LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Lepel
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:11

Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Lepel »

Beste forumlezers,

Ik ben bezig een Sieatic keueken van het type SC 46 magnoliawit te kopen. Ik ben hiervoor bij Siematic in Alexandrium geweest en bij Mandemakers in Wateringen. Bij beiden prima geholpen maar bij deprijzen ging het wat moeizamer.

Mandemakers begon bij 38.000 Euro en kwam na onderhandelen op 25.000. Bij Siematic begon men bij 35.000 en wilde ze geen netto prijs geven als ik niet die dag een beslissing zou nemen.

Omdat mijn budget rond de 20000 ligt twijfel ik nu wat de beste volgende stap is.

Opties zijn om bv naar Siematic in Den Haag te gaan of naar de Tweede Kamer of naar Duitsland. Een ander type van een ander merk wat er erg op lijkt zou ook nog een optie zijn.

Kan iemand mij een oprecht advies geven over wat de beste stappen zouden zijn.

Alvast bedankt.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door slik »

Ik denk in Duitsland..... daar betaal je voor deze keuken waarschijnlijk slechts € 14.500,- ga even langs en laat het even weten (tik dan even de complete order over op dit forum dan zal ik hem even controleren kleine moeite lijkt mij) als je er geweest bent. Tot morgen.

sar27
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2005 12:10

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door sar27 »

Beste Lepel,

ik zou zeker zeggen kijk eens in Dld..... Wij, en vele anderen, zijn vrij goed tot zeer goed geslaagd bij Gerwens in Gronau.
http://www.kuechenprofi-gerwens.com/index_nl.html

Ik ben benieuwd en hoop dat je de uitkomst op 't forum plaatst...ben benieuwd waar 't op uit loopt qua prijs, service, apparatuur etc.........Let the games begin!

pgr
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2005 19:09

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door pgr »

Wij zijn (goed) geslaagd bij Siematic Den Haag. Klein familiebedrijf, persoonlijke benadering. Ze doen niet moeilijk over het feit dat je nog prijzen wilt vergelijken: je krijgt gewoon een gespecificeerde offerte mee. Wij hebben prijzen vergeleken in Duitsland en Siematic Den Haag wilde genoeg met deze prijzen meegaan, zodat we nu ongeveer even duur uit zijn als in Duitsland, maar dan bij een goede vertrouwde Nederlandse zaak die de keuken ook helemaal aansluit (dat doen de meeste Duitse winkels niet). Prima ervaringen dus en wat ons betreft een aanrader.

Suc6
Peter

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door maxx »

Een ander type van een ander merk wat er erg op lijkt zou ook nog een optie zijn.
Beste Lepel,

Format Keukens is nog niet zo bekend hier in Nederland maar is zeer zeker een mooie keuken. In vergelijking met de SieMatic SC46 levert Format de fronten "Borkum" en "Amrum" in 2200 kleuren waaronder ook magnoliawit. Beide fronten zijn in zowel massief hout als MDF leverbaar.

Format gebruikt Blum hang- en sluitwerk met Blumotion en heeft een mooie afwerking. De prijs/kwaliteitverhouding is zeer goed en het kastenassortiment zeer uitgebreid. Kijk eens op www.euronorm.com voor meer info voor dealers in uw regio.

mvg

Pfffff

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Probeer je nu elke topis naar de zelfde kant uit te sturen ? Houd het eens bij het onderwerk, zonder steeds weer met je surrogaatmerkjes aan te komen

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door maxx »

Hallo Pfffft,

Lepel vroeg naar een ander merk welke een vergelijkbaar type front kan leveren met vergelijkbare kwaliteit. Daar heb ik antwoord opgegeven.

Volgens mij heb ik me aan het onderwerk gehouden en niet geprobeerd de topis te sturen. Maar ja, het was al laat.

Nog even over surrogaatmerken, mogen wij even weten welk merk jij aan de man/vrouw probeert te brengen? Even ter vergelijking.

MVG

Lepel
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:11

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Lepel »

Alvast bedankt voor de tips ik ga eerst naar Siematic Den Haag en hou jullie op de hoogte.

Maxx bedankt vor het alternatief ik ga ook kijken of dit wat voor ons is.

Ik hou jullie op de hoogte en sta nog steeds open voor tips.

Lepel
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:11

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Lepel »

Peter is dit Siematic op het spui of op de rijswijkseweg?

pgr
Berichten: 32
Lid geworden op: 31 dec 2005 19:09

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door pgr »

Lepel het is Siematic aan het Spui (ze zitten beneden bij Hulshoff in het gebouw van het gemeentehuis en bibliotheek).

Succes!

HunterV
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:59

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door HunterV »

Ik ben na veel omzwervingen uitgekomen bij de Tweede Kamer in Kaatsheuvel...Ik kan je aanraden heel mijn thread te lezen over mijn Siematic avontuur. Het heeft mij heel, maar dan ook heel veel geld bespaard. Succes!

(even de zoekfunctie gebruiken met mijn auteursnaam)[/url]

hera
Berichten: 296
Lid geworden op: 14 okt 2005 14:53

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door hera »

2e kamers is mandemakers...

Inoitall
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2005 17:41

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Inoitall »

Nou en? Meneer Mandemakers verkoopt veruit de meeste keukens in Nederland, dus wat is daar mis aan?

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door keukenvakman »

zoek eens op mandemakers in dit forum en word wakker!

Lepel
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 mei 2006 14:11

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Lepel »

Hierbij even een korte update van mijn vorderingen. Ik ben bij een aantal zaken geweest. Als eerste bij de Tweede Kamer in Capelle. Hier begreep men goed wat ik wilde en kreeg ik een prijs van 28K. Aangegeven dat dit voor ons niet interessant is omdat ik al een prijs van 23K heb gekregen. Vandaag hebben ze gebeld dat ze graag verder willen praten en dat we er wel uit gaan komen. Het is zeker een onderdeel van de DMG groep maar werken wel redelijk zelfstandig.

Daarna naar de Siematic in Den Haag. Inderdaad een kleine huiselijke dealer (Vader, moeder en zoon) die aangaf dat hij goed op de hoogte is van alle Mandemakers en Duitse prijzen en aanpak. Hij gaat een offerte maken dus wordt vervolgd. De zaak zelf is wel klein en komt wat rommelig over tussen de bedden van Hulshoff wonen maar ze zijn wel ter zake kundig.

Vandaag ben ik toevallig bij het Koene huis in Den Haag geweest hier verkopen ze Eggersmann keukens. hier stond een vergelijkbaar type met de Siematic van volledig massief eiken. Ook dit is een kleinere en kundige zaak en ik heb er een goed gevoel bij. de keuken gaat hier tussen de 20 en de 25K kosten de exacte prijs hoor ik nog.

Ondanks dat ik normaal niet zo'n prijskoper ben lijkt het wel dat de zaken hier erg op sturen. Het ontwerp wat ik in het begin zelf had verzonnen is bij alle zaken slechts een beperkte aanpassing gemaakt. Iedereen heeft wel iets slechts over andere zaken te vertellen. vooral Mandemakers krijgt het hierbij zwaar te verduren. Ik proef toch enige broodnijd.

Wordt vervolgd.

Hans2
Berichten: 617
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Hans2 »

http://keukens.carpentier.nl/

Als het in de buurt is van de plaats waar je woont .
Het adres voor de Siematic Keuken.

Maar je koopt niet alleen een keuken, hij moet ook nog geplaatst worden.

Hier werken super vakmensen.
Een aanrader!

(Zij zijn nog op zoek naar een nieuwe extra verkoopadviseur)

VERKOOPADVISEUR KEUKENS

Als verkoopadviseur bij Carpentier Wonen heb je een baan om jaloers op te zijn. Want ga maar na. Met jouw adviezen worden complete keukens van topkwaliteit ingericht, en met jouw creativiteit en deskundigheid overtuig je onze klanten om voor Carpentier Wonen te kiezen.

Daarvoor is tact nodig, maar ook een goede neus voor stijl en de smaak van onze klanten. Een oprecht service-gerichte instelling en meer weten over onze producten dan wat de klant ook zelf in de folder kan lezen. Kortom, eerlijk en deskundig adviseren. Omdat tevreden klanten de beste ambassadeurs zijn.

Hans2

robbie10
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 sep 2005 23:36

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door robbie10 »

ik heb een siematic keuken gekocht bij Henry's Kitchens te Barendrecht.

ben erg te spreken over de wijze waarop ik geholpen ben door de verkoper en ook over de uiteindelijke prijs. :)

de levering geschiede in de afgesproken leverweek en de montage verliep ook erg goed. :)

voor mj staat vast dat onze volgende keuken weer hiervandaan komt.

rob

Pfffff

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door Pfffff »

Carpentier ?? Heeft inderdaad goede naam opgebouwd.

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door slik »

Zeker je vader......Henry?

scheuj
Berichten: 164
Lid geworden op: 19 mei 2006 09:36

Re: Waar moet ik mijn Siematic kopen?

Ongelezen bericht door scheuj »

Ik denk dat je de keuken het beste bij Slik kunt kopen!!! Zal daar zo'n 13000 euro kosten. Krijg je een excellent advies met een stukje uitleg van de hedendaagse economie op LBO nivo gratis erbij.(zie bijdrage Slik Rotpunkt keuken) Dus gelopen koers zou ik zeggen. Bovendien hoef je niet lang te zoeken, hij is heel open, zijn bijdragen staan vol met verwijzingen welk bedrijf hij vertegenwoordigd.

Gesloten