Verkleuring inductieplaat

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Verkleuring inductieplaat

Ongelezen bericht door Erthanax »

alfatrion schreef:
10 apr 2023 16:44
Erthanax schreef:
10 apr 2023 16:25
Anderzijds verwacht ik ook niet dat een nieuwe, voor inductie geschikte pan een niet te verwijderen vlek op de kookplaat achterlaat. Dus voor mij zou ook de pan nonconform kunnen zijn.
Dat is bewijs technisch lastiger. Je moet dan wel aantonen dat die pan nu iets heeft dat je toen niet hoefde te verwachten. Het is evident dat de inductieplaat nu iets heeft dat bij de aankoop niet verwacht hoefde te worden.
Misschien heeft die pan nu juist iets níét meer, wat hij bij aankoop wél had, namelijk achtergebleven restanten van hulpstoffen tijdens de productie, nu ingebrand in de kookplaat :wink: Daarom vroeg ik ook of de pan voor het eerste gebruik is afgewassen.

Met andere pannen heeft TS geen problemen, wel na gebruik van een nieuwe pan. Het probleem zit hem kennelijk in de combinatie van vrij nieuwe plaat en nieuwe pan. Maar welke van die twee is dan nonconform? Of is het toch een gebruikersfout (niet afwassen)?

Stel dat TS GreenChef succesvol aanspreekt, is die dan ook aansprakelijk voor de gevolgschade aan de Siemens kookplaat? Wat dat betreft is Siemens aanspreken in ieder geval eenvoudiger.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkleuring inductieplaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

Erthanax schreef:
10 apr 2023 17:51
Stel dat TS GreenChef succesvol aanspreekt, is die dan ook aansprakelijk voor de gevolgschade aan de Siemens kookplaat?
Ja, maar ook hier draag je een bewijslast.

LizeW
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2023 22:21

Re: Verkleuring inductieplaat

Ongelezen bericht door LizeW »

Bedankt iedereen voor de vele reacties. We gaan zeker gebruik maken van de vele tips hoe we de vlek kunnen verwijderen.

We hebben contact opgenomen met de leverancier en die had nog nooit zo een vlek gezien. De leverancier heeft contact opgenomen met Siemens. Tot nu toe nog geen reactie van Siemens maar ondertussen mogen we de vlek niet proberen te verwijderen.

Wanneer we meer weten van Siemens en we de vlek hebben kunnen verwijderen laat ik het zeker weten!

LizeW
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 apr 2023 22:21

Re: Verkleuring inductieplaat

Ongelezen bericht door LizeW »

Dag iedereen,

Net reactie van Siemens binnengekregen: "Beste klant. Geen garantie ongeschikte pan met te dunne bodem + ongelijke bodem. Is leeg op een te hoge stand/ booster gebruikt en ingebrand (ziet duidelijk de grillijnen)". Hoewel we de pan niet leeg op te hoge/booster gebruikt hebben was dit antwoord wel te verwachten. De leverancier had Siemsens al gecontacteerd voordat we van jullie te horen kregen dat deze vlekken uit te krijgen zijn.

Wat ik wel raar vind is dat zowel siemens + de leverancier niet zegt dat het weg te krijgen is met producten? De leverancier begon over het plaatsen van nieuw glas... We hebben na het antwoord van Siemens direct de schoonmaakmiddelen uit de kast gehaald en de vlek is weg! We hebben het kunnen verwijderen door de vele tips van koperpoets. Wijzelf hadden het merk Sidol gebruikt.

Nogmaals hartelijk voor de vele tips!
Laatst gewijzigd door LizeW op 14 apr 2023 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkleuring inductieplaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi dat de vlek weg is. Bedankt voor het terugmelden.

Plaats reactie