Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
NicolaW
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2023 11:51

Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door NicolaW »

Ik heb een zeer teleurstellende ervaring gehad met Cookinglife.nl en ik wil graag mijn negatieve ervaringen delen. Onlangs bestelde ik borden bij hen, maar tot mijn verbazing vielen deze letterlijk uit elkaar in de vaatwasser. Ik nam contact met hen op via WhatsApp om mijn zorgen te uiten over de slechte kwaliteit van de borden. Hun reactie was echter niet erg behulpzaam.

In de correspondentie lieten ze zien dat ze niet serieus omgingen met mijn klacht. Ze stuurden me van het kastje naar de muur en sloten de conversatie zonder mijn klacht adequaat te beantwoorden. Ik moest vragen om heropening van het ticket om überhaupt nog een reactie van hen te ontvangen.

Toen ik uiteindelijk foto's van de beschadigde borden stuurde, gaven ze aan dat er ‘haarscheuren’ in de borden ontstaan door gebruik en niet onder de garantie vallen. Ze beweerden dat de borden niet in de vaatwasrekjes kunnen worden gezet en dat ze ook niet op elkaar gestapeld klunen worden. Dit lijkt mij heel vreemd als je op de website van cookinglife.nl vermeld dat deze wel in de vaatwasser kunnen. Sterker nog dit staat zelfs ook aangegeven op de achterkant van de borden met een icoontje van een vaatwasser.

Afbeelding

Ik ben het niet eens met hun verklaring, omdat de borden letterlijk uit elkaar vallen zie foto en niet te vergelijken zijn met haarscheuren. Het zijn duidelijke barsten en breuklijnen die ervoor zorgden dat de borden uit elkaar vallen. Ik verwachtte een fatsoenlijke verklaring voor dit probleem, maar ze wezen mijn klacht af en namen me niet serieus.

Afbeelding

Ik heb herhaaldelijk geprobeerd om een eerlijke en deskundige oplossing te vinden, maar ze bleven vasthouden aan hun standpunt en gaven geen blijk van enige inspanning om mijn probleem serieus te onderzoeken.

Daarnaast heb ik ook een garantieclaim ingediend via [email protected]. Aangezien ik ná 4 weken nog steeds geen reactie had ontvangen besloot ik om via e-mail direct contact op te nemen met 050media het bedrijf van Sebastian B. tevens ook eigenaar van Cookinglife.nl. Ik heb hierin gevraagd naar een reactie op mijn garantieclaim. Ik ontving dezelfde dag nog antwoord van Sebastian B. zelf waarin hij aangaf niet eens te worden met mijn klacht over de borden en verwees mij naar de geschillencommissie.

Na het raadplegen van de pagina ‘Klachten’ op de website van Cookinglife.nl zag ik dat het bedrijf hier spreekt over de “Geschillencomissie”. Tot mijn verbazing kreeg ik van de Geschillencommisie zelf te horen dat Cookinglife.nl helemaal niet is aangesloten bij de geschillencommissie. Nadat ik Sebastian B. hiermee had geconfronteerd antwoordde hij dat ik mijn frustratie zelf had veroorzaakt, omdat ik contact had opgenomen met de Geschillencommissie. Begrijpt u het nog?? Sebastian B. stuurde mij door naar Trusted Shops wat volgens hem de geschillencommissie is van Cookinglife.nl, maar wat blijkt is dat Trustes Shops niet bemiddeld bij geschillen en dus geen geschillencommissie is. Hierna heb ik opnieuw gevraagd via welke geschillencommissie ik mijn klacht nu moet escaleren. Sebastian B. antwoordde met:
"Geen idee, jij gaf aan dat je naar een geschillencommissie wou. Wij zijn van mening dat we je helaas niet verder kunnen helpen, in tegenstelling tot jouw wens. Dan moet je daar zelf een optie voor zoeken"
Al vanaf 19 mei ben ik nog op geen enkele wijze voorruit gekomen. En alle correspondentie met zowel de Klantenservice van Cookinglife.nl als met de eigenaar zelf lijken op niks uit te lopen.

Dit is naar mijns inziens geen normale gang van zaken en ik ben zeer teleurgesteld dat ik Cookinglife.nl heb vertrouwd. Ik adviseer u daarom met klem om zeer voorzichtig te zijn om iets te bestellen bij Cookinglife.nl

Daarnaast ben ik benieuwd of andere forumleden nog raad hebben gezien mijn situatie?

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Servies in de vaatwasser kan ook kapot gaan door ze tegen elkaar aan te zetten in de vaatwasser. Het is een optie natuurlijk.

Mocht dat niet zo gebeurd kunnen zijn kunt u bij het juridisch loket navragen als de geschillencommissie en Cookinglife.NL zelf niets doen.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat je nu kan doen. Hoe vaak heb je ze gebruikt voor ze kapot gingen? Als ze kapot aan waren gekomen kun je stellen dat er onderweg tijdens het transport wat fout is gegaan. Maar dat je ze een poosje gebruikt, en ineens in de vaatwasser doormidden gaan - dat geloof ik niet zo. Ik heb in de loop van de tijd best wel wat borden gehad met barsten, simpelweg door vallen of stoten. Maar die bleven evengoed 'heel'.

Aan de andere kant, het verhaal van de leverancier is ook wel enigszins discutabel. Komt bij mij toch wat vreemd over.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Aardewerk servies en vaatwassers zijn geen goede combi, ook al staat op de achterzijde dat..
Hetzelfde geldt voor gietijzer en glaswerk.
Neem uw verlies en was de nieuwe exemplaren gewoon met de hand.

NicolaW
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2023 11:51

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door NicolaW »

@ witte angora: ik heb de borden nu een half jaar in gebruik en wij zijn zeer zuinig op onze spullen. Ik heb ook ander servies gehad (blokker huismerk) dat langer is meegegaan. Tuurlijk zet je weleens een bord te hard neer of valt deze, dat is mijn fout. Maar de situatie hier is echt anders, namelijk: ik heb de borden een half jaar in gebruik, op de website en op de borden zelf staat dat ze in de vaatwasser kunnen. Vervolgens vallen 5 van de 8 borden letterlijk uit elkaar of vertonen barsten door het hele bord heen... Ik heb dit niet eerder meegemaakt.

@Morgan le Fay: dat kan zo zijn. Maar dan moet je het niet op de website en borden zelf neerzetten: "Geschikt voor Vaatwasser"

Zie link naar website: https://cookinglife.nl/jay-hill-ontbijt ... jay%20hill

Het patroon waar ik vooral last van heb als consument is dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Eerst met vreemde argumenten over het servies (borden kunnen niet tegen rekjes in de vaatwasser) en daarna verwijzen naar de Geschillencommissie via hun website, waar Cookinglife.nl helemaal niet is aangesloten en dan verwijst naar Trusted Shops dat volgens hun de Geschillencomissie is om er dan achter te komen dat Trusted Shops geen geschillen behandeld??

Ik volg het niet...

Maar de slechte klantenservice wordt niet alleen door mij ervaren zo te zien: https://nl.trustpilot.com/review/cookin ... rt=recency
Laatst gewijzigd door NicolaW op 19 jul 2023 13:08, 1 keer totaal gewijzigd.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Deze slechte ervaringen stonden er in november 2022 ook al. Ik zag bij deze borden een prijs staan van rond de 6 euro per stuk.
Ik weet niet om hoeveel borden het gaat.
Maar ik zou voor andere borden gaan en voor je online koopt eerst de recensies bekijken.

NicolaW
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2023 11:51

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door NicolaW »

@WeerIemandanders: heb de borden in oktober gekocht toen waren de recensies wel beter. De borden zaten in een pakket toen gekocht voor 120 euro.

Miss Tascha
Berichten: 280
Lid geworden op: 15 dec 2009 19:21
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Je hebt natuurlijk je consumentenrecht. Je hebt de borden gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn en volgens de instructies, namelijk; ze kunnen gewoon in de vaatwasser. Zelfs de meest cheap ass borden gaan niet zo snel stuk.
Beroep je op je garantie, en laat de webshop maar aantonen dat het aan jou als consument ligt. Via de consumentenbond is er vast wel een voorbeeldbrief te vinden.
Het lastige is, als de webshop geen gehoor geeft, dat je dan moeilijk je recht kan halen.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Ik zie anders in augustus vorig jaar ook al veel slechte reviews staan. De goede reviews zijn in de minderheid.
Maar zoals ik al eerder zei, je kan bij het juridisch loket navragen wat andere stappen kunnen zijn nu blijkt dat de geschillencommissie en Cookinglife.nl niet meewerken.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door BL2 »

Meestal ontstaan dit soort barsten en scheuren in de magnetron door verhitting van producten.
Het bord wordt op de plekken waar het product ligt vele malen warmer dan de plekken op het bord zonder product.
Hierdoor ontstaan gigantische spanningen in het bord, waardoor deze scheuren.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Zeer slechte ervaring met Cookinglife.nl

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

BL2 schreef:
19 jul 2023 16:03
Meestal ontstaan dit soort barsten en scheuren in de magnetron door verhitting van producten.
Het bord wordt op de plekken waar het product ligt vele malen warmer dan de plekken op het bord zonder product.
Hierdoor ontstaan gigantische spanningen in het bord, waardoor deze scheuren.
Dat is de reden dat ik dat Frans/Amerikaanse(Anchor Hocking en Arcopal) spul in de magnetron gebruik.

Plaats reactie