LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stoomoven

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een stoomoven. We zijn bezig met de aankoop van een keuken. Het probleem is dat elke zaak waar we komen ons weer iets anders vertelt wat betreft het merk van de stoomoven. Het gaat overeigs om een lage druk uitvoering. Naast de stoomoven willen we ook nog een gewone oven. Is het beter on twee aparte apparaten te kopen of is een combi kwalititatief ook goed?

Ik hoop dat er iemand is die me iets meer kan vertellen.

Groet o

Scara

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kkm
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2005 09:01

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door kkm »

Stoomovens horen binnen nu en 2 a 3 jaar thuisd in iedere keuken.

Als je de ruimte hebt om er een te plaatsen altijd doen.
Je gerechten zijn makkelijker te bereiden, lekkerder en gezonder. en in geval van een hogedruk ook nog sneller klaar !

even de verschiilen tussen de merken op een rijtje:


Atag, bosch, siemens, neff etc... met een prijs van ronde de 14 a 15 honderd euro werken met een systeem dat in de oven ruimte stoom opwekt dmv een druppelsysteem op de bodem van de ovenruimte hierdoor wordt het water verwarmt en stoom gemaakt. gevolg is dat je veel temeratuurschommelingen krijgt en dus een veel langere kooktijd !!!

miele, imperial en kupperschbusch (de duurdere), werken met een extern systeem (buiten de ovenruimte) om de stoom te ontwikkelen. Hierdoor is de tempetetuur in de ruimte constant gelijk en de bereidingsduur korter als bij de andere. gewoon gelijk aan de normale kookduur als op het gas.

Kortom ik de keuze had, en ik had hem, ga voor de duurdere hiermee haal je het beste resultaat, door de kortere kooktijd blijft er meer smaak en meer vitaminen en mineralen in de produkten zitten.

Als je er echt wat meer geld voor over hebt neem dan of van Imperial of van Kuppersbusch de combisteamer dan heb je nog meer mogelijkheden in gebruik van je oven.

Suc6 en veel plezier met koken.

KKM

P.S. Bij miele en Imperial in Vianen kan je ook een keer een uitleg krijgen en proefen wat het resultaat is.

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

super deze reacties!

Ik was vanmiddag nog bij een keuekenzaak die een stoomoven aanraadde van AEG het was een combie ( met gewone oven). Hij prees het apparaat aan omdat het groot en je er dus veel in kwijt kunt. Nu heb ik zelf zoiets bij AEG denk ik aan een afwasmachine en niet aan een oven.
Ik zocht net even op internet en nu begrijp ik dat er binnen het assortiment van Imperial meerder keuzes zijn in lage druk. Maakt dit ook nog uit?

Als we nu niet kiezen voor het combi gebeuren. Is er dan ook een merk wat qua oven als beste naar voren komt?

Groet 0

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Jullie hadden toch wel begrepen dat het om een lage druk stoomoven gaat?

Ik snap niet helemaal hoe het zit met Miele. Wordt dat gewoon hetzelfde model alleen dan van Miele. Weet je wanneer dat gebeurt en of er prijsverschillen zijn?

Scara

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

kkm
Berichten: 16
Lid geworden op: 14 jun 2005 09:01

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door kkm »

@ O

De 2 verschillen tussen de imperials zitten in drukloos druk en combi
de vreaag is dus wat wil je ik begrijp dat je voor drukloos gaat, de volgende vraag is dan voeveel ruimte hebje voor het apparaat komt deze in een hoge kast ga dan naar de miele over deze heeft er twee waarvan er een meer inhoud heeft !.

De aeg heeft als ik mij niet vergis ook een druppel stoom systeem neem dit AJB niet je krijgt hier echt spijt van !! je haalt nooit het resultaat wat je in de miele of imperials haalt !!

grt

kkm

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Op de site van Miele zie ik op dit moment 3 types staan maar de verschillen kan niet echt ontdekken. Volgens mij hebben ze ook allemaal dezelfde inhoud. We hebben ruimte voor een groter apparaat, inderdaad in een hoge kastenwand. Dus een met meer inhoud is handig.

Bij imperial zie ik dat je de gewone oven in dezelfde lijn hebt. Is dat ook een goed apparaat. En bij de miele, zijn daar de gewone ovens ook goed?
Het is wel mooi als de apparaten wat bij elkaar passen. Het belangrijkste blijft dat ze kwalitatief goed zijn. Ik hoop dat ook hier nog een atwoord op is.

david1973
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jun 2005 15:28

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door david1973 »

Beste onderzoeker,

Als je alles in een mooie lijn wilt hebben, een druklozestoomoven en een kwaliteitsapparaat. Dan zou ik zeer zeker voor Miele gaan.
Zoals eerder beschreven gaat de merknaam Imperial verdwijnen. Een aantal producten gaat Miele heten.
Het grootste voordeel is de levensduur. Miele en Imperial produceren als enigste op de markt op een levensduur van 20 jaar.

Miele komt nu met een hele nieuwe lijn; Navitronic TouchControl.
Absoluut een must voor iemand met jouw wensen.
Combineer bijvoorbeeld de drukloze stoomoven DG4080 met een H 4680 B Kat. En je hebt een geweldige eyecatcher in je keuken.

Uiteraard kan ik niet in jou portomonee kijken,...maar dit is zeer zeker de moeite waard. Helaas is deze lijn niet bij elk Miele verkooppunt te verkrijgen. Je hebt een geselecteerde (meestal wat exclusievere) dealer nodig.

Groeten David

Scara

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 07 sep 2007 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Heb ik ool gezien maar die is wel erg prijzig. Ik kan overigens niet vinden wat de nieuwste stoomoven van Miele moet kosten.

Moon1967
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2005 09:40

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Moon1967 »

Wij hebben in onze nieuwe keuken gekozen voor de (drukloze) stoomoven van Siemens in combinatie met de (nieuwe) combi-oven (met bediening aan de bovenzijden). Ik moet zeggen dat ik blij ben met mijn keuze, we gebruiken de stoomoven nog net niet dagelijks, we koken (bijna) elke groente erin (aardappels gaat ook).

Ik kan je niks vertellen over prijzen ed, wel weet ik dat als je voor Siemens gaat, je gewoon een goede keuze maakt. Goeie apparatuur voor een goeie prijs. En het lijnt ook prima, wij hebben ze op dezelfde hoogte ingebouwd (naast elkaar in de buitenste hoge kasten) ziet er strak uit hoor.

Succes met je beslissing!!

Gr. Monique

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Hoe lang duurt het bij de Siemens voordat de groenten en aardappelen klaar zijn?

omerobbie
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 jun 2005 20:05

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door omerobbie »

@Monique

Ook wij zijn aan het kijken naar een combinatie met stoomoven, gewone oven, allen sluit die Siemens lijn niet echt goed op elkaar aan: 38 cm (stoomoven) tegen 45cm voor de combioven

Welke apparaten hebben jullie die zo mooi strak uitlijnen?

Moon1967
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jul 2005 09:40

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Moon1967 »

Wij hebben dat maatverschil opgelost door een rvs blende bij de stoomoven te plaatsen. En omdat deze toch geheel rvs is valt dat niet op, en lijnt het prima.

onderzoeker
Berichten: 51
Lid geworden op: 08 jul 2005 16:07

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door onderzoeker »

Mag ik vragen wat jullie betaald hebben voor de oven en stoomoven van Siemens?

Rikketik
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2005 20:27

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door Rikketik »

Koop de AMW 520 van Whirlpool met Crisp functie extra te bestellen een stoomschaal dan heb je een 40 liter combi met hete lucht waar je ook nog in kan stomen.
Zelfde apparaat ook bij BAUKNECHT te krijgen maar dan een paar tientjes duurder

we hebben het over lage druk
Bij hoge druk kan je je groente tot pulp koken denk maar eens aan een aardappel die in dezelfde bak ligt als een doperwt, voordat je aardappel gaar is is je doperwt moes.
dit is niet het geval bij stomen onder de normale druk.

groetjes E v Dorp

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door mar53 »

:D Eindelijk iemand die er ECHT verstand van heeft.
:oops: of niet.

janraj
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2005 21:46

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door janraj »

Kun je in een stoomoven ook nog gewoon een lasagne of andere ovenschotel maken, of moet ik dan weer een ander apparaat hebben?

mar53
Berichten: 370
Lid geworden op: 16 feb 2005 22:09

Re: stoomoven

Ongelezen bericht door mar53 »

Als je een gekookte, want er onstaat door stomen een kookproces, Lasagne of ovenschotel of appeltaart lekker vind, mag je dit gewoon doen.
Ik heb het liever uit een bakoven.

Gesloten