LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wilka keukens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Diaantje!
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2017 11:43

Wilka keukens

Ongelezen bericht door Diaantje! »

Goedemiddag,

Iemand ervaring met Wilka keukens uit Sneek?
Wij willen graag een nieuwe keuken en dit bedrijf geeft een hele goede offerte.
Ik kan alleen nergens reviews vinden.
Zowel positief als negatief niet.
Iemand hier misschien die het bedrijf kent?
Bedankt alvast.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik zie per toeval uw topic over de Wilka-keukens in Sneek staan ...

1 - Betreft het een groohandel, die echter ook aan particulieren verkoopt
2 - Het huismerk is Nobilia, één van de grootste duitse keukenproducenten
3 - Zoekt dus verder op de naam van dit keukenmerk: https://www.keukenatlas.nl/keukenmerken ... s/nobilia/
4 - Kunt u duits lezen? Een onafhankelijk bericht: http://www.cleverkuechenkaufen.de/kuech ... er/nobilia
5 - U kunt in het nederlands of duits verder zoeken bij zoekmachines op: Nobilia - keukens of Küchen
6 - Daarna nog vragen? Stel ze op uw topic ...

PS. Heeft u echt niet geweten dat u een offerte over een Nobilia-keuken heeft gekregen?
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 06 jun 2017 23:45, 2 keer totaal gewijzigd.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door hänschen klein »


Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:PS. Heeft u echt niet geweten dat u een offerte over een Nobilia-keuken heeft gekregen?
Dat zegt TS toch helemaal niet? TS vraagt niet naar ervaringen met Nobilia, maar naar ervaringen met Wilka keukens...

Los daarvan is je informatie over Nobilia wel erg goed, dus mogelijk is TS er tóch mee geholpen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Moneyman.
De achterliggende gedachte is, dat consumenten niets ´reviewen´ over een groothandelaar.
Omdat deze groothandel met Nobilia werkt, is dat de sleutel om meer informatie tenminste over de aangeboden keuken te kunnen vinden. Er zijn overigens binnen een straal van 50 km nòg twee keukenzaken die Nobilia aanbieden, maar die noemen op de websites het merk niet.

Wat nogal vreemd is, is het feit, dat deze groothandel met retailers (hun eigen klanten) in de directe regio ook aan particulieren heeft aangeboden.
Ik hoop dat de vraagsteller zich nog eens terugmeldt met meer uitleg of andere vragen.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Bij nader onderzoek blijkt dat Wilka uit Sneek, óók een Schröder- of een Altano-Keuken zou hebben kunnen aangeboden aan @Diaantje:

1 - Gezien op Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/huis-en-in ... ukens.html

2 - Duitse website: http://www.schroeder-kuechen.de/

3 - Altano: https://www.altano.com/nl/

Het blijkt wel, dat, des te intensiever men zich met de keukenbranche bezighoudt, er steeds meer vragen oprijzen over merken, namen en uiteindelijk voor de consumenten over kwaliteit en prijzen. Ik zou bij Wilka ook eens nakijken/navragen, wie uiteindelijk de keuken plaatst en voor de garantie verantwoordelijk is. De onserieuze teksten bij "dump"-aanbiedingen op Marktplaats maken mij tenminste iets wantrouwender.

@Moneyman. Daarmee hebben we toch iets meer over het onbekende bedrijf WILKA boven water gekregen!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door crazyme »

hänschen klein schreef:@Moneyman.
De achterliggende gedachte is, dat consumenten niets ´reviewen´ over een groothandelaar.
Omdat deze groothandel met Nobilia werkt, is dat de sleutel om meer informatie tenminste over de aangeboden keuken te kunnen vinden. Er zijn overigens binnen een straal van 50 km nòg twee keukenzaken die Nobilia aanbieden, maar die noemen op de websites het merk niet.

Wat nogal vreemd is, is het feit, dat deze groothandel met retailers (hun eigen klanten) in de directe regio ook aan particulieren heeft aangeboden.
Ik hoop dat de vraagsteller zich nog eens terugmeldt met meer uitleg of andere vragen.
Groothandel mijn neus.

Een beetje serieuze keukenzaak koopt rechtstreeks in bij de fabriek.
Daar zit geen groothandel tussen. Kan ook helemaal niet met die marges.

Dit is gewoon marketing. Om (geloofwaardig) met kortingen te kunnen smijten. (En om met prijzen excl btw te kunnen adverteren)

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik snap dit soort vragen niet . Er zijn geen klachten te vinden of i.d. waarom dan deze vraag.
Wat zou er gebeuren of reaktie s komen als leverancier deze vraag zou stellen ?.

TS wil bij mij een keuken kopen , wie kent ts, is deze wel goed van betalen . Heeft zij veel onzinnige klachten.

Ts , kan iedereen zijn ,dus niet deze ts.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door Moneyman »

hänschen klein schreef:@Moneyman.
De achterliggende gedachte is, dat consumenten niets ´reviewen´ over een groothandelaar.
Omdat deze groothandel met Nobilia werkt, is dat de sleutel om meer informatie tenminste over de aangeboden keuken te kunnen vinden. Er zijn overigens binnen een straal van 50 km nòg twee keukenzaken die Nobilia aanbieden, maar die noemen op de websites het merk niet.

Wat nogal vreemd is, is het feit, dat deze groothandel met retailers (hun eigen klanten) in de directe regio ook aan particulieren heeft aangeboden.
Ik hoop dat de vraagsteller zich nog eens terugmeldt met meer uitleg of andere vragen.
Als iemand een keuken wil kopen bij bedrijf X, is het toch een heel normale vraag om informatie over dat bedrijf te vragen? We roepen hier altijd dat men zich vooraf moet informeren over de verkoper, en als iemand dat vervolgens doet, lijkt het ineens alsof dat een heel rare vraag is. Ik snap jouw reactie echt niet.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik probeer de vraagsteller 'op weg te helpen', maar had moeite met de reis door het keukendoolhof. Daarom geef ik weer wat ik onderweg tegenkwam en zit niet op commentaar, maar op een refectie van @Daantje te wachten, om de reis te kunnen voortzetten. Ik weet niet wat hij precies zoekt en informatie m.b.t. zijn keukenleverancier heb ik inmiddels toch aangeboden. Wie @Daantje is? Voor mij gewoon een consument die om ondersteuning vraagt bij een aankoop en m.i. goed bezig is met het onderzoeken alvorens een handtekening te zetten. Altijd nog gezonder dan eerst kopen en dàn, wanneer er iets niet klopt, overal klachten gaan spuien ... zoals het te vaak dagelijkse kost op fora is.

Diaantje!
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2017 11:43

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door Diaantje! »

Bedankt voor de reactie's allemaal.

Het was inderdaad gewoon een vraag.
Al bij verschillende keukenzaken geweest en ze komen respectievelijk allemaal rond de € 5500 uit. Ook met de Duitse nobilia keuken. En dezelfde opstelling.
Per toeval kwam ik ze tegen op social media.
Deze firma komt ongeveer € 1000 goedkoper uit.
Dat kan komen omdat het een groothandel betreft en "groot" inkoopt en misschien wat minder winst pakt, Of dat het gewoon heel cliché te mooi om waar te zijn is.
Maar zoals ik al zei, kan ik geen enkele ervaring vinden. Wel kwam ik erachter dat ze pas ruim 1 jaar bestaan.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@Diaantje, bedankt voor de feed-back..

Jonge ondernemers hoeven geen risico te zijn, vooral nier wanneer de startfase in de momenteel boomende keukenbranche plaatsvindt, want ze moeten hun sporen nog verdienen. Zèlf geven ze al aan dat ze minimaal 40% onder de prijs verkopen. Het pas opgerichte bedrijf Wilka kon dus nog niet veel reviews hebben. Bedenk tevens, dat reviews vooral ontstaan wanneer er iets is misgegaan.

Omdat u al meerdere keukens heeft gezien zal er ook wel een 'gevoel' zijn ontstaan. Waarop u misschien nog alert moet zijn, is dat een gewenste aanbetaling niet te groot uitvalt, want jonge ondernemers hebben snel financiële problemen en daarvan moest u niet de dupe worden.

Ik wens u veel suc6 bij uw beslissing m.b.t. een nieuwe keuken en de keuze voor een goede leverancier en het antwoord op uw vraag is uiteindelijk, géén nieuws, goed nieuws!

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door pedro714 »

Zij verkopen inderdaad Nobilia. Nobilia is naar zeggen de grootste keukenfabrikant van Duitsland. Als kenner van de keukenmarkt wil ik dit best geloven. Dat zij de grootste zijn zegt echter niets. Nobilia is op iedere hoek van de straat te koop. Praktisch iedere "goedkopere" keukenzaak verkoop dit merk. Zal mij niet horen zeggen dat het een slechte keuken is, maar staat zeker niet bekend als een van de betere keukens. Bedenk echter wel dat in principe iedere keuken even lang meegaat mits.......je er goed mee omgaat. I.kook, super keukens enz.enz. allemaal Nobilia verkopers. Dus stap gewoon een zaak binnen en vraag wat de naam is van de fabrikant. Zodra U Nobilia hoort dan kan ik alleen maar aanraden om echt meerdere zaken af te gaan. Er zijn echt grote verschillen in prijs tussen al die Nobilia verkopers.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Wilka keukens

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Aangezien de topic toch alweer een tijdje oud is heb ik geen idee of u al een keuken heeft gekocht. Mocht dit niet zo zijn, kijk niet alleen naar de prijs op de offerte, maar ook wat u er voor krijgt. De ene keuken wordt gemaakt van gewoon spaanplaat, een andere van waterbestendige plaat. Ook de dikte van het materiaal kan verschil in zitten. Een goedkope keuken heeft maar dunne wandjes waardoor er kans is op doorbuigen.
Ook hang en sluitwerk telt mee. Soft close, goedkope zijgeleiders, scharnieren, etc. Prijzen liggen normaal gesproken redelijk gelijk met elkaar. Een extreem lage prijs moet dus ergens vandaan komen.

Gesloten