LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Systemat. Reeele prijs ?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
piotr
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 feb 2007 20:08

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door piotr »

De prijs is niet perse doorslaggevend, het is de keukenbranche die normaal vergelijken bijna onmogelijk maakt door het hanteren van verschillende fantasienamen voor dezelfde keuken. Vandaar de vraag.

Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Dat nou toch altijd die prijs doorslaggevend moet zijn.
Ik ben gewoon een consument die op zoek is naar een nieuwe keuken en op dit forum informatie zoekt over de verschillende merken om zo een goede keuze te maken. Helaas heb ik nog geen tonnen gewonnen in de loterijen maar werk ik hard voor mijn geld. Dus ook voor mij is de prijs belangrijk. Ga maar eens een keuken kopen met dat in het achterhoofd. Op de meeste plaatsen zijn de keukens in de showrooms niet geprijsd. Hoe kan ik dan weten welk prijskaartje aan de diverse merken hangt? Ik zal op zijn minst hier en daar een offerte moeten laten maken. Iets wat blijkbaar niet door iedere keukenverkoper op prijs wordt gesteld. Verder schijnt het nogal wat uit te maken of je voor eenzelfde merk nu bij de ene zaak of bij de andere zaak gaat. Natuurlijk betaal je voor service. Vind ik geen probleem om daar meer voor te betalen maar voor de doorsnee consument, die immers niet elke drie à vier jaar een nieuwe keuken koopt, blijkt pas achteraf of hij betaald heeft voor service of voor gebakken lucht. Dat helpt me dus ook al niet verder bij het maken van een keuze. Het spijt me zeer voor een aantal keukenverkopers op dit forum maar jullie bijdragen leiden er alleen maar toe dat ik nog minder vertrouwen heb in de keukenbranche. Zet gewoon een prijs bij elke keuken in de showroom met daarbij een specificatie: kasten kosten zoveel, frontjes in bepaalde prijsgroep zoveel, blad kost zoveel en apparatuur kost zoveel. Op die manier weten wij consumenten tenminste of we ons dat bepaald merk kunnen veroorloven, wat het prijsverschil is tussen gelakte frontjes, folie of misschien wel hout, welke apparatuur bij ons budget past en welk blad we kunnen kopen. Lijkt me op zich niet zo moeilijk.

Op dit forum wordt vaak een vergelijking gemaakt met auto's. Een auto kopen is nog gemakkelijker dan een keuken kopen. Ik weet dat ik me geen Ferrari kan veroorloven omdat ik de prijs daarvan overal kan opzoeken. Ik zal dus ook niet bij de Ferraridealer binnenstappen om te vragen of ze een offerte voor me willen maken voor een Ferrari met bepaalde opties. Aan de andere kant weet ik ook dat ik me meer kan veroorloven dan de goedkoopste automerken. Ook daar stap ik dus niet naar binnen. Ik wilde dat ik dit ook voor keukens wist; had ik al lang een nieuwe keuken gehad.

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

:lol:
Laatst gewijzigd door keukenklepper op 25 mar 2010 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Er bestaat een keukenwinkel waar ze werken volgens die manier. Regio Alphen a/d Rijn.. Transparante prijskaarten en dergelijke die bij de deur al worden uitgedeeld. Kijk maar even of je op die manier wel met een lekker gevoel een mooie keuken koopt.
Is een beetje uit de buurt want ik woon in het uiterste zuiden van het land. Ik weet ook wel dat niet iedere keukenzaak zo werkt zoals ik in mijn eerdere bijdrage schets en ik wil ook niet iedereen over één kam scheren. Maar hoe meer info ik op dit forum probeer te vergaren, hoe moedelozer ik word. Kopers proberen zoveel mogelijk informatie te verzamelen en sommige kenners proberen zoveel mogelijk informatie achter te houden. Zo komt het tenminste op mij over.

Ik wil gewoon een kwalitatief goede keuken waar ik de komende jaren mee vooruit kan. Ik hoef niet de duurste en evenmin de goedkoopste. Ook hoef ik geen korting maar gewoon een eerlijke prijs voor hetgeen ik koop. En service betekent voor mij dat afspraken duidelijk zijn en worden nagekomen, dat de verkoper ervoor zorgt dat de keuken goed geplaatst en alle apparatuur fatsoenlijk aangesloten wordt, en dat -mocht er een probleem zijn- ik correct te woord wordt gestaan en geholpen wordt. Ik wil niet lastig zijn en bij tig zaken een offerte laten maken om vervolgens te zeggen: 'Bedankt voor de moeite maar we gaan hier niet mee verder'. Ik wil zoveel mogelijk informatie vooraf zodat ik zelf al een keuze kan maken of ik nu voor een gelakt front ga of iets anders. Dus: ik zoek verder ... en zal het vinden.

WARNING!
Berichten: 136
Lid geworden op: 18 mei 2007 17:15

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door WARNING! »

Nee hoor, helaas jij zult bij de eerste de beste keukenzaak waar je een goed gevoel hebt alsnog door de verkoper (aardige verkoper) een poot worden uitgetrokken, reken maar. Waarom? Omdat je totaal met de verkeerde instelling en voorbereiding de winkel binnen gaat. Juist mensen als jij krijgen het deksel op de neus, zo krijgen wij ze wekelijks.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door rayke »

Lotje

Vroeger zette ik ook altijd de prijzen op de keukens.
Dan liepen de mensen door de showroom zagen een keuken van laat ik zeggen € 15.000 euro en merkten op "die neem ik niet, valt buiten mijn budget" terwijl ze die keuken (het front) wel mooi vinden.
Diezelfde keuken zou met een eenvoudiger blad of goedkopere apparatuur wel binnen het budget vallen.
Daarom ben ik gestopt met het vermelden van de prijs op de keuken. En om d'r nou een bordje op te hangen met een blokje van 270cm met daaraan een prijs vindt ik ook niet echt een systeem.

Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Omdat je totaal met de verkeerde instelling en voorbereiding de winkel binnen gaat.
En wat is dan wel een goede instelling en voorbereiding?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door kweenie »

Rayke, misschien zou dat juist wel een goed systeem zijn. Dan kun je tenminste verschillende kasten nog enigszins met elkaar vergelijken. Nu loop je in een winkel en je hebt totaal geen idee hoe de prijzen van bv. verschillende frontjes zich verhouden en dan kun je dus ook niet inschatten of je de meerkosten van iets wat je wat mooier vind het waard vindt.

Lotje12
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 nov 2007 15:49

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door Lotje12 »

Vroeger zette ik ook altijd de prijzen op de keukens.
Dan liepen de mensen door de showroom zagen een keuken van laat ik zeggen € 15.000 euro en merkten op "die neem ik niet, valt buiten mijn budget" terwijl ze die keuken (het front) wel mooi vinden.
Diezelfde keuken zou met een eenvoudiger blad of goedkopere apparatuur wel binnen het budget vallen.
Daarom ben ik gestopt met het vermelden van de prijs op de keuken.
Rayke, dat is dus ook wat ik bedoel. Geef bij die keuken een specificatie: prijs voor blad, prijs voor frontjes, prijs voor apparatuur etc. Zet verschillende prijsklassen in de zaak. Iedereen kan meteen zien wat voor hem betaalbaar is. Ik heb ook wel begrip voor jullie hoor. Er zijn zoveel mogelijkheden en je kunt maar een fractie laten zien in een showroom. En natuurlijk wil iedere keukenzaak verkopen en potentiële klanten niet meteen wegjagen. Maar voor mij als consument wordt het er niet gemakkelijker op.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Vroeger zette ik ook altijd de prijzen op de keukens.
Dan liepen de mensen door de showroom zagen een keuken van laat ik zeggen € 15.000 euro en merkten op "die neem ik niet, valt buiten mijn budget" terwijl ze die keuken (het front) wel mooi vinden.
Diezelfde keuken zou met een eenvoudiger blad of goedkopere apparatuur wel binnen het budget vallen.
Daarom ben ik gestopt met het vermelden van de prijs op de keuken. En om d'r nou een bordje op te hangen met een blokje van 270cm met daaraan een prijs vindt ik ook niet echt een systeem.
Met een gespecificeerd A4tje met het merk en type keuken en daarop de prijzen per punt (kastwerk met fronten, blad, apparaten per stuk, etc) in een plexiglas standaard kom je al een heel eind, dan kan zo'n wegloperige consument toch nog aangeven dat ze de apparatuur wel heel mooi en betaalbaar vinden?

En al is het maar indicatief; je kan bijv. bij ieder keuken enkel de prijs neerzetten van een standaard 60cm onderkast en een metertje werkblad zonder uitsparingen.

edit: Lotje was me voor. :)

Pfffff

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Vroeger zette ik ook altijd de prijzen op de keukens
Sinds een jaar of 3 is het verplicht de totaalprijs te tonen bij elke showroomopstelling.
Je kunt er een behoorlijke boete voor krijgen en de controle hierop is minimaal.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door rayke »

pfft, ben ik blij dat ik geen showroom meer heb. Ik zou niet meer aan werken toekomen als je dat ook nog bij moet houden.

Pfffff

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Is ook een wassen neus :lol:

Maar is inderdaad lastig bij te houden en het schrikt vaak wel af.

NB Ook de energielabeltjes moet je tegenwoordig heel goed bij houden, kostte ons het eerste jaar een boete van 900 euro !!!!!!!!!!!

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Systemat. Reeele prijs ?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Zet dan gewoon prijzen neer van:
Meubelen......€ ....
WerKblad......€ ,,,,
en de apparatuur gespecificeerd.

Kunnen mensen nog zelf combineren ook!

En inderdaad dat van die energielabels kan je een aardige duit kosten!

Gesloten