LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VAATWASSER SIEMENS

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
arjakat
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:18

VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door arjakat »

Dag!
Mijn partner en ik zijn bezig met een nieuwe keuken aan te schaffen. We zijn allebei helemaal "weg" van de Siemens-apparatuur. Zo ook van de vaatwassers. Kan iemand mij misschien duidelijk uitleggen wat het verschil is tussen het type SL en SE? Ons werkblad komt op ongeveer 91-93cm. Graag wil ik weten waar je dus op moet letten bij het kiezen van een vaatwasser.
Alvast bedankt!! : :P

groetjes arja

ikkedus2
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 okt 2005 21:06

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Het vershil tussen SL en SE uitvoeringen is uitsluitend de hoogte, de SL is 5 cm hoger. Het voordeel hiervan is dat in de bovenste korf ook bijvoorbeeld hoge wijnglazen of zelf grote pannen geplaats kunnen worden.
Of de SL uitvering in uw keuken past hangt af van de maat van vloer tot aan onderzijde blad. Soms is het ook nog afhankelijk van de front maat van de keukendeur. Hier kunt u het beste uw leverancier van uw keuken voor raadplegen of de SL in uw geval toegepast kan worden. Als het kan altijd doen.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door slik »

Hier kunt u het beste uw leverancier van uw keuken voor raadplegen
Beetje moeilijk als je op internet koopt he Arjarat!

arjakat
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:18

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door arjakat »

dag!
slik: ben niet van plan een keuken via internet te kopen, maar heb een goed adres voor siemensapparatuur. wil dan natuurlijk wel zeker weten dat ik iets koop wat past.

erg bedankt voor de uitleg!!

groetjes arja

arjakat
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 apr 2006 20:18

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door arjakat »

he slik,
beetje vreemde reactie trouwens....

pickles
Berichten: 80
Lid geworden op: 07 jun 2005 00:33

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door pickles »

Het vershil tussen SL en SE uitvoeringen is uitsluitend de hoogte, de SL is 5 cm hoger. Het voordeel hiervan is dat in de bovenste korf ook bijvoorbeeld hoge wijnglazen of zelf grote pannen geplaats kunnen worden.
Volgens mij zit er geen verschil in de binnenafmetingen maar uitsluitend in de buitenafmetingen

fabrikantje
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 feb 2006 20:44

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door fabrikantje »

Het gaat hier om zowel binnen als buitenmaat. De 5 cm hogere machine komt voor de volle 5 cm ten gunste van de binnenruimte.
Als voorbeeld:
In een SE kan maximaal een bord van 30cm doorsnee, in de SL max 35cm doorsnee.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door slik »

Kan dat goede adresje je de verschillen niet uitleggen?

knowhow
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2006 11:37

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door knowhow »

Kan iemand mij misschien duidelijk uitleggen wat het verschil is tussen het type SL en SE?


Het enige verschil tussen een SE en een SL is, dat de letter "L" staat voor long-line. D.w.z. dat deze vaatwasser geschikt is voor een hoge keuken (96cm werkbladhoogte), bijv. bij een MAXI-Line keuken. Deze vaatwasser is vaak ook een paar tientjes duurder.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door slik »

No sh(it)....!

L1la
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 jan 2006 10:06

Re: VAATWASSER SIEMENS

Ongelezen bericht door L1la »

IK heb naar de zelfde gekeken en binnen zit ook extra ruimte. Wij gaan voor een keuken waar de vaatwasser in een hogere kast komt, la eronder waardoor de vaatwasser hoger komt en je dus minder hoeft te bukken.

Gesloten