niet meer goed is wordt deze vervangen door een betonvloer.

hier komt een leisteen vloer op + nieuwe keuken.

ivm vochtgevoeligheid van de leisteen zal de keuken eerst worden geplaatst, waarna pas enkele weken later de leisteen wordt gelegd.

hierdoor komt de vloer dus tegen de stelpoten van de kasten aan te liggen.

om het hoogte verschil op te vangen zullen de stelpoten moeten worden uitgedraaid om het verschil in dikte op te vangen,

weet iemand hoeveel de poten kunnen worden gesteld?

Pfffff

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

mezorro
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2007 23:58

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door mezorro »

ok bedankt pfff

dikte tegelvoer incl. lijn zal rond de 2 cm zitten, dit moet dus probleemloos kunnen.

geld die 5 cm stelruimte ook voor de vaatwasser ?
(in geval deze stuk gaat moet deze dus minimaal 2 cm in te draaien zijn om over de tegels heen te kunnen, of ik stel de vaatwasser op een plaat watervast betonplex van 18 mm dik)

Pfffff

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Wij werken veel met nieuwbouw-keukens , en om te voorkomen dat de klant een lagere werkbladhoogte krijgt dan gepland, doordat de vloer pas na de plaatsing van de keuken wordt geplaatst, stellen wij de keukens altijd hoger d.m.v. blokken van 15mm dikte te plaatsen onder de stelpoten. Wel overal het zelfde materiaal voor gebruiken met dezelfde dikte natuurlijk!!
Die 15mm volstaat over het algemeen voor de meeste vloeren.
Wij vragen altijd na aan de klant of het eventueel nog hoger zou moeten.

Succes!

Adje :wink:

Pfffff

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door GWTE »

Het 5 cm uitdraaien van de poten lijkt mij wat veel (dat weet ik zeker maar ik wil toch bescheiden blijven). Bovendien staat de plint tegen het bovenste kunststof klosje onder de kasten en het grote ronde draaivoetje onderaan de pootjes (ook van kunststof). Het is dus beter de keuken uit te vullen met wat klosjes hout, anders schuift de plint aan de onderkant naar achteren door het ontbreken van een aanslag aan de onderzijde. Bovendien is het niet aan te raden de pootjes in de uiterste stand te draaien i.v.m. de sterkte.

Gwte....

Pfffff

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 06 nov 2007 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door GWTE »

worden de plinten hoger besteld dan dat ze daadwerkelijk moeten zijn.
Dat was niet de vraag Puffje......en niet de oplossing trouwens. :lol:

mezorro
Berichten: 43
Lid geworden op: 14 okt 2007 23:58

Re: stelruimte onderkasten + vaatwasser

Ongelezen bericht door mezorro »

in mijn geval zit ik vast aan een hoogt van 91 cm boven nieuw aan te leggen vloer (ivm vensterbank)

nivo afgewerkte betonvloer ligt dus ca. 2 cm lager, ik zal dus de kasten 2 cm hoger moeten stellen, dit zou dan toch geen probleem moeten zijn.
(volgens mij is 91 cm toch min of meer standaard hoogte, ik neem aan dat er zowel + als - wel 2 cm stelmogelijkheid aanwezig zal zijn, mocht dat niet zo zijn zal ik onder de stelposten ook betonplex aanbrengen)
de vaatwasser zet ik zeker op een stuk betonplex van 18 mm, mocht er ooit een probleem zijn kan deze er zo worden uitgeschoven.

mijn voorkeur zou normaal ook uitgaan naar eerst de leisteen, maar dit is geen optie ivm droogtijd beton

Gesloten