LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verschil in kwaliteit Systemat en Rotpunkt

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
stijntje113
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 mei 2011 14:06

Verschil in kwaliteit Systemat en Rotpunkt

Ongelezen bericht door stijntje113 »

Hallo,

Wij zijn onze keuken aan het uitzoeken.
Eigenlijk weten we precies wat we willen (qua opstelling) Alleen is het nu een kwestie van keuzes maken. Wij zijn nog in gesprek met 2 keuken winkels.

Bij de een hebben we een offerte voor een Systemat AV 1035 systeem.
Van dezelfde opstelling hebben we ook bij een andere keukewinkel een offerte. Hierbij hadden we ook Systemat aangegeven, maar bij het gesprek gaf hij aan dat ze eigenlijk een ander merk voornamelijk verkochten. Dit omdat hij de kwaliteit hiervan duidelijk beter vond. Dit merk was Rabe & Meyer/Rotpunkt. (Hij verkocht ook Systemat, en dat kom hij er ook van maken als wij dat graag wilde, maar hij vond deze beter.)

De rotpunkt heeft in de lades ook aan de zijkant de glazen wandjes. In de offerte staat van 8mm. Beide keukens willen we in de versie Magnolia extra mat. Die hebben ze blijkbaar beide. De Rotpunkt heeft ook een hoogte van 78 cm en we konden ook een kleur voor de binnenkant kiezen.

Kan iemand iets zeggen over het verschil in kwaliteit? Want in de winkel kon ik eigenlijk niet veel verschil ontdekken.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Verschil in kwaliteit Systemat en Rotpunkt

Ongelezen bericht door pfffff »

Rotpunkt is bagger, maar heeft betere inkoopconditie waarschijnlijk t.o.v Systemat

killeke
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 sep 2012 20:24

Re: Verschil in kwaliteit Systemat en Rotpunkt

Ongelezen bericht door killeke »

ja idd, waarschijnlijk verdienen ze meer aan een rotpunkt, daar zullen de winstmarges beter in zijn. ik ben zelf monteur en ik vind systemat echt een mooi product om mee te werken.

Emma Jansen
Berichten: 77
Lid geworden op: 22 apr 2014 12:28

Re: Verschil in kwaliteit Systemat en Rotpunkt

Ongelezen bericht door Emma Jansen »

Eigenlijk kun je Systemat niet helemaal vergelijken met Rotpunkt, Systemat kun je beter vergelijken met Siematic.

Maar Rotpunkt maakt goede keukens hoor, maar ik zou toch kiezen voor Systemat, wint in kwaliteit en service en leverzekerheid van nieuwe frontjes of scharnieren/lades in de toekomst als dit nodig mocht zijn.

Systemat is vaak ook bij de betere keukenwinkel te verkrijgen.

Keukenmonteurs zullen ook meer happy zijn met een Systemat te plaatsen omdat het allemaal net betere kwaliteit is.

Emma Jansen

Gesloten