LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zelf apparatuur kopen?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
sunday
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:07

zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door sunday »

We zijn een beetje aan het oriënteren om een nieuwe keuken te kopen, alleen zijn we nogal geschrokken van de prijzen.
Is het ook mogelijk om een keuken zonder apparaten te kopen en de apparaten zelf los aan te schaffen? Zou dit voordeliger zijn?
En hoe pak je dit aan? Moet je dan eerst maten weten, of ga je eerst kijken naar apparaten?
Alvast bedankt voor je reactie!

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Wij hebben het zelf ook zo gedaan. Scheelde is ons geval minimaal € 1.500,00. Je bestelt de keuken a.d.h.v. de maten van de apparatuur. Dus eerst apparatuur, dan keukenkastjes zou ik aanraden!

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door joost28 »

Dit kan zeker.

Er zijn een aantal zaken waar je wel rekening mee moet houden.

Wie gaat de apparatuur installeren, doe je dat zelf of laat je dat doen?
Stel je voor dat er bepaalde zaken niet goed passen of aansluiten, dan zul je bij de keukenleverancier geen verhaal hebben. Voorts: misschien kun je nog onderhandelen met de keukenleverancier dat hij je nog extra korting geeft omdat je anders de apparatuur elders koopt.

Afhankelijk van je wensen en je budget zou ik zelf niet losse inbouwapparaten kopen.

Robus
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 jun 2005 19:39

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door Robus »

Dat was ik ook van plan.
Op mijn speurtocht kwam ik in Duitsland Marquardt kuchen tegen.
Na een bezoek in Wallenhorst bij Osnabruck (80 km over de grens) ben ik er op terug gekomen.
De prijs van de keuken viel reuze mee maar de apparaten zijn er nog voordeliger dan in Nederland.
Ik ben nu aan het einde van de koopoveneenkomst (waarop ik later terug kom) maar de totale prijs van keuken met granieten blad Neff apparaten transport en plaatsen is minder dan ik verwachte.
Bovendien is dan alles in een hand en hoef ik verder nergens meer na om te kijken.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door joost28 »

Robus:

ik ben erg benieuwd hoe je keuken eruit ziet en wat voor apparaten je van Neef hebt gekozen.

Wij zijn zelf ook met een Neff keuken bezig, en wellicht dat Duitsland een optie wordt.

Zou ik je per mail wat kunnen vragen?? -> [email protected]

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door Erikkie »

Wilde zelf in eerste instantie ook alles van Neff in de keuken.
En dan ook eventueel via een online shop de inbouw apparatuur bestellen.

Maar in Duitsland m'n keuken gekocht met alle inbouw apparatuur van siemens 8 stuks.

En kwam tot de ontdekking dat het nog net iets goedkoper is dan de prijzen hier in een online shop.

En aangezien ik het toch wel lekker vind om er geen omkijken meer naar te hebben.

Inbouwen en aangesloten dus je hoef zelf niks meer eraan te doen.

Ps Neff is toch ook siemens.
Apparatuur vond ik veel op siemens lijken.
Laatst gewijzigd door Erikkie op 18 jul 2006 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door joost28 »

Erikkie:

Ja, Neff en Siemens verschillen niet veel.

Mag ik weten wat je allemaal qua apparaten in je keuken hebt, hoe de opstelling is en hoeveel je ervoor betaalt incl. plaatsen? Ik ben erg benieuwd.

JPS2
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2006 23:42

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door JPS2 »

Erikkie: waar heb je je keuken besteld? Welk merk keuken is het?

Graag zou ik een offerte laten opmaken voor een Rotpunkt keuken. Kent iemand een goede Rotpunkt dealer in Duitsland?

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door rayke »

een goede dealer verkoopt geen rotpunkt.

JPS2
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 jun 2006 23:42

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door JPS2 »

een goede dealer verkoopt geen rotpunkt.
Ehm, onderbouwing? :?

Erikkie
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jun 2006 13:56

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door Erikkie »

Mag ik weten wat je allemaal qua apparaten in je keuken hebt, hoe de opstelling is en hoeveel je ervoor betaalt incl. plaatsen? Ik ben erg benieuwd.
Vaatwasser,koelkast,vriezer,keramische kookplaat ,afzuigkap, koffiemachine ,stoom oven en een compacte bak oven.
Keuken in u vorm wit hooglans gelakte deurtjes greeploos en 6 cm granieten werkblad met een wasbak ingezonken.
Inbouw apparatuur komt in een kastenwand.
Wat ik ervoor betaald heb staat onder de topic dag nederlandse keuken verkopers elders op het forum.


http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=41593

joost28
Berichten: 236
Lid geworden op: 18 jun 2006 15:51

Re: zelf apparatuur kopen?

Ongelezen bericht door joost28 »

Erikkie:

Dat klinkt niet slecht en ook qua prijs is het zeker niet duur!

Wanneer wordt hij geplaatst? Ik ben namelijk erg benieuwd hoe de hele opstelling eruit ziet. Ik houd me aanbevolen voor een foto als je die zou willen maken: [email protected]

Waar is die keukenzaak precies gelegen?

Gesloten