LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vaatwasser

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
AvdE
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 feb 2008 20:52

Vaatwasser

Ongelezen bericht door AvdE »

Hallo,

Wij zijn toe aan nieuwe volledig geïntrigeerde vaatwasser.
Welke vaatwasser heeft de beste schoonmaak prestaties, moet ik dan denken aan Miele, Gaggenau?
Het gaat ons erom dat hij goed schoonmaakt, energiezuinig is minder belangrijk, ook termen als eco sensor, vario tronic, speciale programma's en dat soort poes pas interesseert ons niet. Hij moet gewoon goed schoonmaken en drogen.
BVD

Gr. Avde

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door bprosman »

De aloude uitdrukking "Alle waar is naar zijn geld" geldt nog steeds. Is een Miele beter dan een Zanussi... ja.. maar hij is ook minstens dubbel zo duur.
Mijn ex vrouw maakt (voor wasmachines) de keuze om Whirlpool te kopen en er dan rekening mee te houden dat het na 5 jaar einde oefening is. Ze heeft dan na 5 jaar wel een nieuwe terwijl ik 15 jaar (Miele) met de zelfde (verouderde) technologie werk.
Mijn voorkeur gaat overigens voor witgoed nog wel steeds uit naar West-Europese merken (waar ik Whirlpool dan ook maar even onder schaar) dan naar de Samsung's ed.

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door roer »

Ik heb zo'n 15 jaar een Bosch vaatwasser gehad. Nu is hij al jaren stuk. Deze vaatwasser doet dus dienst als droger. Nadat ik de spullen met de hand heb afgewassen en afgespoeld, doe ik ze in de vaatwasser. Natuurlijk laat ik dan de deur openstaan en de rekjes schuif ik naar buiten. Veel mensen denken dat je veel tijd uitspaart met een vaatwasser. Dat valt in de praktijk nogal tegen. Je moet het zeer zorgvuldig inlaten, anders komen de spullen er niet goed schoon uit. Grote dingen vragen veel ruimte, dus die kun je beter met de hand doen. Probeer het eens op de manier waarop ik het doe, een nieuwe vaatwasser aanschaffen kan altijd nog!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door bprosman »

Dat in-en-uitladen duurt nu juist t langste :? .

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door Jolijn »

roer schreef:Ik heb zo'n 15 jaar een Bosch vaatwasser gehad. Nu is hij al jaren stuk. Deze vaatwasser doet dus dienst als droger. Nadat ik de spullen met de hand heb afgewassen en afgespoeld, doe ik ze in de vaatwasser. Natuurlijk laat ik dan de deur openstaan en de rekjes schuif ik naar buiten. Veel mensen denken dat je veel tijd uitspaart met een vaatwasser. Dat valt in de praktijk nogal tegen. Je moet het zeer zorgvuldig inlaten, anders komen de spullen er niet goed schoon uit. Grote dingen vragen veel ruimte, dus die kun je beter met de hand doen. Probeer het eens op de manier waarop ik het doe, een nieuwe vaatwasser aanschaffen kan altijd nog!
:lol:
:!: Zet die vaatwasser in de douche.

AvdE
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 feb 2008 20:52

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door AvdE »

Mijn vraag is meer waar doe ik goed aan Miele, Gaggenau?
Of is een Bosch net zo goed qua schoonmaak prestaties?
Pelgrim, exquisit, etna etc vallen zo en zo af.

Gr.

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door roer »

Als je de vaat met de hand afwast en het daarin in de defecte vaatwasser doet, om te laten drogen, hoef je het niet zorgvuldig in te pakken. Het hoeft alleen nog maar te drogen en niet schoongespoeld te worden. Dus dat duurt niet lang. Ik moet er wel bij vermelden dat ik een kleine keuken heb en de vaatwasser binnen handbereik heb, ik hoef er dus niet naar toe te lopen, ik kan op de plek blijven staan. Als dat niet het geval was, zou het een ander verhaal zijn natuurlijk.

AvdE
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 feb 2008 20:52

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door AvdE »

@ Roer,

Bedankt voor je meedenken. Maar al moet een nieuwe vaatwasser €3000 gaan kosten, met de hand afwassen is echt geen optie :lol:

Gr.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo AvdE,

Ik en mijn klanten hebben goede ervaring met de ZEOLIET vaatwassers van BSH (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau). Lekker snel en goed droogresultaat.

Ook met Miele hebben we goede ervaring.

@ roer,

je zet dus schone vaat in een vaatwasser die niet meer werkt. De vaat druipt af maar het water onderin wordt niet weggepompt en staat daar lekker dood te wezen. Een Legionella-disaster waiting to happen? Eet u smakelijk...

Koop gewoon een goede nieuwe vaatwasser en stop met het geven van adviezen waar niemand op zit te wachten. Meneer ik zoek een goede auto. Ah mevrouw dan heb ik hier een mooie papagaai voor u...... voel je hem?

MVG

roer
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 dec 2007 23:02

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door roer »

Zo, te lezen bent u een witgoedverkoper.
Sorry, ik ben niet helemaal duidelijk geweest kennelijk. Ik schuif de de onderste en bovenste korf naar buiten, zo lekt het water in de deur. Dit neem ik nadien met de vaatdoek af. Ik doe het al jaren zo en het bevalt mij uitstekend!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn ouders hebben een Siemens (rond de jaarwisseling gekocht) uit de extra klasse maar vind de Miele toch nog beter qua wasresultaat en drogen.
Waar ik me ook altijd aan erger (maar dat kan persoonlijk zijn) is dat kl*te mandje voor je bestek, Miele (maar misschien tegenwoordig ook andere merken) heeft modellen met een lade voor je bestek.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door bprosman »

@Roer, hoe droog je dan met de deur open ? :? Of heb je er nu een veredeld afdruiprek van gemaakt ?

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door maxx »

Beste bassie1

Woordje vergeten en we snappen het berichtje niet meer. Ik bedoelde dat ikzelf en de klanten, die mijn keukens kopen, goede ervaring hebben met vaatwassers van de merken Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau en Miele. Is het nu duidelijker, of snap je de logica van de auto en de papagaai niet? Die is niet uit te leggen, net als iemand die vraagt om een goed merk vaatwasser en een antwoord krijgt dat een kapotte vaatwasser de beste oplossing is. :?


@ bprosman,

Neff, Bosch, Siemens en Gagganau hebben de besteklade ook al een tijdje. De meningen over de ideale oplossing voor het bestek zijn nogal verdeeld. Ik gebruik zelf de "inpleurbak" voor het bestek en ga mezelf niet vermoeien met het keurig inleggen van iedere lepel en vork.

MVG

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door maxx »

Tja, dat zal een clown het beste weten... :wink: Groetjes aan Adriaan.

Corsarob
Berichten: 48
Lid geworden op: 23 mei 2012 23:08

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door Corsarob »

Miele vaatwassers met een besteklade werken over het algemeen veel beter dan andere machines in die uitvoering, omdat de Miele drie sproeiarmen heeft. Zeolith machines werken overigens ook heel goed, maar het nadeel is dat je dik geld betaald voor 9 programma's die je toch nooit gebruikt. Mijn advies in deze: kies een eenvoudige Miele met turbothermic circulatiedroging en je hebt, volgens de Miele brochure, 20 jaar lang geen problemen.

Laat svp even weten wat het geworden is!

Gr. R.

witte angora
Berichten: 30811
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door witte angora »

boboe schreef:bassie en adriaan treden binnenkort niet meer op...op dit forum :lol: :lol:
Nee, dan komt Pipo in de plaats, met Kluk kluk en Mamaloe

:lol: :lol:

maar bassie, adrieaan en boboe zullen ongetwijfeld hun account weer inactief gaan maken, of niet dan.

jolida
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2012 15:16

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door jolida »

ik heb 18 jaar een siemens gehad , nooit geen problemen gehad en deed het prima ,op een gegeven moment was hij toch echt op ,op advies van een verkoper een bosch aangeschaft was te vergelijken met siemens zei hij , miele moest ik niet doen veel geld en een bosch was echt beter.

nou daar ben ik van terug gekomen , waste niet schoon en droogde niet goed.

heb sinds een paar weken een nieuwe keuken met een miele vaatwasser en hij doet het heel goed , ben er erg tevreden over , was een bestekbak gewend maar heb nu een bestekla is even wennen maar ja er zijn ergere dingen.

AvdE
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 feb 2008 20:52

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door AvdE »

Bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat het een Miele gaat worden.
Nog ervaringen met Gaggenau? Of is dat gewoon een Siemens in een mooi jasje?

Gr.

Ferry26
Berichten: 191
Lid geworden op: 09 jan 2006 13:04

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door Ferry26 »

@roer
Ik schuif de de onderste en bovenste korf naar buiten, zo lekt het water in de deur.
En wat doe je dan met de bovenste korf ? Die lekt uit op de onderste ? Wat een ergernis allemaal zeg ! Je hebt de vaat dus 3 x in je handen voordat het de kast in kan ?

job in shop
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2012 10:10

Re: Vaatwasser

Ongelezen bericht door job in shop »

Waar je vooral op moet letten bij aanschaf is de tijdsduur van het progamma.
Er zijn vaatwassers die maar liefst bijna 3 uur staan te draaien in het normale progamma.

Gesloten