LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door twijfel »

We hebben de Systemat SM04030GL gekocht. Nu heb ik pas nog wat wijzigingen doorgevoerd, waaronder het verhogen van de bladdikte naar 8 cm. De totale hoogte is nu 95 cm. Ook de wijziging naar een maxilijn vw gedaan, nl de siemens sl 60T3093eu. Volgens adviseur kan dit, mits ik een grotere deur kies. Nu ben ik alleen vergeten te vragen of dit wel mooi is, of de greeplijst bv nog wel mooi doorloopt, of dat ik toch beter voor het normale model kan kiezen. Naast de vw komt aan weerszijden een ladeblok met 2 hoge korflades. Graag jullie advies....
Alvast bedankt :)

de keukenman
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jan 2008 14:37

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door de keukenman »

In deze keuken past geen maxi vaatwasser. helaas.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door Kulta »

In de greeploze uitvoering van Häcker kan inderdaad een hoge vaatwasser worden geplaatst mist er een deur wordt geplaatst waarbij de keellijst aan de deur is geschroefd. Dit houd in dat er een onderbreking ontstaat in de keellijst, die loopt dus niet meer door. Persoonlijk vindt ik dit geen fraaie oplossing.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Twijfel,

Ben ik nu zo slim of zijn jullie nu zo dom :wink: .........volgens mij is 95 cm min de bladdikte van 8 cm gewoon korpus hoogte 87 cm. Waarom zou je dan een maxiline vaatwasser nemen? De hoogte van de korpus is immers standaard ca. 87 cm en daar moet de greeplijst nog vanaf (bij greeploos). Dan zit je op ca. 82 cm.....lager kan een vaatwasser niet! Neem dus maar een gewone vaatwasser dat gaat net!

GWTE

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door Kulta »

daar moet de greeplijst nog vanaf
En daar heeft men dus bij hacker een aparte deur voor, met de greeplijst gemonteerd op de deur

Dus gwte je bent enorm slim, maar nooit te oud om te leren :wink:

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Kulta,

Dank je, ik leer nog elke dag en dat wil ik graag blijven doen met jou hulp doe ik dat graag, indien mogelijk, dank je. :)

Ik zie echter het verband niet tussen het opdikken van het werkblad met als gevolg dat de werkbladhoogte toeneemt, en het kiezen voor een maxiline vaatwasser. De korpus hoogte van de keuken was en blijft 87 cm (72 cm onderkast+ 15 cm plint) en dat is bij een maxiline vaatwasser met een minimale hoogtemaat van 86 cm wel een beetje krap (inbouwmaten bxdxh: 59,8 x 55,0 x 86,0-92,0 cm). Als de betonvloer aan de achterkant iets oploopt (en dat is vaak zo aan de muurkant) of als de plint hoogte ietsje afloopt doordat de vloer niet waterpas is, dan is tien millimeter erg weinig en voor je het weet past hij niet meer in de nis. Loopt er een leiding onder de vaatwasser dan heb je zeker een probleem, met een gewone vaatwasser kom je er nog wel eens mee weg als er een leiding onder de vaatwasser door loopt.

Bovendien loopt de greep niet mooi door en dat is voor Twijfel kennelijk dus geen optie. Daarbij is de binnen ruimte van de vaatwasser wel iets groter maar het aantal couverts is gelijk. Wat is dan het voordeel? Ik adviseer alléén een maxiline vaatwasser in een maxiline keuken en daar heb ik goede redenen voor. In de opstelling van Twijfel is het mijn inziens te veel risico en niet mooi, niet doen dus Twijfel.

GWTE

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

De beredenering van GWTE klopt volkomen, een lijst van een greeploze keuken is in de regel zelfs 6cm hoog.

En de greeplijst op de deur gemonteerd laat de lijnen van de greeplijst niet doorlopen, dus is een estetische keuze.....dan zou ik ook voor de normale hoogte gaan!

De modellen greeploze keuken waar een maxiline vaatwasser in past zijn deze waar bij de "greepkom" uit de deur is gefreesd, zoals bij enkele kleine maatwerk-producenten en de italiaanse fabrikant Biefbi (model"capri")

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door GWTE »

Beste Kulta,

Mmmmmmmmmmmmm……..87 cm korpus, minus minimaal 81 cm normale vaatwasser minus 5 cm lijst van greeploze keuken………..dat is dan uhhhhh…1 cm ………mmmmmmmmm…zelfde probleem…ik denk dat ik stop met keukens….ik blijf leren. Beter plint van 17 cm nemen!

GWTE

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door Kulta »

@GWTE
Ik zie echter het verband niet tussen het opdikken van het werkblad met als gevolg dat de werkbladhoogte
Ik heb hier ook met geen woord over gerept.
Bovendien loopt de greep niet mooi door en dat is voor Twijfel kennelijk dus geen optie.
Ik zal nogmaals posten wat ik heb geschreven:

Geplaatst op: 05 Jan 2008 23:50 Onderwerp:

In de greeploze uitvoering van Häcker kan inderdaad een hoge vaatwasser worden geplaatst mist er een deur wordt geplaatst waarbij de keellijst aan de deur is geschroefd. Dit houd in dat er een onderbreking ontstaat in de keellijst, die loopt dus niet meer door. Persoonlijk vindt ik dit geen fraaie oplossing.

en gezien de vraag van twijfel de volgende was
Volgens adviseur kan dit, mits ik een grotere deur kies. Nu ben ik alleen vergeten te vragen of dit wel mooi is, of de greeplijst bv nog wel mooi doorloopt, of dat ik toch beter voor het normale model kan kiezen.
dacht ik kom laat ik een zeggen wat ik ervan vindt en dat is zoals gezegd, geen fraaie oplossing


@zelfstandige

En de greeplijst op de deur gemonteerd laat de lijnen van de greeplijst niet doorlopen, dus is een estetische keuze.....dan zou ik ook voor de normale hoogte gaan!
Helemaal mee eens, geen fraaie oplossing

twijfel
Berichten: 52
Lid geworden op: 16 aug 2007 10:14

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door twijfel »

Bedankt allemaal!!
Ik ga maar weer wijzigen....snel terug naar de normale vaatwasser!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door GWTE »

Ik heb hier ook met geen woord over gerept.
Beste Kulta, wellicht twee berichtjes eerder lezen.....van topic starter.....daar hebben we het toch over! Ben je echt een verkoper of doe je gewoon of je dom bent? 8)

GWTE

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door Kulta »

@GWTE

Ik ben een bijgeschoolde autoverkoper, vandaar dat ik reageer op:
Beste Kulta,

Dank je, ik leer nog elke dag en dat wil ik graag blijven doen met jou hulp doe ik dat graag, indien mogelijk, dank je.

Ik zie echter het verband niet tussen het opdikken van het werkblad met als gevolg dat de werkbladhoogte toeneemt, en het kiezen voor een maxiline ....etc
Het spijt me dat ik nog niet op keukenverkopers niveau ben

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door GWTE »

Nu heb ik pas nog wat wijzigingen doorgevoerd, waaronder het verhogen van de bladdikte naar 8 cm. De totale hoogte is nu 95 cm. Ook de wijziging naar een maxilijn vw gedaan
Jij denkt dat ik het onderstaande zeg omdat jij denkt dat ik denk dat jij het bovenstaande heb gezegd maar dat denk je verkeerd, want ik denk dat namelijk helemaal niet, ik reageer gewoon op de topic starter. Denk je niet..........ik dacht het wel. Daarna dacht ik dus dat jij niet zo goed kan denken en ik denk dat dat goed gedacht is.......dank je.
Ik zie echter het verband niet tussen het opdikken van het werkblad met als gevolg dat de werkbladhoogte toeneemt, en het kiezen voor een maxiline vaatwasser
GWTE

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door Kulta »

@GWTE

Omdat ik je aanhef staat,

Beste Kulta (kijk het staat er echt)
Beste Kulta,

Dank je, ik leer nog elke dag en dat wil ik graag blijven doen met jou hulp doe ik dat graag, indien mogelijk, dank je.

Ik zie echter het verband niet tussen het opdikken van het werkblad met als gevolg dat de werkbladhoogte toeneemt, en het kiezen voor een maxiline vaatwasser. De korpus hoogte van de keuken was en blijft 87 cm (72 cm onderkast+ 15 cm plint) en dat is bij een maxiline

en dat in normale omgangs vormen betekent dat hetgeen er onder staat gericht is aan de persoon genoemd in de aanhef, ben ik er zoals gebruikelijk is vanuit gegaan dan het inderdaad aan mij gericht was.

Bij al je volgende posting zal ik ervanuit gaan dat, wanneer je een nieuwe alinea begint, de tekst automatich gericht is aan de topicstarter,

Nogmaals mijn nederige excusses dat ik nog niet op het niveau ben van de gemiddelde keukenverkoper. Ooit hoop ik het alwetende niveau van u ,ooooooh verlichte leermeester GWTE, te bereiken
Laatst gewijzigd door Kulta op 10 jan 2008 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door GWTE »

en dat in normale omgangs vormen betekent dat hetgeen er onder staat gericht is aan de persoon genoemd in de aanhef
Ik richt me ook tot jou sukkel....en dan schrijf ik (aan jou) dat ik het verband niet ziet tussen het opdikken van het werkblad met als gevolg dat de werkbladhoogte toeneemt, en het kiezen voor een maxiline vaatwasser (dat is namelijk wat Twijfel boven aan deze topic schrijft) en dat schrijf ik dan dus aan jou, zo van, snap jij dit wel Kulta?...........Nee, want Kulta snapt helemaal niets........Poeh hee, jij hebt me echt op de knieen hoor, tegen zoveel domheid kan ik echt niet op.....ik ben er klaar mee...... 8)
Laatst gewijzigd door GWTE op 12 jan 2008 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door Kulta »

We kunnen dit beter het GWTE forum noemen.

Lijkt wel het vooroorlogse Rusland.
Voor GWTE gelden blijkbaar twee regels

Regel 1: GTWE heeft ALTIJD, gelijk.
Regel 2: Als GTWE geen gelijk heeft is regel 1 van toepassing

Je bent niet thuis!

Ik richt me ook tot jou sukkel....en dan schrijf ik (aan jou)
Fijn dat je dit keer wel duidelijk bent.
Laat je meteen je ware aard zien. (bij enige discussie of tegenspraak in welke vorm dan ook verdwijnt elke vorm van fatsoen)

Ben blij dat je er klaar mee bent ooooh alwetende grootmacht.
Laatst gewijzigd door Kulta op 10 jan 2008 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

zelfstandigste
Berichten: 1971
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:45
Locatie: Belgie

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Oei Oei GWTE ......... ga je dan echt toch (weer) denigrerend doen?

Dat past niet in dit nieuwe jaar!

kortom.......@kulta & @ GWTE............lekker belangrijk :?

keukenklepper
Berichten: 600
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:20

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door keukenklepper »

Ha ha! Nou, ik vermaak me kostelijk! Wat een leesvoer, prachtig!

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door GWTE »

Voor GWTE gelden blijkbaar twee regels

Regel 1: GTWE heeft ALTIJD, gelijk.
Regel 2: Als GTWE geen gelijk heeft is regel 1 van toepassing
Kulta ik neem alles terug wat ik heb gezegd........(Nee, want Kulta snapt helemaal niets)......jij snapt het helemaal wel :)
Laatst gewijzigd door GWTE op 12 jan 2008 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: Vraag aan Systematkenner: past maxillijn vw?

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

De keukenlullo's zijn weer lekker bezig

Gesloten