LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VENDOPLAN keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bart007 »

Koop je een nieuwe keuken bij een gerenommeerd bedrijf, oude keuken al weggebroken omdat men de nieuwe dinsdag 26 augustus zou leveren. Na informatie bleek dat de keuken een week later geleverd zou worden.
Echter gisteren vernam ik dat VENDOPLAN failliet is verklaard en dat is toch vervelend als je het hele bedrag inmiddels hebt overgemaakt, oude keuken weg en nieuwe dus ook!
U bent gewaarschuwd mede omdat de website van VENDOPLAN nog actief is!
Denk je ik koop een keuken in de V&D in Amstelveen, VENDOPLAN klinkt als Vendex ook V&D, we kregen zelfs een bon van 25 euro om iets te gaan drinken/eten bij La Place (ook een ondedeel van V&D) zelfs de offerte was in de kleuren van V&D, dus we dachten echt in goede handen te zijn, blijkt nu dat VENDOPLAN helemaal geen V&D is!
Ja ik ben héél verdrietig, ik voel me dubbel gepakt omdat ik helemaal geen keuken meer heb.
Laatst gewijzigd door Bart007 op 04 okt 2008 19:07, 2 keer totaal gewijzigd.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door 16again »

vervelend als je het hele bedrag inmiddels hebt overgemaakt
Voor topicstarter te laat, wellicht hebben anderen er wat aan:
Wat er ook op je ondertekende opdrachtbon staat, betaal nooit het gehele bedrag vooruit!!!
Gaat de tent failliet, sta je met lege portemonnee en geen keuken.
Wettelijk mag een keukenwinkel hooguit 50% aanbetaling vragen, volgens CBW voorwaarden zelfs maar 15%

CBW aanbetalingsgarantie dekt bij failliet slechts 15% van de aankoopsom: Bij een andere CBW winkel kan je een keuken kopen met 15% "korting." (korting die je wellicht anders ook had gekregen, hoezo sigaar uit eigen doos)

Na het failliet van Horn in 2003 zijn aanbetalingsregels van het CBW veranderd, "ten gunste" van de consument. Echter controle op naleving van die regels ontbreekt en de consument die volledig heeft vooruitbetaald is nu zelfs slechter af: Voorheen gold de garantieregeling voor 25% van de koopsom, nu nog maar voor 15%.

keukenvirus
Berichten: 69
Lid geworden op: 09 mei 2008 16:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door keukenvirus »

Echter gisteren vernam ik dat VENDOPLAN failliet is verklaard

Beste, consumenten het valt voor u en ons (de betere vaak zelfstandige winkels niet mee) Iedereen lijdt onder een omgevallen zaak. U zit met de gebakken peren en wij met een smet op de keukenzaken,en onszelf maar weer te verdedigen tegen over al dat tuig welke zich het geen reed kan schelen. Een tip van mij betaal op de dag van levering minus de montage prijs. Dat is waarop ik mijn keukens verkoop.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Een tip van mij betaal op de dag van levering minus de montage prijs. Dat is waarop ik mijn keukens verkoop.
Ah nog een keukenmens met de juiste gedachtengang; virus hou vol......ook al zijn we in de minderheid :wink:

Het vendoplan faillissement heeft ook familie van mij getroffen, dus kunnen wij eens van dichtbij meemaken wat het CBW kan en/of wil betekenen.

Ik zal ze uiteraard helpen, en voor dat er reacties komen......ze wonen tamelijk ver van ons vandaan daardoor hadden zij gekozen de keuken "dichter bij huis" te kopen....tja, en dan zo'n gevolg

v.Dale
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008 01:08

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door v.Dale »

beste zelfstandigste en keukenvirus,

Hulde voor jullie manier van werken , zo moesten er meer actief zijn in de keukenbranche!
Had zelf een offerte lopen bij Almat (is hetzelfde als Vendoplan) en ben nu wel erg blij dat ik er niet voor getekend heb.
Overigens ben ik uiteindelijk geslaagd bij ook een zelfstandige keukenfirma met hele unieke voorwaarden in de branche....
Geen aanbetaling (wel CBW aangesloten) en de rekening kwam pas een week nadat de keuken geplaatst was en mocht binnen 30 dagen ! betalen.
Uiteraard gelijk diezelfde week nog betaald omdat de keuken super geplaatst was.
Het is dus niet alleen kommer en kwel in de keukens maar kan echt een feest zijn (zoals het hoort).

R Stouten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 13:00

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door R Stouten »

Ook wij hebben een keuken gekocht bij Vendoplan met de veronderstelling dat dit een onderdeel van V&D was. Zo werd dit ook door de verkoper verteld. Wij zouden de keuken 9 september krijgen en hebben alles betaald. Er werd mede gedeeld dat wij 2 weken voor de levering het restant over moesten maken. Dat hebben wij dus in goede vertrouwen gedaan. Aangezien een bedrijf als V&D niet zomaar failliet gaat. Nu blijkt dat Vendoplan helemaal geen onderdeel is van V&D is. (hoezo vals voorgelicht??) Het montage bedrijf hoeften wij pas na plaatsing te betalen.

Nu lees ik sommige reacties van; ja je moet altijd achter af betalen. Dat snap ik wel maar als er wordt gezegd dat je keuken pas geplaatst wordt als er betaald dan doe je dat. Nogmaals een bedrijf zoals V&D, daar gaan we weer, daar had ik wel vertrouwen in.

Ik heb inmiddels een monteur gesproken en die schijnt al een maand aan het lijntje te worden gehouden. Ze hebben dus waarschijnlijk nog mensen laten betalen terwijl ze allang al wisten dat de boel op springen stond. Als consument zijnde kom je altijd op de laatste plaats bij faillissement.

Ik heb hierover een email gestuurd naar Opgelicht en Radar omdat ik het niet normaal vind over hoe wij zijn voorgelicht. Vendoplan heeft ons duidelijk gemaakt een onderdeel te zijn van V&D en dat blijkt dus niet zo te zijn.

Het lijkt me goed als meerdere gedupeerden ook emails sturen naar Radar en opgelicht. Wellicht staan we samen sterker in deze zaak.

Met vriendelijke groet,

Rick Stouten

mikedh
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:08

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door mikedh »

Wij zijn ook gedupeerd door VendoPlan. Wj hebben eind december 2007 tegen een scherpe prijs in het filiaal in Den Haag een keuken besteld. De oplevering van ons nieuwbouwhuis loopt aardig uit en nu met het vooruitzicht dat de bouw klaar is eind november, krijgen we nu te horen dat het failliet is. Wij hebben 25% aanbetaald, dus met CBW zijn wij in ieder geval 10% kwijt.
Vanmorgen wel gesproken met iemand van Almät (leverancier van Vendoplan) en ze zijn bezig met overames door derden. Laten we daarop hopen. Maar CBW zegt als dat niet doorgaat, het soms wel 2 jaar kan duren! Maar een keuken hebben we wel nodig in het nieuwe huis...

Trouwens, even over het V&D-verhaal. Ons werd wel verteld door de verkoper in Den Haag dat het geen relatie had tot V&D, ze huurde alleen de ruimte. Ook staat direct op de eerste pagina van de keukenbrochure dat het Almat keukens is, en geen V&D.
Voor iedereen die bij Vendoplan en andere keukenleveranciers Kekenluxx ed) gekocht hebben, laten we hopen op een goede afloop, liefst toch levering vanuit Almat!

groeten Michael

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door elianne »

Ik heb vorige week nog een folder en wat kleurstaaltjes meegenomen in de vestiging Den Haag. Niet dat ik van plan was bij Vendoplan een keuken te kopen maar wilde gewoon ideetjes opdoen voor de opstelling en de kleur. Erg aardige en behulpzame verkoper dus voor hem en de gedupeerde klanten wel erg vervelend dat het zo moet lopen. Sterkte!

Hanneke5
Berichten: 20
Lid geworden op: 01 sep 2008 16:12

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Hanneke5 »

Hallo allemaal,

Ook wij zijn de dupe van Vendoplan.
Wij dachten altijd een keuken te hebben besteld bij v&d, en daar ga je idd niet vanuit dat ze failliet gaan. We zitten nu zonder keuken, die hadden we 2 dagen vóór het telefoontje er al uit gesloopt. Nu dus ook geen nieuwe keuken en al ons geld weg!! Ja, wij hebben alles al betaald.. In ieder geval een les voor een volgende keer, dit doen we nóóit weer!

We hebben vandaag een aangetekende brief gestuurd naar de curator met de kopieen van alle stukken erbij in.. Ook hebben we alle advocaten gebeld hier in de buurt, maar die zeggen allemaal dat het zinloos is om een advocaat in de arm te nemen. Het enige wat we kunnen doen is afwachten...? En dat willen we niet, dat voelt zo machteloos!!

Groetjes Hanneke & Petra

pann11
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:24

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pann11 »

Ook wij zijn gedupeerd door het faillisement van Vendoplan
en ook wij hebben alles 2 weken geleden geheel betaald, want ze hadden gezegd toen wij de keuken bestelde,
als het geld niet 2 weken voor de lever datum op de rekening staat wordt er geen keuken geleverd.
ik heb nog specifiek gevraagd of wij niet konden betalen op het moment dat er geleverd zou worden, en dat was niet mogelijk werd gezegd.
Welke keus heb je dan, want als ze niet failliet verklaard waren en wij hadden het 2 weken geleden niet betaald was er morgen ook geen keuken geleverd.
Dus ook wij hebben en geen keuken en geen geld.
en mensen kunnen zeggen stom dat je dat gedaan hebt, maar we hadden geen keus en een beetje vertrouwen in wat zo'n bedrijf als regel stelt moet je toch kunnen hebben.

Rob

spidy1
Berichten: 14
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:01

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door spidy1 »

Hallo,

Ook wij zijn de dupe van Vendoplan. 9 feb 2008 een keuken uitgezocht. Na drie maanden kregen we te horen dat ze over gestapt zijn naar een andere leverancier die meer mogelijkheden hadden. Wij de keuken omgezet. zou eind juni geleverd worden, bleek niet besteld te zijn. Kregen 1000 euro korting. De keuken zou vandaag geleverd worden, gebeld hoe laat de keuken geleverd zou worden, dus niet. Zijn failliet. Als we niet gebeld hadden zaten we nu nog te wachten. Curator gebeld moet een vordering indienen, en wie weet maken ze nog een doorstart. werd verteld. Geloof er niks van. En ja wij hebben het bedrag ook betaald.

Ineke

flowerliz
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2008 14:14

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door flowerliz »

Ook wij zijn de dupe van de zaak rondom vendoplan.

Ak hebben wij nog wel een keuken gekregen. Vorig jaar Oktober 2007 is de keuken bij ons geplaatst...

Wij hebben nu alleen meerdere klachten, en het montagebedrijf dacht even een tussenoplossing te hebben, en heeft met een verfje de kastje aangestipt met een goedje!!! In de veronderstelling dat wij wel nieuwe deurtjes zouden krijgen!!!

Geen keuken is niet leuk, maar ook hier hebben we dikke schade aan...niemand te bereiken...

en de 10 jaar garantie is ook gevlogen...

pann11
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:24

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door pann11 »

Er wordt gezegd dat vendoplan niet van V& D is maar dan rijzen er bij ons toch vragen op.

-Ze voeren de zelfde kleuren rood/blauw, toeval???
-Alle vestigingen (11) van Vendoplan zitten in een V&D, toeval????
- Vendoplan = dat afgeleid van V&D cq vendex, toeval????
- wij kregen ook een verbouwingskorting omdat onze V&D met een verbouwing van het restaurant bezig was, weer toeval????

Waarom krijgen we dan een brief in ons handen toen wij naar v&D gingen om verhaal te halen toen wij er achter kwamen dat onze keuken wegens faillisement niet geleverd zou worden,
dat hoewel Vendoplan geen onderdeel is van V&D zij wel onderzoeken hoeveel klanten er gedupeerd zijn als gevolg van het faillissement.

Wij krijgen hier toch een nare bijsmaak van, is er een mogelijkheid om er achter te komen hoe het werkelijk zit???

Rob
Laatst gewijzigd door pann11 op 03 sep 2008 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Eek
Berichten: 426
Lid geworden op: 20 jan 2007 10:07

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Eek »

Wel eens van een shop in shop gehoord ? Dat is het principe dat Vendoplan toepast.....

Tuurlijk nemen ze de kleuren dan over, huisstijl V&D en tevens geeft het jou als consument een vertrouwd gevoel.

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bart007 »

Vandaag zou onze keuken geleverd worden, echter van niemand tot op heden iets vernomen.
Geen keuken geen oude keuken en geen geld meer want hij was al helemaal betaald (vertrouwde rood blauw van V&D en het CBW keurmerk dat ook een wassen neus blijkt).
Ik begrijp dat er iemand is die een brief heeft gehad van V&D?
Ik vraag me af hoe V&D dit heeft kunnen laten gebeuren...
Snik en met mij zovelen.

mikedh
Berichten: 34
Lid geworden op: 01 sep 2008 11:08

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door mikedh »

Vendoplan heeft het wel goed gedaan, want wij allemaal hebben vertrouwen erin gelegd vanwege de illusie dat het V&D-gelieerd was. In het huidige systeem van V&D zijn meer shop-in-shop systemen toegepast, zo is United Colors of Benneton en Mexx ook vertegenwoordigd. Ondanks de slimme keuze om als Almat dealers te starten in de V&D, met een naam waarin VenD voorkomt en de kleuren overgenomen zijn, blijft het Almat en geen V&D. Dit wordt ook bevestigt door de curator. Je kan het ook controleren bij de Kamer van Koophandel, alwaar bekend is dat Vendoplan een dochteronderneming van Almat is.

In het filiaal in Den Haag werd ons ook gezegd dat ondanks V&D verder geen aandeel heeft in Vendoplan zij inderdaad ook kijken of zij mogelijkheden kunnen bieden voor gedupeerden. Is juist zeer netjes van V&D vind ik zelf. Zij merken natuurlijk ook dat men V&D associeert met Vendoplan en zij willen geen negatieve aandacht.

Wat mij nog onduidelijk is of Almat zelf nu ook failliet is. Gisteren werd dat mij niet duidelijk toen ik met Almat belde. Zou Almat wel failliet zijn, dan komt dat mogelijk iets positiever uit omdat er dan meer gedupeerden zijn en er daarmee ook meer mogelijkheden voor doorstart omdat er een grotere orderportefeuille ligt. Laten we maar van elke nadeel een voordeel proberen in te zien. Het blijft natuurlijk altijd vervelend!

Bart007
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2008 13:19

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door Bart007 »

Ik begrijp dat V&D shops in shop heeft, Mexx, United colors en zelfs Dixons.
Echter dit zijn zaken met een heel eigen identiteit en lijken op geen enkele manier op V&D, dit in tegenstelling van VENDOPLAN die dezelfde kleuren gebruikt (rood blauw) enne de naam VENDOPLAN straalt natuurlijk wel het vertrouwen van V&D uit.

verkoper01
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:27

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door verkoper01 »

de reden dat het VENDOPLAN heet is:
marketing. VENDOPLAN / V&D lijkt erg op elkaar.
daarom onthoud je het sneller.
waarom er 11 shops zitten in de grotere V&D's:
shop in shop. V&D heeft veel klanten. dus ook veel klanten voor ons.
V&D is een hoogstaand bedrijf dus daar maakte wij gebruik van.

keukenarchitect
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:40

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door keukenarchitect »

Na wat gesprekken met een goede vriend van mij, een verkoopadviseur van vendoplan, ben ik toch maar eens gaan snuffelen op internet en kwam dit hier tegen.

Wat betreft het vendoplan shop-in-shop gebeuren.

zoals al gezegd huurt vendoplan de ruimte in V&D om daar zijn keukens te verkopen.
De rede waarom het logo de naam enz enz op V&D lijkt is omdat dat de eisen zijn die V&D gesteld heeft.
vandaar de naam VENDoplan, het logo in blauw/rood enz.

Wat betreft het faillisement en andere zaken wat betreft almat/keukenluxx filialen

Enige tijd geleden hebben de eigenaren van Keukenluxx het hele almat/vendoplan/keukenpartners etc overgenomen.
Alle almat (keukenpartners) kregen toen de naam Keukenluxx, maar waren in princiepe nogsteeds keukenpartners en stonden dus los van de 2 keukenluxx filialen in son en alexandrium.

Op 12 augustus is de almanova holding BV failliet verklaart, de moedermaatschappij van vendoplan, keukenpartners, keukenmakers, topselect ed.

De verkopers zelf wisten hier nog niks vanaf.
Op 28 aug kregen alle verkopers een mailtje dat alle dochters van de almanova holding BV ook failliet waren verklaart en dat iedereen de showrooms binnen een half uur moesten verlaten op last van de curator.

Ik snap dat het voor de gedupeerde heel vervelend is , maar hoop dat ik zo wat duidelijkheid kan schetsen.
Daarnaast wil ik ze veel sterkte wensen
Wel wil ik nog even melden dat het voor de werknemers van deze bedrijven ook flink vervelend is natuurlijk, deze zitten namelijk wel zonder werk en inkomen.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: VENDOPLAN keukens

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

V&D is een hoogstaand bedrijf dus daar maakte wij gebruik van.
Dus je zit nu zonder werk, krijgt voorlopig doorbetaald terwijl je wat anders aan het zoeken bent.................

En ondertussen leg je doodgemoedeerd uit hoe Vendoplan het voor elkaar heeft gekregen om tientallen mensen financieël te duperen met een mooi marketingplan.......................... :?

Dit was een bericht gericht aan verkoper01, keukenarchitect geeft een ander beeld weer..........?

Gesloten