LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitnodiging om blad te bekijken

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Unindentified
Berichten: 16
Lid geworden op: 17 nov 2009 19:26

Uitnodiging om blad te bekijken

Ongelezen bericht door Unindentified »

Hi!,

Van onze keukenleverancier hebben we een brief om een afspraak te maken met de leverancier van het blad en deze te beoordelen.
Hoewel ik me realiseer dat graniet een natuurproduct is, en het altijd zo kan zijn dat er hier en daar een kleine afwijking zit, zie ik het eerlijk gezegt niet zo zitten om in ons geval 200 km te rijden voor het beoordelen van het blad.
De keukenleverancier schrijft ook dat hij indien we geen gebruik maken van het bezichtigen van het product, hij niet aansprakelijk gesteld kan worden voor afwijkingen.

Zoals aangegeven snap ik dat er soms wel eens een plekje of spikkeltje in een blad kan zitten, maar hoe ver gaat de acceptatie van de leverancier?

Het blad dat we hebben uitgekozen is een Nero Assoluto gepolijst. Een redelijk diep zwart blad, waarin ik uiteraard liever niet zie dat er een witte vlek o.i.d dergelijks in zit.

Wat zijn de ervaringen hiermee? Gaan veel mensen hun blad bij de leverancier beoordelen? Heeft iemand wel eens meegemaakt dat hij achteraf liever toch maar was gaan kijken?

Ik heb zelf ook wat moeite met het standpunt van de keukenleverancier. Zijzelf geven aan dat het risico bij dit blad minimaal is.

Alvast bedankt voor de reacties!

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Uitnodiging om blad te bekijken

Ongelezen bericht door klusr »

Ik zal als ik u was toch maar een kijkje gaan nemen... Het komt heel erg vaak voor vooral bij nero assuluto dat er een waas, wit spikkeltje etc etc in zit, het blijft natuurlijk ene natuur product.

U moet het zo bekijken, 200km rijden voor een blad van gemiddeld 4000,- is een hele besparing dacht ik zo en al helemaal als het blad niet naar wens is.! Wij maken welleens mee dat we zelfs met klanten naar het buiten land gaan om daar ter plekke het blad te bekijken(exclusiefe) soorten materialen uiteraard.

STraks zit u met weken lange vertragingen, terwijl dat voorkomen had kunnen worden met een simpel ritje.

Gut luck dr mee:)

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Uitnodiging om blad te bekijken

Ongelezen bericht door maxx »

Beste Unindetified,

Ook een minimaal risico blijft een risico. Ga langs bij die leverancier en je weet zeker wat je krijgt. Dat zal veel rust geven die je met alle antwoorden op dit forum toch niet zult vinden.

Een dergelijk standpunt van de keukenleverancier is vaak gevormd door ervaring vanuit het verleden. Niet iedere klant is even redelijk.

Een keuken staat gemiddeld 20 jaar in huis. Wat is dan een investering van 4 uurtjes?

MVG

klusr
Berichten: 31
Lid geworden op: 24 jul 2010 19:08

Re: Uitnodiging om blad te bekijken

Ongelezen bericht door klusr »

kijk maxx das nou een pak van mn hart!!

westland 12
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 feb 2009 12:48

Re: Uitnodiging om blad te bekijken

Ongelezen bericht door westland 12 »

Wij zijn ook gaan kijken bij een leverancier van granieten bladen.
Op aanraden van onze keukenleverancier.
Dit was voor ons een rit van meer dan 200 km.
Zijn blij dat we het gedaan hebben.
Op een gegeven moment zagen we een plaat graniet staan die we op het oog erg mooi vonden.
Maar deze zouden wij niet krijgen omdat er een ''waas'' in zat.
Deze zouden ze verkopen aan mensen van de prijspakkers die de mogelijk niet hebben om te gaan kijken bij de leverancier.
Tenslotte hebben we het blad bij de groothandel van de leverancier vandaan waar we ook zijn gaan kijken.
Dus als je de mogelijkheid hebt om het blad uit te zoeken ,altijd doen.
Ook al is het een eind rijden.
Succes.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Uitnodiging om blad te bekijken

Ongelezen bericht door sjoegel »

Zeker gaan kijken. je hebt dan altijd het gevoel dat je het beste hebt gekozen wat er was. Lijkt me ook een leuk uitje trouwens...

Gesloten