Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
LuitS
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2023 16:10

Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door LuitS »

Goedenmiddag,

Wij hebben een nieuwe keuken gekocht bij Nieuwenhuis keukens. Na een bezoek van ruim 8uur liepen we moe maar voldaan naar buiten.

So fa so good. We moesten wachten op de sleutel van ons nieuwe huis voor het inmeten kon gebeuren.

Hierbij bleek dat het eiland wat we wilden niet paste. Dus het eiland is gewijzigd (iets kleiner geworden). Geen prijswijziging.

Uiteindelijk het eindgesprek gehad, en klaar. Dachten we.

Onze verkoper ging een week op vakantie. En direct die maandag werden we gebeld, door een collega die het over nam. I.v.m verkoper zijn afwezigheid. Verkoper had een fout gemaakt en er moest iets gewijzigd worden. Jammer, maar oke. Geen prijswijziging.

Dag later nog een keer gebeld, of de stopcontacten wel allemaal klopten aangezien het eiland aangepast was. Nee klopt 1 minder. Wederom geen prijswijziging.

Week later weer gebeld door een andere collega, verkoper was nog niet aanwezig, en hij nam het over. Hij had de order nogmaals nagekeken en het bleek dat we alle stopcontacten, spoelbak, kraan e.d bij 4 verschillende leveranciers hadden ??? Waardoor er dus wezenlijk kleurverschil zou komen. (Wij willen alles messing)

Dus wij heen, en nogmaals met een ander alles nagelopen en bij 1 leverancier alles uitgezocht. Ik vroeg of dit nog wat met de prijs dit, omdat wij de keuken al betaald hebben. (Ik was bang dat er iets bij moest komen).
Nee hoor mevrouw, dit is wat goedkoper maar andere di gen misschien wat duurder, ach dat laten we zo. Oke, prima.

Toen begon het bij mij wat te kriebelen. Een beetje een naar onderbuik gevoel.
Maar goed, keuken is mooi en we zijn er blij mee.

Weer een week later, worden we weer door iemand anders gebeld wat nu precies de dikte van de bladen moet worden. Hij kwam er niet uit. Verkoper had het niet duidelijk staan.

Dan ben je inmiddels al door 4 verschillende collega geholpen die het overnemen en dingen voor je wijzigen.

Nu komt het;

We mochten naar de steenfabriek ons blad bekijken. Lang verhaal kort; we waren teleurgesteld. En zagen bij de stalen exact liggen wat we willen. Maar pas leverbaar vanaf februari. '24.

Direct gebeld met de verkoper, maar nee hoor die krijgen we gewoon iet meer te spreken. We moesten maar mailen.

Uiteindelijk hebben we er voor gekozen om het nieuwe blad te nemen. Even duur als wat we hadden gekocht.

De volgende dag kregen we een mail dat er misschien wel extra kosten aan het noodblad zaten maar dat moest het hoofdkantoor bekijken.

Wordt ik die maandag gebeld door wederom een collega die het overneemt I.v.m zijn afwezigheid. En die vraagt nog of het oke is dat we het blad wijzigen. En dat we dan een noodblad krijgen. Ja is prima. Er wordt niet over kosten gesproken. Ik krijg een document wat ik moet ondertekenen voor akkoord, en daar staat het noodblad ook vermeld. Extra kosten: geen.
Ik heb getekend en teruggestuurd, nog denkend dat het nette service is.

Krijgen we vandaag mail van de verkoper (ja hij is er nog wel) dat we nog wel €790,- moeten betalen voor het noodblad.

Nu de vraag; wat moeten we? Betalen of aanvechten?

Het liefst stuur ik een mail naar het hoofdkantoor maar ik kan nergens een mailadres achterhalen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door Moneyman »

LuitS schreef:
09 nov 2023 16:38
Ik krijg een document wat ik moet ondertekenen voor akkoord, en daar staat het noodblad ook vermeld. Extra kosten: geen.
Ik heb getekend en teruggestuurd, nog denkend dat het nette service is.

Krijgen we vandaag mail van de verkoper (ja hij is er nog wel) dat we nog wel €790,- moeten betalen voor het noodblad.
Stond dat "extra kosten: geen" er letterlijk zo op, of is dat slechts jouw conclusie?

Ik vond het persoonlijk vrij logisch dat er kosten aan zijn verbonden als je je keuze wijzigt, en men daardoor nog een keer terug moet komen om het daadwerkelijke blad te bezorgen, het noodblad te verwijderen en het definitieve blad te plaatsen.

HenkH84
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2023 12:25

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door HenkH84 »

Beste keukenavonturier,

Wat een meeslepende saga is dit geworden! Het lijkt erop dat jullie nieuwe keuken niet alleen een plek is om te koken, maar ook een podium voor een heuse dramaserie. Het aantal wendingen doet bijna denken aan een Netflix Original.

Dus, na het ritje door de wereld van eilandaanpassingen, stopcontactverwarring en leverancierschaos, zijn jullie nu beland bij het spannende hoofdstuk van het Noodblad. De cliffhanger van €790,- extra kosten heeft de spanning naar ongekende hoogten gebracht.

Wat te doen, vraag je? Betaal die €790,- en maak de financiële plot compleet. Of ga de strijd aan, schreeuw "Onrecht!" naar het keukenuniversum en zie waar dat jullie brengt.

In een wereld waar elke collega een nieuwe wending aan het verhaal geeft en de verkoper een mysterieuze verdwijning acteert, is er maar één zekerheid: jullie keukenavontuur zal de boeken ingaan als een episch verhaal waarover nog jarenlang wordt gesproken.

Veel succes met jullie keukensoap, en moge de kookliefde sterker zijn dan de financiële onzekerheid!

Met kokende groeten,

Henk H

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Na een bezoek van ruim 8 uur
Dat verbaast me niets. 🥱

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gezellig, dat kennismaken met al die medewerkers.

En de keuken al betaald. :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door Jablan »

LuitS schreef:
09 nov 2023 16:38
Nu de vraag; wat moeten we? Betalen of aanvechten?

Het liefst stuur ik een mail naar het hoofdkantoor maar ik kan nergens een mailadres achterhalen.
Aanvechten omdat je hebt getekend voor een noodblad zonder meerkosten.

Het hoofdkantoor is per contactformulier bereikbaar.

Maar ...

klik eens op 'werken bij Nieuwenhuis Keukens', dan kom je terecht op 'werken bij mandemakers / nieuwenhuis keukens'.

Je keukenleverancier is onderdeel van de Mandemakers Groep. Dat gevoel kreeg ik al tijdens het lezen van je keuken-avontuur. Daarom: strak vasthouden aan je planning, van elke stap foto's maken, alles schriftelijk laten bevestigen.

Thijs124
Berichten: 681
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Altijd weer het super Imperium van Ben Mandemakers.
Hij is groot in keukens, badkamers, meubels en vastgoed.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem eerst contact op met Nieuwenhuis (eerst met de verkoper, daarna met hoofdkantoor) Zeg dat u niet eens bent met de rekening.
De gegevens van hoofdkantoor staat op www.nieuwenhuiskeukens.nl/over-ons/service-en-contact/.
Hopelijk komen jullie er samen uit.

Heeft u toevallig een rechtsbijstandverzekering (afgesloten voor aankoop)? Neem daarna contact op met hun indien u niet tevreden bent over de oplossing.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door rwolters »

Thijs124 schreef:
10 nov 2023 11:33
Altijd weer het super Imperium van Ben Mandemakers.
Hij is groot in keukens, badkamers, meubels en vastgoed.
Als je zo groot kunt worden doe je toch wel iets goed.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

Ongelezen bericht door Ivo.w »

    rwolters schreef:
    11 nov 2023 09:57
    Als je zo groot kunt worden doe je toch wel iets goed.
    De verkooppraatjes en de marges op de geleverde spullen zijn inderdaad heel goed.

    Thijs124
    Berichten: 681
    Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door Thijs124 »

    Als je dan ook nog zorgt dat de winsten in je eigen vastgoed omgezet worden weet je de Nederlandse belastingdienst te ontwijken.

    Nevyn
    Berichten: 1290
    Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door Nevyn »

    Ben 1 x bij dit bedrijf geweest , maar loop tegenwoordig met een grote boog om de Mandemakers groep heen.
    Ik wil genieten van een nieuwe keuken kopen en geen toneelstukjes zien en moe worden van het praten.
    Het is bij ons die ene keer niet door gegaan had er geen goed gevoel bij.
    Heb nu al jaren een Ikea keuken zelf iemand gezocht die hem heeft geplaatst
    Maar goed het bedrijf levert in ieder geval wel.

    Jablan
    Berichten: 6184
    Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
    Contacteer:

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door Jablan »

    HenkH84 schreef:
    10 nov 2023 10:23
    Dus, na het ritje door de wereld van eilandaanpassingen, stopcontactverwarring en leverancierschaos, zijn jullie nu beland bij het spannende hoofdstuk van het Noodblad.
    En dit is allemaal 'heeeeeel normaal' in de wereld van keukenleveranciers. De voorbije 15 jaar hebben we meerdere keukens gekocht en 1 zelf gebouwd. Dat zelf doen was wel een eye-opener, omdat we toen ontdekten dat de software voor keukens manco's heeft. De focus ligt op design, niet op wat er nog meer bij komt kijken.

    Samenvattend:

    - Inmeten? Bij een hoekopstelling wordt de hoek van de muur niet gecontroleerd. Keuken wordt met een rechte hoek geleverd, terwijl de hoek eigenlijk tussen de 87 en 93 graden is. De software gaat uit van een haakse hoek en kan geen andere hoeken aan.

    - Werkbladen op maat zagen? Kan alleen rechttoe-rechtaan, niet met een klein verloop. Zegt iets over de machines, waarmee alles wordt geproduceerd.

    - Nieuwe keuken in bestaand huis: niet eerst controleren waar de leidingen precies lopen, maar vrolijk de bevestiging van de hangkasten op de plek van de leidingen plannen. Stroom, water, gas, kan niet schelen, daar moet doorheen worden geboord volgens de tekening. Maar ook: een wateraansluiting recht boven een stroomaansluiting plannen.

    - Warmte- en vocht-afvoer van alle inbouwapparaten is structureel te krap of ontbreekt. Onhandig, omdat na een paar jaar de lijm helemaal uitdroogt op zulke plekken, de bekleding loslaat en het hout of spaanplaat vervormt. Bij vocht is schimmel het resultaat.

    - Stopcontacten op de verkeerde hoogte intekenen. Of alleen de aansluitpunten voor de inbouwapparaten intekenen en losse wandcontactdozen boven het werkblad vergeten.

    - Inbouwapparaten als wasmachines, wasdrogers, vaatwassers maken geluid. Maar alles blijft open aan de achterkant, daarmee contactgeluid.

    - De kasten worden met zijkanten geleverd. Twee kasten naast elkaar betekent twee zijkanten aan elkaar geschroefd.

    - Verlichting onder hangkasten is lastig. Bij een hoekkast kan het vaak niet, zegt de fabrikant. Ondertiteling: de software om de plek voor de verlichting uit te frezen, is of niet goed of de programmeur kent de mogelijkheden van de software niet.


    Als je dit allemaal tegelijk bij de hand hebt, dan heb je een echt keuken-drama-zonder-einde te pakken.

    Moneyman
    Berichten: 30120
    Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door Moneyman »

    Jablan schreef:
    10 nov 2023 11:30
    Aanvechten omdat je hebt getekend voor een noodblad zonder meerkosten.
    Dat is nog maar de vraag.

    16again
    Berichten: 16106
    Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door 16again »

    Hoezo? Topic start is duidelijk op dat punt:
    LuitS schreef:
    09 nov 2023 16:38
    Wordt ik die maandag gebeld door wederom een collega die het overneemt I.v.m zijn afwezigheid. En die vraagt nog of het oke is dat we het blad wijzigen. En dat we dan een noodblad krijgen. Ja is prima. Er wordt niet over kosten gesproken. Ik krijg een document wat ik moet ondertekenen voor akkoord, en daar staat het noodblad ook vermeld. Extra kosten: geen.
    Ik heb getekend en teruggestuurd, nog denkend dat het nette service is.

    Moneyman
    Berichten: 30120
    Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door Moneyman »

    16again schreef:
    12 nov 2023 10:32
    Hoezo? Topic start is duidelijk op dat punt:
    LuitS schreef:
    09 nov 2023 16:38
    Wordt ik die maandag gebeld door wederom een collega die het overneemt I.v.m zijn afwezigheid. En die vraagt nog of het oke is dat we het blad wijzigen. En dat we dan een noodblad krijgen. Ja is prima. Er wordt niet over kosten gesproken. Ik krijg een document wat ik moet ondertekenen voor akkoord, en daar staat het noodblad ook vermeld. Extra kosten: geen.
    Ik heb getekend en teruggestuurd, nog denkend dat het nette service is.
    Niets duidelijks aan. Nergens blijkt uit of dat “kosten: geen” zwart op wit staat, of dat dat de conclusie/ aanname van TS was. Ik heb niet voor niets al om opheldering gevraagd - zonder resultaat, overigens.

    16again
    Berichten: 16106
    Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door 16again »

    Moneyman schreef:
    12 nov 2023 20:52
    Nergens blijkt uit of dat “kosten: geen” zwart op wit staat, of dat dat de conclusie/ aanname van TS was.
    Als er kosten zijn, hadden die gespecificeerd moeten worden. En dat lijkt overduidelijk niet gebeurd.

    BL2
    Berichten: 4840
    Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door BL2 »

    Heb je echt al een aanbetaling gedaan van 100 procent ? Maar wat is dan de "stok achter de deur" als er echte problemen ontstaan bij levering of plaatsing ?
    Ik zou als tip hierbij ook even het Juridisch Loket alvast willen benoemen.

    Moneyman
    Berichten: 30120
    Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

    Re: Wel of geen extra kosten betalen? Nieuwenhuis keukens

    Ongelezen bericht door Moneyman »

    16again schreef:
    12 nov 2023 23:45
    Moneyman schreef:
    12 nov 2023 20:52
    Nergens blijkt uit of dat “kosten: geen” zwart op wit staat, of dat dat de conclusie/ aanname van TS was.
    Als er kosten zijn, hadden die gespecificeerd moeten worden. En dat lijkt overduidelijk niet gebeurd.
    Gezien de warboel die uit de OP blijkt, zou ik dat "overduidelijk" inderdaad uitdrukkelijk vooraf laten gaan door "lijken". Maar wie weet komt TS nog eens terug om duidelijkheid te verschaffen.

    Plaats reactie